Maksuttomat keinot markkinointiin Twitterissä 

Some mark­ki­noin­ti \ Some orgaa­ni­set kei­not \ Twit­ter mark­ki­noin­ti \ Mak­sut­to­mat kei­not mark­ki­noin­tiin Twitterissä

Oi, iha­na Twit­ter. Kou­kut­ta­va pal­ve­lu perus­tuu lyhyi­siin vies­tei­hin eli twiit­tei­hin, jot­ka puo­les­taan ammen­ta­vat voi­man­sa mak­si­mis­saan 280 mer­kin mit­tai­sis­ta teks­ti­kap­pa­leis­ta mah­dol­li­ses­ti kera kuvien. Käyt­tä­jät poh­ti­vat twii­teis­sään maa­il­man tapah­tu­mia, esit­tä­vät mie­li­pi­teen­sä ajan­koh­tai­siin asioi­hin sekä jaka­vat tui­ki taval­li­sia, arki­sia kom­mel­luk­sia ja häp­pe­nin­ke­jä. Monel­le yrit­tä­jäl­le tulee väki­sin­kin mie­leen, että mit­kä ovat mak­sut­to­mat kei­not mark­ki­noin­tiin Twitterissä?

Twit­ter toi­mii kes­kus­te­lua­lus­ta­na kai­ken­lai­sil­le ihmi­sil­le tavik­sis­ta pää­tök­sen­te­ki­jöi­hin. Pal­ve­lus­ta tavoit­taa­kin hel­pos­ti juu­ri sen poru­kan, jol­le halu­aa välit­tää vies­tin­sä. Mikä­li sopi­va koh­de­ryh­mä löy­tyy, on Twit­ter-mark­ki­noin­ti toi­mi­va tapa tuo­da omaa yri­tys­toi­min­taa esil­le sato­jen tuhan­sien suo­ma­lais­ten kes­kuu­des­sa – tulok­se­kas­ta mark­ki­noin­tia voi teh­dä rahal­la, mut­ta se onnis­tuu myös ilman sitä. Kubla jakaa seu­raa­vak­si muu­ta­mia vink­ke­jä, jot­ka pal­jas­ta­vat mak­sut­to­mat kei­not mark­ki­noin­tiin Twit­te­ris­sä. Vin­kit kan­nat­taa lukea läpi ajatuksella!

Mitä ovat maksuttomat keinot markkinointiin Twitterissä?

Par­hai­ten Twit­ter-mark­ki­noin­ti toi­mii esi­mer­kik­si Face­book-mai­non­nan kump­pa­ni­na. Mikä­li mark­ki­noin­ti­bud­jet­ti on kes­ki­tet­ty vaik­ka­pa sin­ne Face­boo­kiin, voi yri­tys takoa tulok­sia Twit­te­ris­sä nol­la­bud­je­til­la. Mak­sut­to­mat kei­not mark­ki­noin­tiin Twit­te­ris­sä pitä­vät sisäl­lään muun muas­sa Twit­ter-lis­to­jen käyt­tä­mis­tä, uudel­leentwiit­taus­ta sekä kil­pai­li­joi­den stalk­kaa­mis­ta. Alla ole­vien vink­kien lisäk­si pidä sil­mäl­lä sitä, mitä kil­pai­li­ja­si teke­vät: huo­mioi hei­dän käyt­tä­mät hash­ta­git eli aihe­tun­nis­teet, jul­kai­su­tah­ti sekä tapa puhu­tel­la kohdeyleisöä.

1. Ota käyttöön Twitter-listat

Twit­te­ris­sä voit luo­da lis­to­ja, jot­ka koos­tu­vat aihees­ta kiin­nos­tu­neis­ta ihmi­sis­tä. Lis­tan luo­mi­nen on help­poa: avaat lis­tan, nimeät sen, kir­joi­tat kuvauk­sen ja lisäät sopi­via hen­ki­löi­tä listaan.

Mikä­li olet Twit­te­ris­sä vai­kut­ta­va koi­ran­kas­vat­ta­ja, hae Twit­te­ris­tä aihe­tun­nis­teel­la #koi­ra. Löy­dät kasa­päin koi­ris­ta twiit­taa­via hen­ki­löi­tä ja orga­ni­saa­tioi­ta, jot­ka käyt­tä­vät kyseis­tä hash­ta­gia. Klik­kaa tie­si hen­ki­lön pro­fii­liin ja tar­kis­ta, onko hänet lis­tat­tu koi­ra-aihei­sel­le lis­tal­le. Jos hen­ki­lö löy­tyy lis­tas­ta, näet lis­tan ava­tes­sa­si useam­man samaa aihe­tun­nis­tet­ta käyt­tä­vää, näin ollen mah­dol­li­ses­ti koh­de­ryh­mään kuu­lu­vaa poten­ti­aa­lis­ta asia­kas­ta. No, mitä sit­ten teh­dään? Seu­raat tie­tys­ti jokais­ta! Hen­ki­lö notee­raa uuden seu­raa­jan – ja seu­raa takai­sin sisäl­lön olles­sa kiinnostavaa.

2. Twiittaa muiden sisältöä

Heti alkuun kan­nat­taa ottaa seu­ran­taan sel­lai­sia Twit­ter-tile­jä, jot­ka ovat lähel­lä omaa aihet­ta tai kiin­nos­tuk­sen koh­det­ta. Kun aiheet osu­vat oman yri­tyk­sen toi­min­ta­sä­teel­le, on niis­tä huo­mat­ta­vas­ti hel­pom­pi uudel­leentwii­ta­ta. Paras kom­bo on oman sisäl­lön yhdis­tä­mi­nen mui­den sisäl­töön: luo ja jaa omia twiit­te­jä, mut­ta uudel­leentwiit­taa myös mui­den jut­tu­ja. Yri­tyk­sen kan­nat­taa seu­ra­ta koh­de­ryh­mään kuu­lu­vien käyt­tä­jien lisäk­si myös nii­tä, jot­ka ovat koh­de­ryh­män ulko­puo­lel­la. Kun sana levi­ää, voit tavoit­taa sel­lai­sia­kin hen­ki­löi­tä, joi­den et aja­tel­lut tar­vit­se­van tuo­tet­ta­si tai palveluasi.

Haluat­ko aloit­taa digi­taa­li­sen mark­ki­noin­nin tai tehos­taa nykyis­tä teke­mis­tä? Autam­me mielellämme!

Lue tarkemmin digitaalisen mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä.

3. Käytä relevantteja hashtageja

Mak­sut­to­mat kei­not mark­ki­noin­tiin Twit­te­ris­sä nojaa­vat osit­tain hash­ta­gei­hin. Hash­tag on #-mer­kin taak­se pii­lou­tu­nut aihe­tun­nis­te, joka aut­taa sisäl­töä­si nouse­maan esil­le loput­to­mas­sa twiit­ti­vir­ras­sa. Mikä­li olet edel­leen koi­ran­kas­vat­ta­ja, kan­nat­taa sinun käyt­tää twii­teis­sä­si esi­mer­kik­si #koi­ra. Jos kas­vat­ta­ma­si koi­ra­ro­tu on sak­san­pai­men­koi­ra, voit täs­men­tää hash­ta­gik­si #sak­san­pai­men­koi­ra. Eten­kin yri­tyk­sil­le hash­ta­gin käyt­tö on mer­kit­tä­vä osa Twitter-markkinointia.

4. Lisää twiittiin toimintakehote

Jos toi­min­ta­ke­ho­tet­ta ei ole, har­voin kukaan tekee yhti­käs mitään – toi­saal­ta jos toi­min­ta­ke­hot­tei­ta on lii­kaa, ei kukaan tee sil­loin­kaan mitään. Toi­min­ta­ke­ho­te tun­ne­taan myös nimel­lä CTA, joka on lyhen­ne englan­nin kie­len sanas­ta Call To Action. Twit­te­ris­sä toi­min­ta­ke­ho­tet­ta on syy­tä käyt­tää har­ki­tus­ti. Kun sisäl­tö on tär­ke­ää, voi sii­hen lisä­tä pyyn­nön vaik­ka­pa uudel­leentwiit­tauk­sel­le. Esi­mer­kik­si simp­pe­li seu­raa­mis­ke­ho­tus voi nos­taa seu­raa­mis­mää­riä muu­ta­mal­la sadal­la pro­sen­til­la! Nel­jä toi­mi­vin­ta keho­tet­ta ovat lataus-, seu­raa­mis-, uudel­leentwiit­taus- ja vastauskehotus.

Siinä olivat maksuttomat keinot markkinointiin Twitterissä – Kubla tietää kuitenkin vielä muutaman vinkin lisää

Twit­ter on täyn­nä mah­dol­li­suu­ksia, jois­ta yri­tys voi hyö­tyä mer­kit­tä­väs­ti sen toi­mia­las­ta riip­pu­mat­ta. Aktii­vi­nen, oikeaop­pi­nen Twit­te­rin käyt­tö vah­vis­taa brän­diä tuo­den taa­tus­ti myös lisää lii­ken­net­tä yri­tyk­sen verk­ko­si­vuil­le tai -kaup­paan. Nyt kun tie­dät, mitä mak­sut­to­mat kei­not mark­ki­noin­tiin Twit­te­ris­sä ovat, voit käy­dä vin­kit läpi käy­tän­nös­sä. Pat­ti­ti­lan­teen yllät­täes­sä nap­paa luu­ri käteen ja pirau­ta meil­le! Kubla vas­taa mie­lel­lään miel­tä­si askar­rut­ta­viin kysy­myk­siin ja jakaa kans­sa­si loput­kin vin­kit mat­kal­le koh­ti menestystä.

Ota yhteyt­tä!
Maksuttomat keinot markkinointiin Twitterissä
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi