Google -verkosto kattaa yli 2 miljoonaa sivustoa ja tavoittaa 90 % internetin käyttäjistä - siksi siihen kannattaa kunnolla panostaa. Noin 92% verkkosivustollasi vierailevista ei ole vielä valmis ostamaan tuotettasi tai palveluasi. He saattavat olla kiinnostuneita, mutta he eivät ole valmiita ostamaan. Tässä kohtaa peliin tulee mukaan uudelleenmarkkinointi eli remarketing. Uudelleenmarkkinoinnilla ei ole enää uusi keksintö, mutta sen suosio jatkaa kasvuaan. Oikein toteutettuna se auttaa tehokkaasti myynnin kasvattamisessa ja kilpailijoista erottumisessa, ollen samalla verrattain matalakustanteinen markkinoinnin muoto. Uudelleenmarkkinoinnilla saat parannettua Google-mainontaasi ja saat tehtyä siitä mahdollisimman tehokasta. Uudelleenmarkkinointiin tarkoitettu mainos rohkaisee asiakkaita ja antaa tämän viimeisen työnnön ostopäätöksen tekoon. Tässä blogissa avaamme nyt kunnolla miksi uudelleenmarkkinointi nostaa Google-mainonnan tuloksia.
Kukaan ei osta pienintäkään hankintaa jota ei ole miettinyt tai törmännyt siihen aikaisemmin. Asiakkaan tullessa verkkosivustollesi ja heidän lähtiessä ostamatta pääset hyödyntämään uudelleenmarkkinointia. Näin pääset markkinoimaan asiakkaille uudelleen heidän jo näkemäänsä tuotetta tai palvelua, ja he näkevät mainoksesi yhä uudelleen. He mieltävät sinut jo tutuksi - ja siten antavat sinulle todennäköisemmin uuden mahdollisuuden kuin täysin tuntemattomalle.
Aluksi tuotteitasi täytyy näkyä noin 5 eri palvelun sivulta uudelleenmarkkinoinnin kohteelle, jonka jälkeen yrityksesi jää pikkuhiljaa hänelle mieleen. Olet varmaan kuullut, että kestää 5–8 kosketuspistettä, ennen kuin käyttäjä muuttuu liidiksi. Jos asiakkaasi ovat siis olleet vuorovaikutuksessa mainoksesi ja yrityksesi kanssa toistuvasti, nostaa tämä todennäköisyyttä ostopäätöksen tekemiseen. Kaikki uudelleenkohdistamis- tai uudelleenmarkkinointi toimintasi luovat useita yhteyspisteitä, jotka parantavat brändi tietoisuuttasi ja asiakas luottamusta yritykseesi. Tämä on yksi parhaista tavoista kehittää Google-mainontaasi.
Mainostaessasi Googlessa ja kohderyhmäsi ollessa B2B-asiakkaat, eivät ostopäätökset tapahdu aivan päivässä. B2B -hankinnat vaativat yleisesti ottaen useamman ihmisen päätöksen ja näitä ostopäätöksiä mietitään pidempään. Näissä tapauksissa on hyvin tärkeää, että hankinnoista vastuussa olevat henkilöt ovat nähneet tuotteitasi moneen kertaan ja ovat tulleen niiden kanssa tutuksi. Tehdessäsi uudelleenmarkkinointia pystyt näyttämään juuri oikeille henkilöille heidän tarvitsemaansa tuotteita, ja näin saat yrityksesi osaksi hankintaprosessia. Ostopäätöksiä ei yleensä tee lopullinen päättäjä. Se on usein päätöksentekijän työntekijä, joka soittaa tuntien tutkimuksen, esittelyn ja parhaiden valintojensa jälkeen.
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Hukkakontakteja uudelleenmarkkinoinnin kautta tulee vähän. On kustannustehokkaampaa houkutella jo kerran palveluun tutustunut kävijä tilaamaan, verrattuna täysin uuteen vierailijaan. Kohdennetut viestit rakennetaan vierailijan oman käyttäytymisen mukaan. Uudelleenmarkkinointi onkin hyvä väylä puhutella prospekteja tarkasti kohdennetuilla viesteillä sen mukaan, mitä henkilö on tehnyt verkkopalvelussasi. Näin voit olla varma, että mainontasi menee asiakkaille, jotka ovat oikeasti kiinnostuneet yrityksestäsi ja tuotteistasi. Et tuhlaa omaa aikaasi ja etkä heitä rahaa hukkaan.
Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi ovat yhdessä todella hyvä lisämyynnin kanava. Yrityksesi pystyy lähestymään asiakasta joka on jo ostanut yritykseltäsi ja lähettää viestiä, että olet jo kerran ostanut meiltä tule ja osta lisää. Kerran kun olet saanut jalan oven väliin kannattaa tätä hyödyntää. Näin saat asiakkaitasi palaamaan hyvin verkkosivuillesi ja pystyt luomaan heistä pidemmällä ajalla uskollisia asiakkaita.
Uudelleenmarkkinoinnin avulla saat lisättyä brändin tunnettavuutta. Pystyt uudelleenmarkkinoinnilla tavoittamaan asiakkaita, jotka ovat jo tutustuneet yritykseesi. Pystyt näyttämään mainostasi monta kertaa jo kiinnostuneille asiakkaille ja näin pitää tunnettuutta yllä. Brändi tunnettavuus taas auttaa sinua saavuttamaan laajan valikoiman liiketoiminta tavoitteitasi. Tämä auttaa esimerkiksi myymään verkossa, lisäämään verkkosivujen liikennettä, luomaan suhteita ja kasvattamaan liidejä puolestasi. Nämä ovat jo isoja syitä miksi uudelleenmarkkinointi kannattaa ottaa Google-mainontasi tueksi.
Uudelleenmarkkinointi on erittäin tärkeä osa markkinointia. Tällä pääset tehostamaan muuta markkinointia ja tukemaan muita markkinointitoimenpiteitä. Tämän aloittaminen on myös helppoa ja tätä voi kehittää koko ajan tarkemmaksi ja eri segmentit huomioivaksi. Tuotat tällä myös luotettavaa mediaympäristöä. Mainonnan näkyminen luotettavissa ja Suomen tunnetuimmissa verkkomedioissa herättää luottamusta ja luo positiivista mielikuvaa yrityksestäsi. Älä jää kilpailijoidesi jalkoihin! Myös kilpailijasi tekevät uudelleenmarkkinointia. Aloita siis uudelleenmarkkinointi ja jos tämä tuntuu haasteelliselta, niin ota meihin ja katsotaan tämä yhdessä läpi.
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.