Google Ads ostajan opas neuvoo sinulle mitä asioita pitää ottaa huomioon kun lähdet hankkimaan yrityksellesi apua Google-markkinoinnin hoitamiseen.
Asiakkaasi etsivät sinua. Tälläkin hetkellä Matti penkoo Googlesta nopean palvelun autokorjaamoa, Maisa koettaa löytää kauneushoitolaa ja Lotta sen sijaan graafista suunnittelijaa. Potentiaalisten asiakkaiden sormet seikkailevat näppäimistöllä hurjaa tuntivauhtia etsien ratkaisua ongelmaan – toisinaan kun rengas puhkeaa, hiukset kaipaavat freesausta tai yritys uutta ilmettä. Googlettavat asiakkaat ovat siis jo matkalla luoksesi, mutta mitä todennäköisemmin ajautuvat Google-mainontaa tekevän kilpailijasi ovelle, mikäli mainontasi hakukonekingin mainospaikoilla on olematonta.
Hakukonemainonta voi osoittautua kultakaivokseksi tai olla loputon rahareikä. Jotta mainontaan uponneet eurot saavat kolikot kilahtelemaan myös takaisin kassaan, kannattaa mainontaan suhtautua alusta alkaen jämptisti. Toimi tavoitteellisesti, mittaa tuloksia ja analysoi niitä. Näistä merkeistä tunnistat myös ammattilaisen, jolle palvelu kannattaa ulkoistaa. Google Ads ostajan opas pureutuu kolmeen kohtaan, joista tunnistat rahojesi arvoisen asiantuntijan.
Google Ads ostajan opas on sinulle, joka tahdot kasvattaa yrityksesi myyntiä, mutta sen toteuttaminen käytännössä on jäänyt puolitiehen. Ehkä et yksinkertaisesti tiedä, mitä sinun tulisi tehdä. Voit aloittaa matkasi kohti menestystä turvallisin mielin yhdessä ammattilaisen kanssa – jotta osaat valita kumppanisi tälle matkalle, lue Google Ads ostajan opas läpi ajatuksen kanssa.
Voit tehdä mainontaa, joka oikein tehtynä toimii aina. Google-mainonta on mainontaa Suomen suosituimmassa hakukoneessa sen omalla mainosalustalla. Google Ads -mainosalustalla kuka tahansa voi pyöräyttää mainonnan käyntiin. Saattaa kuulostaa suorastaan mukavan simppeliltä, mutta sitä se ei aina ole. Jotta Google-mainonta toimii, on mainoksen osuttava naulan kantaan.
Tavoittelet kärkipaikkaa Googlen hakutulossivulla, eikö vain? Kärkipaikan hallitseminen tarkoittaa parempaa näkyvyyttä, joka puolestaan tuo enemmän liikennettä verkkosivuille tai -kauppaasi. Vaikka pyrkisit maaliin orgaanista eli ilmaista näkyvyyttä kasvattamalla, on maksetulle mainonnalle paikkansa. Googlen silmissä maksetut mainokset tarjoavat ratkaisun asiakkaan ostotarpeeseen, kun taas orgaaniset hakutulokset palvelevat paremmin tietoa etsiviä googlettajia. Näin ollen maksettu mainonta tuo sinulle mitä todennäköisemmin ne asiakkaat, jotka ovat valmiita ostamaan. Tämän lisäksi voit kehittää ilmaista näkyvyyttä kasvattavia toimiasi entistäkin paremmiksi maksetusta mainonnasta saadun datan pohjalta.
Google-mainonta on erityisen tärkeää maailmassa, jossa ostoprosessi saa usein alkunsa verkosta. Hakukoneet ovat läsnä myös ostoprosessin myöhemmissä vaiheissa – esimerkiksi silloin, kun palveluntarjoajia vertaillaan tai sijaintitietoja etsitään. Mitä ylemmäs yritys on kivunnut hakutulossivulla, sitä enemmän se saa klikkauksia osakseen. Jos lojut hakutulossivun häntäpäässä tai löydyt vasta seuraavalta sivulta, menetät epäilemättä suuren joukon potentiaalisia asiakkaita joka päivä. Kun teet mainontaa Googlessa, voit ostaa parhaan paikan itsellesi.
Kaikki tekevät Google-mainontaa. On siis tärkeää, että olet joko itse perehtynyt hakukonemainonnan maailmaan tai ulkoistat apuun ammattilaisen, jolta tarvittava pelisilmä löytyy. Tämä Google Ads ostajan opas jeesaa pätevän Google-kumppanin valinnassa.
Haluatko mainostaa yritystäsi Googlessa tai saada tehot irti nykyisestä Google-tekemisestä?
Kun ulkoistat Google-mainonnan, ostat ammattitaitoa. Ulkoistamisen hinta määräytyy tehtävästä työstä sekä annetusta mainosbudjetista. Työhön kuuluu mainoksen jatkuva, välttämätön optimointi sekä alkuvaiheen hakusanatutkimus ja asiakkaiden sekä kilpailijoiden kartoitus. Kun puhutaan mainostamisen hinnasta Googlessa, päästään näppärän hinnoittelumallin pariin. Mainostaminen maksaa ainoastaan silloin, kun potentiaalinen asiakas klikkaa mainosta. Tämä tarkoittaa sitä, ettei mainoksen esittämisestä aiheudu kustannuksia.
Google Ads ostajan opas auttaa sinua tunnistamaan parhaan palvelun. Kubla antaa sinulle seuraavaksi kasan vinkkejä, joiden avulla Google-mainonnan ulkoistaminen sujuu kuin tanssi.
Varmista siis, että mainontapalvelua tarjoava ammattilainen:
Asiantuntija ystävystyy yrityksesi kanssa. Hän tutustuu siihen, keitä asiakkaasi ovat ja millainen mainosviesti heihin iskee. Ammattilaisen harteille jää myös kilpailutilanteen selvittäminen sekä tavoitteiden määrittäminen yhdessä asiakkaan kanssa. Käytettävissä olevaa dataa ei välttämättä ole lainkaan, jonka vuoksi tutkimustyön tärkeys korostuu entisestään.
Mainonnan tulosten mittaaminen antaa kultaakin arvokkaampaa tietoa siitä, mitä kannattaa tehdä seuraavaksi. Sen avulla saadaan selville, mikä toimii ja mikä ei. Ilman analysointia saatat käyttää satojen tai jopa tuhansien eurojen edestä rahaa mainoksiin, jotka eivät todellisuudessa tuo kauppaa. Ammattilainen ei unohda analysointia, jonka pohjalta hän koostaa kattavan raportin – sellaisen, jonka ymmärtämiseen ei tarvita tulkkia. Hyvässä raportissa käy ilmi selkokielellä muun muassa konversiot ja niiden hinta sekä klikkausprosentti.
Sen lisäksi, että Google-mainonnan ulkoistaminen ammattilaiselle tuo tuloksia, antaa se sinullekin paremmat eväät eteenpäin. Opit jatkuvasti, miksi ja miten mitäkin tehdään. Näet myös käytännössä sen, millaista toimiva Google-mainonta on, etkä tyydy tulevaisuudessakaan huonoihin tuloksiin. Kubla pitää huolen toimivien mainoskampanjoiden lisäksi siitä, että sinä pysyt kärryillä alati muuttuvassa mainonnan maailmassa.
Check! Käänny meidän puoleen, mikäli etsit parasta palvelua. Asiantuntija ystävystyy yrityksesi kanssa. Varmista, että mainontapalvelua tarjoava ammattilainen tutustuu sinun yritykseesi, raportoi kattavasti sekä opettaa myös sinua ymmärtämään mainonnan käsitteitä. Kubla on yrityksesi Google-mainonnan kustannustehokas kumppani, jolta löytyy parhaat vinkit tehokkaan mainonnan toteuttamiseen. Ei ole yritystä, jonka mainontaa Kubla ei handlaisi – kysy apua siis rohkeasti!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.