Facebook Local - lisää asiakkaita paikallisille yrityksille? 

Mil­tä kuu­los­tai­si jos löy­täi­sit kaik­ki lähia­lu­ee­si ravin­to­lat yhdes­tä sovel­luk­ses­ta? Entä päi­vit­täi­nen rää­tä­löi­ty lis­ta lähia­lu­ee­si meno­vin­keis­tä ja tapah­tu­mis­ta? Mah­dol­li­suus hakea esi­mer­kik­si “Thai-Ruo­ka” ja saa­da vin­kit alu­ee­si par­haim­mis­ta Thai-ravin­to­lois­ta? Nämä kaik­ki yhdis­tet­ty­nä vie­lä ystä­vie­si suo­sit­te­lui­hin ja arvos­te­lui­hin. Tämä kaik­ki on mah­dol­lis­ta Face­boo­kin Local sovelluksella.

Local yhdistää Googlen, Foursquaren ja TripAdvisorin palvelut

Face­book Loca­lin avul­la käyt­tä­jät voi­vat etsiä lähel­lä sijait­se­via paik­ko­ja ja tapah­tu­mia. Kos­ka sovel­lus vaa­tii Face­book-sisään­kir­jau­tu­mi­sen, tuo Local mukaan myös sosi­aa­li­sen puo­len: sovel­luk­ses­sa näet mihin lähel­lä ole­viin tapah­tu­miin ystä­vä­si ovat osal­lis­tu­mas­sa ja mah­dol­li­ses­ti myös mis­sä liik­keis­sä ja pai­kois­sa he ovat vierailleet.

Loca­lis­ta käyt­tä­jä löy­tää paik­ko­jen aukio­loa­jat, ystä­vien suo­sit­te­lut, paik­ko­jen saa­mat arvo­sa­nat, etäi­syy­den ja sijain­nin, suo­si­tut sanat joil­la paik­ko­ja kuvail­laan Face­boo­kis­sa sekä käyt­tä­jien lisää­miä kuvia pai­kois­ta ja tapahtumista.Uudistetulla sovel­luk­sel­laan Face­book ryh­tyy suo­raan kil­pai­le­maan Googlen, Tri­pAd­vi­so­rin ja meil­lä Suo­mes­sa hie­man tun­te­mat­to­mam­man sovel­luk­sen, mut­ta maa­il­mal­la suo­si­tun, Yel­pin kans­sa käyt­tä­jien suo­sios­ta. On help­poa kuvi­tel­la käyt­tä­jän hake­van esi­mer­kik­si ravin­to­laa sel­lai­sel­la sovel­luk­sel­la, jos­ta hän näkee käte­väs­ti myös ystä­vien­sä suositukset.

Kiin­nos­taa­ko Face­book-mai­non­nan aloit­ta­mi­nen tai haluat­ko saa­da tehot irti nykyi­ses­tä some-tekemisestä?

Lue tarkemmin Facebook-mainonnan palvelustamme ja ota rohkeasti yhteyttä!

Mainonnan mahdollisuutta voi vain arvailla

Tois­tai­sek­si ei ole tie­toa tulee­ko Loca­liin mah­dol­li­suus mai­nos­taa, mut­ta Face­boo­kin talous­a­jat­te­lun tun­tien epäi­lem­me, että Face­book-mai­non­ta sovel­luk­ses­sa on tule­vai­suu­des­sa mah­dol­lis­ta. Tämä saat­taa olla game chan­ger eten­kin ravin­to­loil­le, mikä­li Face­book Local onnis­tuu vakiin­nut­ta­maan ase­man­sa ihmis­ten päi­vit­täin käy­tet­tä­vä­nä sovelluksena.

Var­maa on, että Local tuo hyviä käyt­tä­jä­ar­vioi­ta saa­vil­le pai­koil­le koros­te­tus­ti orgaa­nis­ta näky­vyyt­tä. Eten­kin pie­net yri­tyk­set ja tapah­tu­mat, joi­den mark­ki­noin­ti­pon­nis­te­lut voi­vat muu­toin olla pie­niä, tule­vat hyö­ty­mään tästä.

Tois­tai­sek­si Local ei ole vie­lä oikein otta­nut tuul­ta sii­pien­sä alle, mut­ta jos näin käy niin se moni­puo­lis­tai­si jäl­leen Face­boo­kin tar­jon­taa, ja toi­si mie­len­kiin­tois­ta lisä-arvoa sekä käyt­tä­jil­le että yrityksille. 

Artik­ke­li päi­vi­tet­ty 27.11.2020

Ota yhteyt­tä!
Facebook local
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi