Googlen hakukonetta ovat käyttäneet kaikki, mutta tiedätkö mikä on Google ja mitä kaikkia palveluita se tarjoaa yrityksesi markkinointiin? Google on tullut jäädäkseen ja Googlen on korvannut vahvasti myös ostopäätöksiä tehtäessä 90-luvulla vahvasti mukana olleet “keltaiset sivut” jotka jaettiin vuosittain kotitalouksiin. Keltaisilta sivuilta pystyi löytämään palveluntarjoajia koska Google ei ollut vielä vahvasti tunnettu ja käytetty kuluttajien ja yrityspäättäjien keskuudessa.
Google tarjoaa tänä päivänä kymmeniä ellei satoja erilaisia palveluita niin kuluttajille Gmail-sähköpostista lähtien aina yritysten Hangouts-videoneuvottelun mahdollisuuksiin asti. Skaala on rajaton ja jatkuvasti tulee uusia palveluita mitä Googlen kautta on mahdollista käyttää ja suurin osa näistä palveluista on täysin ilmaisia etenkin kuluttajille.
Mikä on Google - yritykselle?
Google tarjoaa yrityksille jatkuvasti parempia vaihtoehtoja niin videoneuvotteluista lähtien aina sähköpostipalveluihin asti. Aiemmin nämä palvelut oli totuttu ostamaan Microsoftilta tai vastaavalta toimittajalta mutta Google on tuonut suotavaa kilpailua myös yritysten ohjelmistoihin ja näin hyvin laadukkaita palveluita on saatavilla vain muutamilla euroilla yritysten käyttöön. Yritykset voivat käyttää muun muassa näitä Googlen tarjoamia mahdollisuuksia:
Googlessa mainostamisen mahdollisuudet laajenevat jatkuvasti. Myös uusia vaihtoehtoja tulee tasaisesti kuten viimeisimpinä esimerkiksi Gmail-mainonta ja ohjelmallinen ostaminen. Suurin muutos tapahtuu vuosittain mainonnan kohdistamisen vaihtoehdoissa näissä jo olemassa olevissa kanavissa. Uusia kanavia tulee toisinaan mutta ei kuitenkaan vuosittain koska mainonnan uuteen kanavaan tarvitaan aina ensin yleisöä että mainontaa voidaan pyörittää. Kuluttajat ja yrityspäättäjät taasen siirtyvät harvakseltaan uusiin kanaviin ja tästä hyvänä esimerkkinä Google+ -palvelu joka lopetettiin koska asiakkaita ei saatu siirtymään tarpeeksi tähän kanavaan esimerkiksi Facebookista ja Instagramista ja kanavassa oli liian vähän käyttäjiä sen ylläpitämiseksi kannattavasti.
Lisäksi Google tarjoaa vaihtoehdon mainostaa heidän oman verkostonsa sivustoilla kuten myös suomalaisten suurien mediatalojen sivustoilla (Fonecta, Alma Media, Sanoma, yms).
Löydät siis hakukoneen alta suoraan ensimmäisistä tuloksista Googlen hakusanamainonnassa mainostavat yritykset juuri niillä sanoilla joita juuri käytät googlen haussa.
Tämä on tällä hetkellä maailman käytetyin digimarkkinoinnin muoto. Sen tarkoitus on houkutella asiakkaita klikkaamaan mainosta ja siirtymään yrityksesi sivustolle ottamaan yhteyttä. Näin saat uusia asiakkaita jatkuvasti kuukausittain Googlen avulla. Myös Kubla tarjoaa tätä palvelua - kysy rohkeasti lisää mikäli haluat uusia asiakkaita kuukausittain!
Googlen tarjoama YouTube-palvelu on mahdollistanut mainonnan jo vuosia ja voit siis mainostaa palveluitasi YouTubessa ilmankin että yritykselläsi on kyseisessä kanavassa omia videoita. Voit tavoittaa esimerkiksi kaikki asiakkaat jotka ovat katsomassa lasten uima-altaista videoita ja mahdollisesti ovat hankkimassa vastaavaa. Mikäli siis myyt lasten uima-altaita niin tämä kanava voi hyvinkin olla erittäin kannattava myös sinulle!
Mikä on Google - Gmail-mainonta
Googlen Gmail-mainonta tarjoaa melko uusia mahdollisuuksia asiakkaiden tavoitteluun suoraan heidän sähköpostistaan. Googlen kohdennusmahdollisuuksia käyttämällä voit siis tuoda yrityksesi mainonnan suoraan viestien viereen jossa asiakas jo valmiiksi suunnittelee häitään mikäli siis tarjoa esimerkiksi häiden järjestämiseen paikkoja tai esimerkiksi limusiinipalvelua.
Miten Google voi auttaa sinun yritystäsi?
Google on maailman suosituin digitaalisen markkinoinnin kanava jolla tällä hetkellä suurin osa suomalaisista digimarkkinointia tekevistä yrityksistä houkuttelee lisää asiakkaita. Kublan tiimi hallitsee kaikki edellä mainitut kanavat ja paljon muitakin kanavia mikäli kiinnostuksesi heräsi. Laitetaan sinunkin yrityksesi kauppakello kilkattamaan mutta sitä ennen sinun on otettava yhteyttä. Täytä nyt yhteydenottolomake alta niin otamme yhteyttä heti!
Mainonnan keinot ovat melkein rajattomat digimarkkinoinnissa, koska asiakkaat ovat jo siirtyneet digitaalisiin kanaviin. Digitaaliset kanavat kasvavat jatkuvasti ja valikoimat tulevat myös monipuolisemmaksi vuosittain. Tähän kelkkaan on hyvä hypätä mukaan, koska jokaiselle yritykselle löytyy omat mainonnan keinot, jotka tuottavat uusia asiakkaita. Mainonnan keinot eri kanavissa Mainonnan keinot ja viestit vaihtelevat kanavittain. Sosiaalisessa mediassa on hyvä käyttää […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.