Twitter yhteisön rakentaminen viiden vinkin avulla 

T niin kuin Twit­ter. Sato­jen tuhan­sien suo­ma­lais­ten suo­si­ma yhtei­sö­pal­ve­lu Twit­ter on paik­ka, jos­sa mie­li­pi­teet tuo­daan esil­le, asiois­ta kes­kus­tel­laan ja reaa­liai­kai­sis­ta tapah­tu­mis­ta jae­taan kuvia – koko pal­ve­lu perus­tuu sii­hen, että jotain tapah­tuu jos­sain nyt tai jokin asia puhut­te­lee juu­ri nyt. Twit­ter yhtei­sön raken­ta­mi­nen onkin asia mikä kan­nat­taa lait­taa harkintaan!

Twiit­ti on yti­me­käs vies­ti, jon­ka pituus nou­dat­taa mak­si­mi­merk­ki­mää­rää 280. Twii­tit saa­vat voi­man­sa polt­ta­vis­ta puhee­nai­heis­ta, hash­ta­geis­ta sekä emo­jeis­ta. Kysei­ses­tä pal­ve­lua käyt­tää niin 18-vuo­tias kau­pan kas­sal­la työs­ken­te­le­vä Mal­la kuin Päi­vi Räsänenkin.

Pin­nal­la ole­vien aihei­den lisäk­si Twit­te­ris­sä leviä­vät haus­kat kuvat ja arki­set twii­tit, jot­ka eivät ota kan­taa mihin­kään. Esi­mer­kik­si vuon­na 2019 “Maa­il­ma­nen­nä­tys­mu­na” (World Record Egg) sai 600 000 uudel­leentwiit­taus­ta – kanan­mu­nan kuvaa jaet­tiin Twit­te­ris­sä kuin vii­meis­tä päi­vää. Myös hit­ti­sar­jat Game of Thro­nes, Stran­ger Things ja Simp­so­nit oli­vat kuu­ma puhee­nai­he, unoh­ta­mat­ta Donald Trum­pin tai Oba­man ympä­ril­lä pyö­ri­nei­tä keskusteluita.

Twit­ter yhtei­sön raken­ta­mi­nen on eten­kin yri­tyk­sel­le bis­nes­tä boos­taa­va toi­mi. Etkö tie­dä mis­tä aloit­taa? Ei hätää! Kubla on lis­tan­nut alle vii­si vink­kiä, joi­den avul­la Twit­ter yhtei­sön raken­ta­mi­nen sujuu huo­mat­ta­vas­ti hel­pom­min. Jat­ka lukemista!

Miksi Twitter yhteisön rakentaminen kannattaa?

Twit­ter toi­mii lois­ta­vas­ti myös yri­tyk­sen mark­ki­noin­ti­ka­na­va­na. Pal­ve­lu kät­kee sisäl­leen pit­kän liu­dan poten­ti­aa­li­sia asiak­kai­ta aina kulut­ta­jis­ta pää­tök­sen­te­ki­jöi­hin ja vai­kut­ta­jiin. Se on paik­ka, jos­sa yri­tyk­sen kan­nat­taa olla esil­lä – Twit­ter yhtei­sön raken­ta­mi­nen nos­taa yri­tyk­sen orgaa­nis­ta näky­vyyt­tä tuo­den kai­vat­tua vili­nää esi­mer­kik­si verk­ko­si­vuil­le tai -kaup­paan. Lue Kublan blo­gis­ta, kuin­ka mak­set­tu Twit­ter mark­ki­noin­ti toi­mii. Kun met­säs­te­tään orgaa­nis­ta eli ilmais­ta näky­vyyt­tä, on yhtei­sön raken­ta­mi­nen Twit­te­ris­sä yksi tehok­kaim­mis­ta keinoista.

1. Haali pisteellä isompaa yleisöä

Twiit­ti näkyy kai­kil­le seu­raa­jil­le. Kun vas­taat twiit­tiin, näkyy vas­taustwiit­ti ainoas­taan niil­le käyt­tä­jil­le, jot­ka seu­raa­vat sekä sinua että twii­tin vas­taa­not­ta­jaa. Pis­teel­lä voi kui­ten­kin haa­lia isom­paa ylei­söä: kun lisäät twii­tin vas­taa­not­ta­jan tun­nuk­sen eteen pis­teen, näkyy vas­taustwiit­ti poik­keuk­sel­li­ses­ti kai­kil­le vas­taa­not­ta­jan seu­raa­jil­le – myös niil­le, jot­ka eivät seu­raa sinua. Mikä­li twiit­taat vas­tauk­sen Päi­vi Räsä­sel­le ja haluat twii­tin näky­vän kai­kil­le hänen seu­raa­jil­leen, lisää twiit­tiin .@PaiviRasanen.

2. Twiittaa muiden twiittejä

Oman sisäl­lön luo­mi­nen ja jaka­mi­nen Twit­te­ris­sä on tär­ke­ää. Seu­raa­jat pysy­vät kiin­nos­tu­nei­na, kun uskal­lat olla oma itse­si. Jot­ta Twit­ter yhtei­sön raken­ta­mi­nen on mah­dol­lis­ta, kan­nat­taa pyr­kiä pitä­mään sisäl­tö tasa­pai­noi­se­na: omaa sisäl­töä ja mui­den twiit­te­jä. Uudel­leentwiit­taus kas­vat­taa näky­vyyt­tä tuo­den twii­tis­sä näky­viä käyt­tä­jiä esil­le mui­den­kin käyt­tä­jien seu­raa­jien keskuudessa.

Haluat­ko aloit­taa digi­taa­li­sen mark­ki­noin­nin tai tehos­taa nykyis­tä teke­mis­tä? Autam­me mielellämme!

Lue tarkemmin digitaalisen mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä.

3. Twitter yhteisön rakentaminen onnistuu kun et unohda hashtageja

Twit­ter yhtei­sön raken­ta­mi­nen on osin myös hash­ta­gien varas­sa. Hash­ta­git eli aihe­tun­nis­teet ovat #-mer­kin takaa löy­ty­viä sano­ja tai sanayh­dis­tel­miä, joi­den avul­la käyt­tä­jä löy­tää kaik­ki aihet­ta käsit­te­le­vät twii­tit. Esi­mer­kik­si pan­de­mi­aa käsit­te­le­väs­sä twii­tis­sä #koro­na voi täl­lä het­kel­lä tuo­da uusia seu­raa­jia ovis­ta ja ikku­nois­ta. Vaik­ka suo­ma­lai­sia Twit­ter-käyt­tä­jiä on pil­vin pimein, menes­ty­vät par­hai­ten englan­nin­kie­li­set twiit­tauk­set. Mie­ti siis koh­de­ryh­mää­si ja har­kit­se twiit­tauk­sia englanniksi.

4. Twiittaa kuvan kanssa

Vaa­ka­ta­soi­set kuvat rok­kaa­vat Twit­te­ris­sä. Kun uutis­vir­ta täyt­tyy twii­teis­tä, näyt­täy­tyy se ilman kuval­li­sia twiit­te­jä kuin pelk­kä­nä pöt­kö­nä teks­tiä – täl­löin osa twii­teis­tä saat­taa jää­dä käyt­tä­jäl­tä huo­maa­mat­ta. Kuval­li­set twii­tit saa­vat usein rut­kas­ti enem­män huo­mio­ta! Mikä­li lataat kuvia netis­tä, muis­ta tar­kis­taa nii­den käyt­tö­oi­keu­det. Kubla kui­ten­kin suo­sit­te­lee omien kuvien käyt­tä­mis­tä, sil­lä aitous on kova sana myös Twit­te­ris­sä. Kun olet valin­nut sopi­van kuvan, älä unoh­da lisä­tä kuvaa­vaa kuva­teks­tiä. Voit kyt­keä kuva­teks­tio­mi­nai­suu­den pääl­le Twit­ter-tilin asetuksista.

5. Analysoi twiittauksia

Twit­ter Ana­ly­tics antaa käyt­töö­si tilas­to­ja, joi­den poh­jal­ta voit paran­taa twiit­tie­si vai­ku­tus­ta. Opit teke­mään parem­pia twiit­te­jä, jot­ka iske­vät koh­de­ryh­mään. Eten­kin yri­tyk­sel­le Twit­ter Ana­ly­tics on tär­keä työ­ka­lu muun muas­sa seu­raa­jien mie­len­kiin­non koh­tei­den tut­ki­mi­seen. Kun tie­dät, mil­lai­set twii­tit menes­ty­vät seu­raa­jie­si kes­kuu­des­sa par­hai­ten, osaat tuot­taa hyvää sisäl­töä jatkossakin.

Twitter yhteisön rakentaminen vaatii kärsivällisyyttä

Mitään ei tapah­du het­kes­sä. Twit­ter yhtei­sön raken­ta­mi­nen vaa­tii kär­si­väl­li­syyt­tä, sil­lä sisäl­töä tuo­te­taan jat­ku­val­la syö­töl­lä. Twiit­taa­jia on pal­jon, eikä jou­kos­ta ero­tu­ta muu­ta­mal­la mas­satwii­til­lä. Kubla pai­not­taa­kin per­soo­nal­li­suut­ta ja aitout­ta – usein myös huu­mo­ril­la höys­te­tyt twii­tit toi­mi­vat. Kes­kus­te­lui­ta kan­nat­taa ava­ta roh­keas­ti, mui­den twiit­te­jä uudel­leentwii­ta­ta sekä ana­ly­tiik­kaa pitää sil­mäl­lä. Aktii­vi­nen, mie­len­kiin­tois­ta sisäl­töä tuot­ta­va Twit­ter-tili huo­ma­taan taa­tus­ti! Kai­paat­ko verk­ko­si­vuil­le­si vili­nää? Kubla aut­taa sinua menes­ty­mään Twitterissä!

Ota yhteyt­tä!
Twitter yhteisön rakentaminen
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi