Älä säästä digimarkkinoinnissa väärissä paikoissa! 

Mark­ki­noin­tia pk yri­tyk­sel­le \ Mark­ki­noin­ti yri­tyk­sen toi­min­nas­sa \ Mark­ki­noin­ti­bud­jet­ti \ Älä sääs­tä digi­mark­ki­noin­nis­sa vää­ris­sä paikoissa! 

Digi­mark­ki­noin­ti perus­tuu koh­den­ta­mi­seen, dataan, tes­taa­mi­seen ja hyviin sisäl­töi­hin. Lii­ka sääs­tä­mi­nen näis­sä kul­ma­ki­vis­sä voi pila­ta digi­mark­ki­noin­ti­si tulok­set. Aina ei kan­na­ta ottaa kaik­kea hal­val­la omaan yri­tyk­seen, vaik­ka täl­lä aluk­si sääs­täi­si rahaa. Mitä tulee työ­vä­li­nei­siin ja yleen­sä­kin lii­ke­toi­min­nan mah­dol­lis­ta­mi­seen han­kin­to­jen osal­ta, kan­nat­taa aina miet­tiä paras ja toi­mi­vin rat­kai­su. Panos­ta aina tär­keim­mis­sä asiois­sa, laa­tuun, ja mie­ti saa­maa­si hyö­tyä ja tar­koi­tuk­sen­mu­kai­suut­ta. Mikä oli­si sen tur­haut­ta­vam­paa, jos olet sääs­tä­nyt rahaa­si mut­ta kal­lis­ta aikaa­si menee tar­peet­to­miin asioi­hin. Täs­sä blo­gis­sa avaam­me, mis­sä asiois­sa ei oikeas­ti kan­na­ta sääs­tää digi­mark­ki­noin­nis­sa vaan kan­nat­taa kun­nol­la miet­tiä budjettia. 

Mitä kaikkia kuluja kuuluu sisällöntuottamiseen? 

Mitä kaik­kia kulu­ja siis kuu­luu sisäl­lön­tuot­ta­mi­seen? Jos ei ole omaa väkeä teke­mään kuvat niin näi­hin kuu­luu aina mai­nos­ma­te­ri­aa­li kulut, valo­ku­vat, kuvan­kä­sit­te­ly, ja näi­tä ei kan­na­ta unoh­taa las­kuis­ta. Perus­ku­lut eli media­bud­jet­ti ja pal­ve­lu­mak­su, ovat osa myös sisäl­lön­tuot­ta­mi­sen kulu­ja,  ja on aina hyvä pitää ne mielessä. 

Kun tuo­tat sisäl­töä tes­taa­mi­sel­le kan­nat­taa jät­tää myös tilaa bud­je­tis­ta. 80%-90% käy­te­tään sii­hen mitä ollaan­kin suun­ni­tel­tu mut­ta jätä osa tes­tai­luun esim. jos haluat tes­ta­ta jotain uut­ta tren­diä mai­non­nas­sa, kuten Tik­Tok mai­non­taa. Bud­je­toi siis liik­ku­ma­va­raa tes­taa­mi­sel­la ja ideoille.

Älä säästä verkkosivuista vaan panosta kunnolla tähän

Verk­ko­si­vuis­sa kan­nat­taa aina sat­sa­ta laa­tuun. Panos­ta sii­hen, että verk­ko­si­vus­ta tulee kulut­ta­ja ystä­väl­li­nen, sel­keä ja help­po­käyt­töi­nen. Tämä saat­taa olla hie­man työ­lääm­pää ja kal­liim­paa raken­taa mut­ta kan­nat­taa pitää mie­les­sä, sen min­kä help­po­käyt­töi­syy­des­sä voit­taa sen muo­kat­ta­vuu­des­sa häviää. 

Verk­ko­si­vu­ja kan­nat­taa aina olla val­mis kehit­tä­mään eteen­päin, eli verk­ko­si­vu­ja ei kan­na­ta teh­dä ker­ta pro­jek­ti­na. Verk­ko­si­vuil­ta  löy­tyy aina jotain kehi­tet­tä­vää ja tätä var­ten on hyvä pis­tää rahaa sivuun. Ota myös aikaa ope­tel­la käyt­tä­mään verk­ko­si­vua­lus­taa­si. Näin pois­tat aika­syö­pöt oikeis­ta pai­kois­ta ja, kun teet asiat ker­ral­la kun­nol­la oikein niin on hel­pom­pi aina läh­teä kehit­tä­mään jo val­mii­na ole­via verkkosivuja. 

Älä säästä analytiikkassa 

Kun verk­ko­sait­ti han­ki­taan jon­kun verk­ko­sait­ti­fir­man kaut­ta, kan­nat­taa etsiä kump­pa­ni joka ymmär­tää ana­ly­tii­kas­ta. Ana­ly­tii­kan osaa­mi­ses­ta kan­nat­taa mak­saa ja tähän kan­nat­taa pis­tää aja­tus­ta. Eril­li­siä digi­jär­jes­tel­miä voi olla hyvin vai­kea yhdis­tel­lä ja saa­da tie­toa vir­taa­maan näi­den välil­lä. Täs­tä hyvä esi­merk­ki on verk­ko­si­vus­ton ja kan­ta-asia­kas­jär­jes­tel­män, lin­ki­tyk­sen ja näi­den välil­lä datan vir­taus, kuin­ka tämä saa­daan onnis­tu­maan. Tämä saat­taa luo­da oman pro­jek­tin­sa, joka taas mak­saa mal­tai­ta. Meil­lä on koke­mus­ta eri jär­jes­tel­mien toi­min­nois­ta, ja pys­tym­me anta­maan neu­vo­ja, kuin­ka näis­sä tilan­teis­sa tulee navigoida.

Laadukas kohdeyleisö on onnistumisen kulmakiviä

Älä sääs­tä koh­dey­lei­sö­da­tas­sa vaan panos­ta laa­duk­kaa­seen dataan. Näis­tä saa todel­la pal­jon irti digi­mark­ki­noin­tiin ja saat koh­den­net­tua mai­nok­se­si juu­ri oikeal­le ylei­söl­le. Koh­dey­lei­sön raken­ta­mi­seen on eri­lai­sia mak­sul­li­sia asia­kas­re­kis­te­rei­tä ja jos tämä tun­tuu han­ka­lal­ta meil­tä löy­tyy apu­ja tähän. Me Kublal­la olem­me pereh­ty­neet koh­dey­lei­sön luo­mi­seen ja tämä sisäl­tyy Kublan palveluun. 

Digimarkkinointiin panostaminen kannattaa!

On help­po aja­tel­la, että digi­mark­ki­noin­tiin panos­ta­mi­nen on tar­koi­tet­tu vain suu­ril­le yri­tyk­sil­le, mut­ta tähän sijoit­ta­mi­nen hyö­dyt­tää kaik­kia yri­tyk­siä. Digi­mark­ki­noin­ti aset­taa mai­non­nan saa­ta­vil­le sekä suu­ril­le että pie­nil­le yrityksille.

Sosi­aa­li­sen median alus­tat ovat dynaa­mi­sia, täyn­nä brän­de­jä ja asiak­kai­ta. Mak­sul­li­set sosi­aa­li­set mai­nok­set aut­ta­vat sinua nouse­maan melun ylä­puo­lel­le ja vai­kut­ta­maan. Tar­kas­ti panos­ta­mal­la bud­jet­ti­si oikei­siin koh­tei­siin voit saa­da suu­ria tuot­to­ja uusil­la asiakkailla.

Kun läh­det panos­ta­maan verk­ko­si­vui­hi­si, tämän lii­ken­tee­seen ja sii­hen, että tämä tuo laa­jem­paa tie­toi­suut­ta yri­tyk­ses­tä­si pys­tyt luo­maan sosi­aa­li­sen läs­nä­olon, joka tuo yri­tyk­se­si esiin. Kun olet oppi­nut suun­nit­te­le­maan, luo­maan ja sijoit­ta­maan mai­nok­se­si koh­dey­lei­söl­le­si, sinul­la on pal­jon hel­pom­pi näh­dä mai­nos­kam­pan­jan tuot­ta­vuus. Mut­ta jos tun­tuu, että tämä kaik­ki vai­kut­taa lii­al­li­sel­ta suun­nit­te­lul­ta ota mei­hin yhteyt­tä me olem­me aina val­mii­na aut­ta­maan sinun digi­mark­ki­noin­nin kehittämisessä!

Ota yhteyt­tä!
Älä säästä digimarkkinoinnissa väärissä paikoissa! 
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi