Twitter markkinointi - näin toimii tehokkaasti 

Some mark­ki­noin­ti \ Some orgaa­ni­set kei­not \ Twit­ter mark­ki­noin­ti \ Twit­ter mark­ki­noin­ti - näin toi­mii tehokkaasti

Sini­se­nä lin­tu­na esit­täy­ty­vä Twit­ter on var­mas­ti monil­le tut­tu yhtei­sö­pal­ve­lu, joka on viih­dyt­tä­nyt maa­il­man­laa­jui­ses­ti sato­ja mil­joo­nia kes­kus­te­lun­näl­käi­siä käyt­tä­jiä yti­mek­käil­lä twii­teil­lään jo nel­jän­tois­ta vuo­den ajan. Twii­tit ovat 280 mer­kin mit­tai­sia vies­te­jä, joi­ta jaka­vat pal­ve­luun niin taval­li­set tal­laa­jat kuin yhdys­val­tain pre­si­dent­ti Donald Trump­kin (hän tosin ei enää tam­mi­kuus­ta 2021 eteen­päin). Monil­le Twit­ter mark­ki­noin­ti on kui­ten­kin vie­lä kokeilematta.

Pal­ve­lus­sa sadat tuhan­net suo­ma­lai­set kohi­se­vat ajan­koh­tai­sis­ta aiheis­ta kir­joit­taen mie­li­pi­teen­sä muil­le käyt­tä­jil­le näky­vin twii­tein tai jakaen mui­den twiit­tauk­sia. Twit­ter on kii­vaas­ta kes­kus­te­lus­ta elä­vä edel­lä­kä­vi­jä – yri­tyk­sen kan­nat­taa­kin iskos­taa mark­ki­noin­ti sin­ne, mikä­li koh­de­ryh­mä viet­tää aikan­sa twiit­tien parissa.

Twitter markkinointi tuo liikennettä verkkosivuille

Twit­ter mark­ki­noin­ti tavoit­taa ihmi­siä lai­das­ta lai­taan. Mukaan lukeu­tu­vat kulut­ta­jat, asian­tun­ti­jat, pää­tök­sen­te­ki­jät sekä mie­li­pi­de­vai­kut­ta­jat. On siis hyvin toden­nä­köis­tä, että yri­tys toi­mia­las­ta riip­pu­mat­ta löy­tää kysei­ses­tä pal­ve­lus­ta koh­de­ryh­män­sä. Mai­non­nal­la voi tavoi­tel­la seu­raa­ja­mää­rän kas­vua yri­tyk­sen omal­le Twit­ter-tilil­le tai lisää lii­ken­net­tä esi­mer­kik­si verk­ko­si­vuil­le tai -kaup­paan. Mai­nok­sen sel­keä CTA (Call To Action) ohjaa poten­ti­aa­li­sen asiak­kaan sin­ne, min­ne tah­dot hänen ohjau­tu­van. Twit­ter mark­ki­noin­ti on siis kei­no kas­vat­taa myös vaik­ka­pa verk­ko­kau­pan myyntiä.

Twit­ter mark­ki­noin­ti toi­mii mai­nos­työ­ka­lun kaut­ta. Twit­te­ris­sä tile­jä ei jae­ta yri­tys- ja yksi­tyis­ti­leik­si, pro­fii­leik­si, sivuik­si ja ryh­mik­si, kuten esi­mer­kik­si Ins­ta­gra­mis­sa sekä Face­boo­kis­sa – kaik­ki Twit­ter-tilit ovat saman arvoi­sia. Taval­li­nen Mart­ta voi mai­nos­taa jul­kai­su­aan ja saa käyt­töön­sä samat tilas­tot kuin jul­kai­su­jaan mai­nos­ta­va yri­tys. Mai­nos­kam­pan­jan luo­mi­nen tapah­tuu samaa kaa­vaa nou­dat­taen kuin mai­nok­sen väsää­mi­nen Face­book Busi­ness Mana­ge­ris­sa. Tai­sit huo­kais­ta hel­po­tuk­ses­ta, eikö vain? Mikä­li yllä ole­va lause sai päin­vas­toin hiki­kar­pa­lot nouse­maan pin­taan, opet­taa Kubla sinul­le mie­lel­lään näi­den molem­pien mai­nos­työ­ka­lu­jen oikeaop­pi­sen käytön.

Haluat­ko aloit­taa digi­taa­li­sen mark­ki­noin­nin tai tehos­taa nykyis­tä teke­mis­tä? Autam­me mielellämme!

Lue tarkemmin digitaalisen mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä.

Twitter markkinointi on oiva tapa herättää keskustelua

Twit­ter mark­ki­noin­ti on oiva tapa herät­tää kes­kus­te­lua pin­nal­la ole­vas­ta, yri­tyk­sen lii­ke­toi­min­taan liit­ty­väs­tä aihees­ta tai myy­tä­väs­tä tuot­tees­ta. Par­hai­ten Twit­te­ris­sä menes­ty­vät ajan­koh­tai­siin aihei­siin tart­tu­vat ja visu­aa­li­ses­ti näyt­tä­vät mai­nok­set, jot­ka on tar­kas­ti koh­den­net­tu oikeal­le koh­de­ryh­mäl­le. Kubla on lis­tan­nut alle nel­jän vin­kin muis­ti­lis­tan, jota kan­nat­taa sil­mäil­lä läpi huo­lel­li­ses­ti ennen ensim­mäi­sen Twit­ter-mai­nok­sen julkaisua:

1. Twitter markkinointi toimii, jos tili on aktiivinen

Twit­ter mark­ki­noin­ti on kan­nat­ta­vaa eten­kin sil­loin, kun yri­tys on Twit­te­ris­sä esil­lä muu­ten­kin kuin mai­nos­ta­ja­na. Uskal­la siis ottaa osaa kes­kus­te­lui­hin ja herät­tää kes­kus­te­lua. Mai­non­nan tavoit­teek­si on tur­ha lait­taa seu­raa­jien mää­rän kas­vat­ta­mis­ta, mikä­li yri­tyk­sen Twit­ter-tili on elä­nyt hil­jai­se­loa jo tovin. Mai­non­nan kaut­ta tavoi­te­tut uudet seu­raa­jat teke­vät yllät­tä­vän nopeas­ti U-kään­nök­sen, mikä­li yri­tys ei anna itses­tään Twit­te­ris­sä mitään muu­ta kuin mai­nok­sia mai­nos­ten perään.

2. Pidä mainosten sisältö reaaliaikaisena

Twii­tin eli­ni­kä Twit­te­ris­sä ei ole järin pit­kä: se on kes­ki­mää­rin 18 minuut­tia. Samaa mai­nostwiit­tiä onkin siis tur­ha pyö­rit­tää päi­väs­tä tai vii­kos­ta toi­seen, sil­lä kes­ki­viik­ko­na tiis­tain twiit­ti voi olla jo aikan­sa elä­nyt. Mai­nos­ma­te­ri­aa­liin tur­hau­tu­neet käyt­tä­jät voi­vat pii­lot­taa mai­nok­sen näky­vis­tä. Jos mai­nos on pii­lo­tet­tu­na, mitä hyö­tyä sii­tä on ja kenel­le? Pidä siis huo­li sii­tä, että mai­nok­sen sisäl­tö on reaa­liai­kai­nen, kiin­nos­ta­va sekä puhutteleva.

3. Tee mainoksista visuaalisesti näyttäviä

Visu­aa­li­ses­ti näyt­tä­vä mai­nos toi­mii lähes kana­vas­sa kuin kana­vas­sa. Twit­ter mark­ki­noin­ti saa voi­man­sa mie­len­kiin­non herät­tä­väs­tä kuvas­ta, aihee­seen joh­dat­te­le­vas­ta teks­ti­kap­pa­lees­ta sekä toi­min­ta­ke­hot­tees­ta. Toi­min­ta­ke­ho­te voi olla esi­mer­kik­si “lue lisää” tai “osta täs­tä”. Mai­nos ilman kuvaa huk­kuu hel­pos­ti twiit­tien val­ta­me­reen, jol­loin pelas­tus­ren­kaa­na toi­mii ainoas­taan timant­ti­nen teks­ti. Panos­ta mai­nok­seen koko­nai­suu­te­na ja pyri teke­mään läh­te­mä­tön vai­ku­tus, joka saa vauh­dik­kaas­ti twiit­te­jä selaa­van käyt­tä­jän pysäh­ty­mään. Hel­pom­min sanot­tu kuin tehty.

4. Kokeile eri tapoja kohdentaa mainontaa

Mai­nos voi­daan koh­den­taa muun muas­sa iän, suku­puo­len, sijain­nin tai hen­ki­lön käyt­tä­män lait­teen mukaan – mai­nos on mah­dol­lis­ta opti­moi­da näky­mään esi­mer­kik­si vain iPho­nea käyt­tä­vil­le. Twit­ter mark­ki­noin­ti saa kui­ten­kin yhden mii­nus­pis­teen sii­tä, ettei mai­nos­ta voi koh­den­taa Suo­mea tar­kem­min. Tämä tar­koit­taa sitä, että mai­nos näkyy ihan jokai­ses­sa kau­pun­gis­sa halusit tai et. Yleis­ten koh­den­nus­vaih­toeh­to­jen lisäk­si Twit­ter mark­ki­noin­ti tavoit­taa esi­mer­kik­si ne hen­ki­löt, jot­ka käyt­tä­vät twii­teis­sään tiet­tyä hash­ta­gia eli aihe­tun­nis­tet­ta. Voit jopa käyt­tää koh­den­nuk­se­na tiet­tyä emo­jia käyttäneitä!

Toimiiko Twitter markkinointi? Kokeile ja analysoi!

Twit­ter mark­ki­noin­ti voi olla yri­tyk­sel­le­si oikea kul­ta­kai­vos. Toi­saal­ta se voi olla myös upot­ta­va suo, mikä­li et tie­dä koh­de­ryh­mää­si tai sitä, kuin­ka hei­tä puhu­tel­laan ja mil­lai­nen mai­nos Twit­te­ris­sä toi­mii. Twit­ter mark­ki­noin­ti kan­nat­taa star­ta­ta pie­nel­lä bud­je­til­la tai vie­dä ker­ras­ta maa­liin ammat­ti­lai­sen joh­dol­la. Mikä­li pää­tät kokeil­la onnea­si itse, ota tar­kan seu­ran­nan alle Twit­ter Ana­ly­tics. Tar­vit­taes­sa Kubla jee­saa alkuun pääsemisessä!

Ota yhteyt­tä!
Näin toimii tehokas Twitter markkinointi
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi