Google Ads mainostilin rakenteella on merkitystä alusta alkaen. Varmista jo Google Ads -mainontaa aloittaessasi se, että Google Ads tilin rakenne on tehty oikein. Mikäli päätät järjestää tilisi uudestaan vasta sen jälkeen, kun olet luonut jo useita kampanjoita sekä mainosryhmiä, menetät kaiken siihen asti kertyneen datan. Arvokkaan datan menettämisellä voi olla vaikutus mainonnan tehokkuuteen.
Google Ads tilin rakenne
Google Ads tilin rakenne koostuu kolmesta eri osasta: tili, kampanjat ja mainosryhmät. Tehokas Google Ads -mainonta vaatii tämän kolmitasoisen rakenteen ymmärtämisen. Mikäli et vielä täysin tiedä, mistä on kyse, lue artikkelimme Google Ads tilin perusteista.
Haluatko mainostaa yritystäsi Googlessa tai saada tehot irti nykyisestä Google-tekemisestä?
Lue tarkemmin Google-mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä!
Kolme syytä, miksi hyvä Google Ads tilin rakenne on kriittisen tärkeä
On sekä ajallisesti että rahallisesti fiksumpaa suunnitella Google Ads tilin rakenne alusta alkaen toimivaksi sen sijaan, että koettaisit tuoda sekasotkuun selkoa vasta myöhemmässä vaiheessa. Hyvin organisoitu Google Ads tilin rakenne auttaa pitämään kustannukset maltillisina, mainosten luomisen ja kehittämisen helppona sekä mainostilin sujuvan kehittämisen mahdollisena.
1. Saat paremmat laatupisteet ja halvemmat klikkaukset
Kun rakennat Google Ads tilin rakenteen hyvin, saat paremmat laatupisteet. Laatupisteillä on suuri merkitys, sillä huonoilla laatupisteillä menestyminen on mahdotonta. Google arvioi muun muassa klikkausprosenttia (CTR), hakusanan ja mainoksen yhteensopivuutta sekä laskeutumissivun laatua ja yhteensopivuutta mainoksen kanssa – arvioinnin päätteeksi saat laatupisteet, joista 10 on paras.
Google Ads tilin rakenne vaikuttaa siis laatupisteisiin. Hyvät laatupisteet puolestaan vaikuttavat siihen, kuinka paljon mainonta sinulle maksaa. Haluat tietysti tehdä mahdollisimman kustannustehokasta Google-mainontaa, eikö vain?
2. Mainosten luonti ja optimointi on huomattavasti helpompaa
Hyvin rakennettua ja fiksusti organisoitua Google Ads tiliä on helpompi optimoida, mikä säästää sekä aikaa että hermoja. Mainosten luominen, niiden tehokkuuden analysoiminen ja jatkuva optimointi sujuu nopeammin, kun jokaisella palikalla on oma paikkansa.
Google Ads -mainonta vaatii nimittäin jatkuvaa silmäilyä. Ei riitä, että käyt käynnistämässä kampanjan, ja lähdet kolmen viikon lomalle Espanjan auringon alle. Esimerkiksi koko mainosbudjetti saattaa valua hukkaan, jos tietämättäsi käytät rahaa heikosti toimiviin avainsanoihin. Jotta mainonnan seuranta ei vie päivästäsi tuhottoman paljon aikaa, kannattaa Google Ads tilin rakenne siis suunnitella perinpohjaisesti ja rakentaa jokaista yksityiskohtaa myöten järjestelmällisesti.
3. Paketti pysyy kasassa, kun lisäät valikoimaan uusia tuotteita
Google Ads tili kannattaa rakentaa esimerkiksi selkeästi jäsennellyn verkkokaupan tuotekategorioiden mukaan. Mikäli lisäät kauppaasi uusia tuotteita, on uusien tuotteiden lisääminen kampanjoiden mainosryhmiin huomattavasti pienempi työ, kun Google Ads tilin rakenne on suunniteltu oikein.
Yhtä lailla myös mainostilin laajentaminen sujuu näppärämmin selkeästi organisoidussa mainostilissä kuin sekametelisopassa, jonka sisällöstä et ole aivan itsekään varma.
Jotta saat mainonnasta kaiken irti, täytyy sinulla on selkeä Google Ads tilin rakenne
Suomalaiset tekevät päivittäin 30 miljoonaa Google-hakua. Kuvittele, kuinka paljon erilaisia hakusanoja ja -lausekkeita potentiaaliset asiakkaat käyttävät – mainoksia on näin ollen luotava useampia erilaisille avainsanoille. Jos Google Ads tilin rakenne on sekasotku, tulee mainosten hallinnoinnin kanssa taatusti ongelmia. Mikäli haluat tehdä kustannustehokasta ja järkevää Google Ads -mainontaa, täytyy sinulla olla selkeä Google Ads tilin rakenne.
Meiltä saat tarvittaessa apua Google Ads tilin organisointiin!
Ota yhteyttä!