Mainosvideot ovat hyödyllisiä sisältöjä. Tämä on totta etenkin, kun on tarpeen kertoa tuotteesta, organisaatiosta tai palvelusta pintaa syvemmältä. Mainosvideo voi esitellä yrityksen toimintaa, jolloin se yllättäen on myös yritysvideo. Toisaalta mainosvideo voi kuvailla tuotteen toimintaa, jolloin se taikaiskusta on myös tuotevideo. Listaa voi jatkaa loputtomiin, sillä mainosvideo taipuu moneen suuntaan. Yrityksen mainosvideosisältöä tehdessä mahtuu monta kohtaa, jotka saattavat tehdä yhtäkkiä hyvästä videosta huonon. Näiden pienien virheiden välttämiseksi teimme tämän blogin, jotta voit saada mainosvideoon vinkkejä ja tehdä tämän hyvillä mielin. Jatka lukemista ja ota yrityksen mainosvideosisältö vinkit haltuun!
Tärkeät vinkit yrityksen mainosvideosisältöön
Lyhyt, ytimekäs ja tyylikäs video ei vanhene hetkessä, ja välittää yrityksen toimintatapaa ja tunnelmaa. Videolla on helppo kertoa yrityksen tarina lyhyesti ja mieleenpainuvasti. Voit hyödyntää videoita kotisivuilla, somessa tai sähköpostimainonnassa.Tässä vinkkejä FB/IG näkökulmasta:
Video kannattaa suunnitella siten, että se toimii ilman ääntä. Tekstitys on ok, jos videoon tulee selostus/dialogia. Tekstitysten avulla voidaan saada katsoja pysähtymään videoon helpommin vaikka katsoja katsoo videota vaikeassa paikassa.
Videon juju kannattaa tuoda heti alkuun (suositus 3 sekunnin aikana). Eli ei kannata tedä niin tv-mainoksista on tuttuna. Jos jättää kaiken loppuhuipennukseen -> katsojat skippaavat herkästi mainoksen.
Autenttisuus toimii paremmin kuin liian siloteltu. Katsojat tykkäävät samaistua ja saada tunteen, että video on aito. Tämä tekee videosta lähestyttävän.
Yrityksen mainosvideosisällön kesto
Tässä voi testailla eripituista videoita. Aikoja voi testailla 15 sekunnista 1 minuuttiin. Alle 15 sekunnin video toimii hyvin Instagram Stories -mainoksissa, joten lyhyempää videota pystyy hyödyntämään eri aluistoilla hyvin. Muutoin alle 1min kesto on hyvä, mutta useammankin minuutin mainokset voivat toimia hyvin jos sisältö on juuri sopiva kohdeyleisölle. Tässä täytyy vain olla hyvin tarkka.
Mainosvideon tekniset specsit
Yrityksen mainosvideosisältöä tehdessä on tärkeä tietää mitä video tyyppejä voi käyttää ja millaisia laatuja. Näin pystyt tekemään laadukkaalta näyttäviä videoita ja pystyy optimoimaan asiakkaiden kiinnostuksen.
File Type: MP4, MOV or GIF
Ratio: 16:9 or 1:1 (neliöformaatti toimii lähtökohtaisesti laajemmin mobiilissa)
Video Settings: H.264 compression, square pixels, fixed frame rate, progressive scan and stereo AAC audio compression at 128kbps+
Lataa itsellesi Kublan markkinoinnin vuosisuunnitelman pohja ja nopeuta työtäsi!
Jää mieleen yrityksesi mainosvideosisällöllä
Hyvä mainosvideo tiivistää yrityksen brändin ja halutun sanoman tehokkaasti ja näyttävästi. Videon avulla voidaan tuoda esiin helposti yrityksen palvelut ja tuotteet. Video on myös tehokas väline rekrytoinnin apuna. Hyvä video pysäyttää katsojan tehokkaammin ja nostaa yrityksesi brändin uudelle tasolle. Samalla yrityksesi jää paremmin mieleen, mikä rakentaa yrityksen tunnettuutta. Videoon voidaan äänittää myös spiikki, joka vahvistaa haluttua viestiä.
Kuvauksissa kannattaa ottaa samalla myös valokuvia still-materiaaleiksi. Ohjeista kuvaajaa ottamaan sekä vaaka, että pysty formaatin kuvia. Tuota erilaisia videoita ja tutki mitkä ovat toimineet parhaiten ja näin voidaan kerätä tietoa seuraava videotuotantoa varten. Hyvä yritysvideo on aina sekoitus totuutta ja käsikirjoitettua draamaa. Se miten hyvä yritysvideo rakennetaan on muutaman tekijän summa, jossa lopulta korostuu sinun intohimosi liiketoimintaasi kohtaan.
Apua mainosvideosisällön miettimiseen
Parhaiten videot toimivat yhdessä muun sisältömarkkinoinnin kanssa. Laadukas video ei pelkästään riitä, vaan se tarvitsee rinnalleen laajempaa sisältökokonaisuutta. Viestin vaikuttavuus myös kasvaa, kun hyödynnetään useampaa eri kanavaa yhtäaikaisesti.
Ei hätää, vaikka näiden tekeminen ei vielä ole täysin hanskassa. Me Kublalla autamme sinua mielihyvin sekä sisällöntuotannon suunnittelussa ja sitten mainosten julkaisussa sekä haltuunotossa kokonaisuudessaan. Voimme yhdessä suunnitella kampanjastrategiaa videolle ja näin keskittyen juuri niihin kanaviin, jotka ovat järkeviä tavoitteisiisi nähden. Ota siis rohkeasti yhteyttä niin jutellaan!
Tähän kysymykseen törmää nykyään vielä yllättävän usein. Siihen voisi vastata vastakysymyksellä: onko teillä asiakkaita? Yrityksen Facebook sivu nimittäin toimii monesti hyvin lähellä asiakasta. Se on helposti löydettävissä ja on usein vähemmän virallinen kuin yrityksen verkkosivut. Yrityksen Facebook sivujen hallinta on hyvin helppoa, joten sekään ei ole syy jättää niitä perustamatta. Seuraavaksi käymmekin hieman läpi perusteita […]
Yrityksen markkinointi ja internet-mainonta pitää sisällään tänä päivänä lukemattoman määrän erilaisia vaihtoehtoja, ja uusia kanavia tulee jatkuvasti lisää. Jopa digitoimiston tekevän yrityksen on vaikea valita sopivat kanavat sähköiseen markkinointiin ”perinteisten” ja ”uusien” kanavien joukosta. ”Digimarkkinoinnin” asiantuntijoilla on monesti tapana mennä myyntipuheissaan melko syvälle digitaalisen markkinoinnin termistöön ja käyttää paljon lyhenteitä. Suuri osa näistä termeistä voi olla […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.