Some markkinointi \ Somemainonnan ammattilaiseksi? Vinkit asiantuntijalta
Sosiaalinen media on valtava osa jokapäiväistä elämäämme. Se on tapa olla yhteydessä ihmisiin ympäri maailmaa, mutta siitä on tullut myös erittäin tehokas työkalu digitaalisessa markkinoinnissa. Vaikka monet eivät halua stressata somemarkkinoinnista ja haluavat ulkoistaa sen, toiset haluavat huolehtia siitä itse. Niille, jotka haluavat huolehtia siitä itse, olemme valinneet muutaman vinkin auttamaan tiellä somemainonnan ammattilaiseksi.
Opettele perusasiat
No mitä tämä nyt sitten tarkoittaa? Markkinoinnin näkökulmasta se tarkoittaa eri työkalujen ja alustojen ymmärtämistä ja niiden käyttöä halutun tuloksen saavuttamiseksi. Sisällön kannalta kyse on enemmän siitä, millainen sisältö toimii eri alustoilla ja minkä tyyppinen yleisö voidaan tavoittaa kyseisillä alustoilla. Hyvä tapa oppia navigoimaan meta-alustoilla on Meta Blueprint. Se tarjoaa nopeita kursseja eri aiheista Facebookille ja Instagramille aloittelijasta edistyneeseen. Se tarjoaa myös sertifikaatteja, jotka voit suorittaa. Nämä voivat olla loistava lisä CV:hen, jos olet kiinnostunut työskentelemään somemainonnan ammattilaisena. Muita hyviä tapoja oppia ovat tämän kaltaiset blogit. Emme mene tämän syvemmälle perusteisiin tässä tekstissä, mutta sivustollamme ja Internetissä on lukemattomia mahtavia blogeja, tukemaan perusteiden oppimista.
Kiinnostaako Facebook-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä some-tekemisestä?
Lue tarkemmin Facebook-mainonnan palvelustamme ja ota rohkeasti yhteyttä!
Siirrytään tylsään osaan tai kiinnostavaan, jos pidät numeroista. Sosiaalisen median sisältösi taustalla olevan analytiikan ymmärtäminen on ratkaisevan tärkeää, kun opettelet somemainonnan ammattilaiseksi. Yksi somemarkkinoinnin hienoista asioista on kyky seurata erittäin yksityiskohtaista dataa. Kun ymmärrät klikkiprosentteja, konversiohintoja, ad recall liftiä ja muita kriittisiä mittareita, pystyt ymmärtämään toimivatko mainoksesi. Mittareiden avulla tiedät tarkalleen, mitkä mainokset toimivat, ja pystyt tekemään muutoksia vastaavasti. Seuraavaksi sinun täytyy opetella tunnistamaan, mitkä ovat syyt siihen, että tietyt mainokset saavat parempia lukuja kuin toiset. Pelkästään datan ymmärtäminen mittausmerkityksessä on kuitenkin jo arvokas taito.
Pysy tietoisena trendeistä
Nykyään näyttää siltä, että joka aamu sosiaalisen median ympärillä kiertää kymmenen uutta globaalia trendiä. Vaikka se saattaa tuntua liioittelulta(ehkä hieman onkin sitä), ei se ole kaukana totuudesta. Uusia trendejä ilmaantuu jatkuvasti ja samalla tavalla vanhempia trendejä kuolee pois joka päivä. Tämä on yksi vaikeimmista vinkeistä somemainonnan ammattilaiseksi pyrkivälle, mutta sen hallitseminen on sitäkin palkitsevampaa. Trendien onnistunut tunnistaminen ja niiden hyödyntäminen mainonnassa voi tuoda valtavia tuloksia, mutta tämä ei ole todellakaan helppoa. Trendin onnistunut hyödyntäminen mainonnassa vaatii sen, että siihen reagoidaan riittävän aikaisin, mutta ei liian aikaisin. Jos trendin käyttäminen mainonnassa tuntuu liian pakotetulta, se saattaa karkottaa potentiaalisia asiakkaita. Vaikka se on vaikeaa, uusien trendien tiedostaminen ja niiden hyödyntäminen on tehokasta, kun se tehdään oikein.
Ole aktiivinen
Tämä koskee sekä orgaanista sisältöä että maksettua mainontaa. Kun rakennat seuraajakuntaa brändillesi orgaanisella sisällöllä, aktiivinen laadukkaan sisällön julkaiseminen on yksi tärkeimmistä yksittäisistä asioista. Maksullisessa mainonnassa tuottamasi sisällön tyyppi on erilaista, mutta aktiivisena pysyminen on silti avainasemassa. Kuten aiemmin mainittiin, sinun tulee seurata jatkuvasti mainostesi tuloksia ja yrittää optimoida ne toimimaan paremmin. Tähän sisältyy myös aiemmin mainittu pysyminen tietoisena trendeistä, joita voit käyttää markkinoinnissasi.
Aloita sosiaalisen median matkasi
Toivottavasti sinulla on nyt parempi käsitys siitä, mitä somemainonnan ammattilaiselta vaaditaan. Nämä vinkit pätevät sekä somemarkkinoinnin konsulttina työskentelemiseen että oman yrityksen sosiaalisen median johtamiseen. Jos kuitenkin mainonta sosiaalisessa mediassa tuntuu edelleen ylivoimaiselta projektilta, ota rohkeasti yhteyttä ja anna meidän auttaa.
Maksimoidaksesi näkyvyyden sosiaalisen median alustoilla, maksettu mainonta somessa on nykyään aikalailla pakollista. Maksettu mainonta somessa on tapa näyttää mainoksia tai sponsoroituja markkinointiviestejä suosituilla sosiaalisen median alustoilla ja kohdistaa tiettyyn kohdeyleisöön. Tämä lisää näkyvyyttä liiketoiminnalle ja kuten myös liikennettä. Maksullinen sosiaalinen media auttaa kohdentamaan yleisöt ja ohjaamaan myyntiä aivan kuten orgaaninen sosiaalinen media. Etu sosiaalisen median […]
Sosiaalinen media on vakiinnuttanut paikkansa digitaalisessa markkinoinnissa, ja sen tulisi olla osa jokaisen digimarkkinoinnin parissa työskentelevän työkalupakkia. Sosiaalisen median hyödyntäminen markkinoinnissa saattaa olla joskus melko hankalaa, ja siksi haluamme antaa sinulle mielestämme parhaat vinkit sosiaalisen median mainonnan asiantuntijoilta. Somemarkkinoinnin hyvistä vinkeistä voisi kirjoittaa kokonaisen kirjan, mutta pitäydymme tässä blogissa muutamassa mielestämme tärkeimmässä. Tuskin haluat kuitenkaan […]
Oletko aloittamassa yrityksesi tuotteiden tai palveluiden mainontaa Googlessa? Pohditko mitä tulee ottaa huomioon? Katso asiantuntijan vinkit Google mainonnan eri vaiheisiin!
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.