Facebook mainonnan hinta 

Facebook-mainonnan hinta Suomessa 2026 – näin lasket realistisen budjetin ja saat tuloksia

Face­book-mai­non­nan hin­ta vaih­te­lee 100–5 000 €/kk riip­puen koh­de­ryh­mäs­tä, toi­mia­las­ta ja mai­nok­sen muo­dos­ta. Suo­mes­sa 100 eurol­la tavoi­tat yleen­sä 8 000–15 000 ihmis­tä ja 1 000 eurol­la 80 000–150 000 uniik­kia käyt­tä­jää. Täs­sä artik­ke­lis­sa saat ajan­ta­sai­set hin­ta-arviot vuo­del­le 2026, kon­kreet­ti­set esi­mer­kit suo­ma­lai­sil­ta yri­tyk­sil­tä sekä sel­keän las­ken­ta­mal­lin oman bud­jet­ti­si määrittämiseen.

Face­book mai­non­nan hin­ta vaih­te­lee hyvin­kin pal­jon riip­puen koh­de­ryh­mäs­tä, toi­mia­las­ta ja esi­mer­kik­si mai­nok­sen muo­dos­ta. Ylei­se­nä sään­tö­nä voi­daan sanoa että 100 € tavoit­taa 8 000–15 000 ihmis­tä, joten tavoi­tat 1 000 eurol­la vas­taa­vas­ti 80 000–150 000 eri ihmis­tä. Tämä on hyvä nyrk­ki­sään­tö Face­book-mai­non­nan bud­jet­tia miet­ties­sä ja mai­non­taa suunnitellessa.

Face­book mai­non­nan hin­ta kui­ten­kin riip­puu hyvin mones­ta teki­jäs­tä ja esi­mer­kik­si koro­na-pan­de­mian aika­na Kublan tii­mi on tavoit­ta­nut 500 eurol­la jopa 800 000 ihmis­tä Face­book-mai­non­nan avul­la. Nykyi­sin (2025–2026) luvut ovat hie­man mal­til­li­sem­pia, mut­ta hyvin koh­dis­te­tul­la kam­pan­jal­la 500 eurol­la tavoi­te­taan edel­leen hel­pos­ti 70 000–120 000 suomalaista.

Kannattaako Facebook-mainontaa tehdä vuonna 2026?

Koke­muk­sem­me mukaan Face­book-mai­non­ta on teho­kas tapa nos­taa yri­tyk­se­si tun­net­tuut­ta ja mones­sa tapauk­ses­sa myös saa­da lisää suo­ria yhtey­den­ot­to­ja myy­jil­le­si kon­tak­toi­ta­vak­si. Face­book miel­le­tään ylei­sim­min “kulut­ta­jien kana­vak­si”, mut­ta myös B2B-päät­tä­jät ovat aktii­vi­si­na: suu­rim­mat käyt­tö­pii­kit näky­vät arki­sin klo 07–09 ja 11–14 eli juu­ri työ­mat­ka- ja lounashetkillä.

Tämän lisäk­si on hyvä huo­mioi­da, että vies­ti puhut­te­lee aina asia­kas­ta, kun koh­de­ryh­mä on mää­ri­tel­ty oikein. Sadois­sa toteut­ta­mis­sam­me B2B-kam­pan­jois­sa Face­book on usein tuot­ta­nut enem­män lii­de­jä ja edul­li­sem­pia klik­ki­hin­to­ja kuin Lin­ke­dIn – samal­la bud­je­til­la tavoi­tat jopa 4–10-kertaisen yleisön.

Facebook-mainonnan hinta vs. LinkedIn-mainonnan hinta

Face­book mai­non­nas­sa hin­ta on huo­mat­ta­vas­ti edul­li­sem­pi kuin Lin­ke­dIn-mai­non­nas­sa eli tavoi­tat samal­la rahal­la rei­lus­ti suu­rem­man mää­rän ylei­söä Face­boo­kis­sa. Lin­ke­dIn on kui­ten­kin erin­omai­nen brän­din raken­ta­mi­seen ja uusien päät­tä­jien tavoit­ta­mi­seen. Paras tulos tulee yleen­sä yhdis­tä­mäl­lä molem­mat: Lin­ke­dIn mie­li­ku­van luo­mi­seen, Face­book var­si­nai­seen lii­dien ja myyn­nin ajamiseen.

Jos bud­jet­ti sal­lii vain yhden kana­van ker­ral­laan, tes­taa kak­si kuu­kaut­ta Face­boo­kia ja kak­si kuu­kaut­ta Lin­ke­dI­niä – sen jäl­keen tie­dät, kum­pi toi­mii juu­ri sinun yri­tyk­sel­le­si paremmin.

Facebook-mainonnan hinta Suomessa 2026 – ajantasaiset haarukat

Kam­pan­ja­ta­voi­teCPCCPMTavoit­ta­vuus / 100 €Lii­di / 1 000 €
Tun­net­tuus / Kattavuus0,15–0,45 €4–12 €8 000–25 000 hlö
Lii­ken­ne sivustolle0,40–1,20 €10–25 €4 000–12 000 hlö
Lii­dit (Lead Ads)50–300 kpl
Kon­ver­siot20–100 kpl

Mitä Facebook-mainonta maksaa kuukaudessa juuri sinun yrityksellesi?

Face­book mai­non­nan hin­ta mää­räy­tyy pal­jol­ti koh­de­ryh­män koon mukaan. Suo­mes­sa koh­de­ryh­mät ovat pie­nem­piä kuin isois­sa mais­sa, mut­ta toi­saal­ta tark­ka koh­den­ta­mi­nen on hel­pom­paa ja kil­pai­lu monil­la toi­mia­loil­la vie­lä maltillista.

Esimerkki 1: B2B CRM-ohjelmistoa myyvä yritys

Koh­de­ryh­mä: Yri­tyk­set, lii­ke­vaih­to yli 1 M€, yli 10 työn­te­ki­jää → 21 000 yri­tys­tä, noin 81 000 päät­tä­jää (Pro­fin­der 2025).
800–1 000 €/kk riit­tää tavoit­ta­maan koko koh­de­ryh­män ker­ran kuus­sa → tyy­pil­li­nen lii­din hin­ta 5–10 €.

Esimerkki 2: Paikallinen palveluyritys (LVI, tilitoimisto, asianajotoimisto)

Profinder-haku esimerkki

Koh­den­nus Pro­fin­de­ril­lä: Toi­mia­la = LVI-asen­nus (YTJ), hen­ki­lös­tö 10–249, päät­tä­jät 8 100 hen­ki­löä Suo­mes­sa.
Bud­jet­ti 400–600 €/kk → tavoi­tat koko koh­de­ryh­män 1–2 ker­taa kuus­sa.
Lead Ads -lomak­keil­la saat 30–80 lii­diä kuu­kau­des­sa, lii­din hin­ta tyy­pil­li­ses­ti 8–18 €.

Tämä on monel­le pai­kal­li­sel­le pal­ve­lu­yri­tyk­sel­le paras tapa kor­va­ta kal­liit print­ti-ilmoi­tuk­set ja kel­ta­mai­nok­set – samal­la rahal­la saat kym­me­niä ker­to­ja enem­män kontakteja.

Esimerkki 3: Verkkokauppa tai kuluttajapalvelu

1 500–3 000 €/kk → 120 000–250 000 uniik­kia suo­ma­lais­ta + 3 000–7 000 klik­kiä sivus­tol­le.
ROAS usein 4–10x, eli jokai­nen sijoi­tet­tu euro tuo 4–10 euroa takaisin.

Kiin­nos­taa­ko Face­book-mai­non­nan aloit­ta­mi­nen tai haluat­ko saa­da tehot irti nykyi­ses­tä some-tekemisestä?

Lue tarkemmin Facebook-mainonnan palvelustamme ja ota rohkeasti yhteyttä!

Facebook-mainonnan hinta eri kampanjatyypeissä

Face­book mai­non­nan hin­ta vaih­te­lee val­ta­vas­ti vali­tus­ta kampanjatavoitteesta:

  • Brän­din tun­net­tuus & Kat­ta­vuus → hal­vin (100 € → jopa 100 000+ näyttökertaa)
  • Lii­ken­ne verk­ko­si­vuil­le → keskihintainen
  • Lii­dien kerää­mi­nen (Lead Ads) → kal­lein, mut­ta lii­di usein alle 15 €
  • Kon­ver­siot & myyn­nit → kal­lein, mut­ta tuottoisin

Paljonko Facebook-mainontaan kannattaa sijoittaa 2026?

Itse teh­ty­nä: aloi­tus 100–300 €/kk
Ulkois­tet­tu­na, kun halu­taan kun­non tulok­sia: vähin­tään 500 €/kk media­bud­jet­ti + 500–1 500 €/kk hallinnointimaksu.

Suo­sit­te­lem­me asiak­kail­lem­me aina vähin­tään 500 €/kk media­bud­jet­tia, jot­ta algo­rit­mi pää­see kun­nol­la oppi­maan ja tes­taa­maan eri­lai­sia koh­de­ryh­miä sekä luo­via ratkaisuja.

5 x ajankohtaista vinkkiä Facebook-mainontaan 2026–2027

  1. Käy­tä Advan­ta­ge+ Audiencea – anna algo­rit­min laa­jen­taa koh­de­ryh­mää → 20–40 % hal­vem­pi klikkihinta
  2. Panos­ta UGC-tyy­li­siin videoi­hin – “asiak­kaan ääni” ja “päi­vä mei­dän fir­mas­sa” -videot kon­ver­toi­vat parhaiten
  3. Ota Reels-mai­nok­set käyt­töön – jopa 40 % hal­vem­pi CPM kuin perin­tei­sis­sä videoissa
  4. Hyö­dyn­nä Lead Ads + Ins­tant Forms – kon­ver­sio­as­te usein yli 60 %
  5. Asen­na Con­ver­sion API – pakol­li­nen tar­kan seu­ran­nan ja opti­moin­nin kannalta

Nopeita tuloksia Kublan kanssa!

Mikä­li haluat nopeas­ti tulok­sia Face­book-mai­non­nal­la, kysy lisää ja teh­dään yhdes­sä tulok­sia yri­tyk­sel­le­si! Tilaa mak­su­ton Face­book-mai­non­nan audi­toin­ti – käym­me läpi nyky­ti­lan­tee­si, koh­de­ryh­mä­mah­dol­li­suu­te­si ja annam­me tar­kan bud­jet­ti­suun­ni­tel­man seu­raa­val­le 3–6 kuukaudelle.

Ota yhteyt­tä heti: kubla.fi/yhteydenotto tai lai­ta vies­tiä Face­boo­kis­sa. Vas­taam­me vii­meis­tään seu­raa­va­na arkipäivänä!

Ota yhteyt­tä!
Facebook mainonnan hinta
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi