Kiinnostaako Google mainonta hinta? 

Asiak­kaal­la on ongel­ma. Sinul­la on rat­kai­su. Voit kui­ten­kin olla var­ma sii­tä, ettet ole ainoa, joka poten­ti­aa­lis­ta asia­kas­ta tah­too tuot­teil­laan tai pal­ve­luil­laan aut­taa. Kun mai­nos­tat Googles­sa, teet yri­tyk­ses­tä­si näky­vän – haku­tu­los­ten kak­kos­si­vua ei syyt­tä kut­su­ta hau­taus­maak­si. Suu­rin osa googlet­ta­jis­ta sil­mäi­lee läpi ainoas­taan muu­ta­man ensim­mäi­sen haku­tu­lok­sen, eikä selaa ensim­mäis­tä haku­tu­los­si­vua pidem­mäl­le. Mikä­li tah­dot menes­tyä, on sinun rai­vat­ta­va tie­si kär­keen. Voit teh­dä sen mak­se­tul­la Google-mai­non­nal­la sekä kas­vat­ta­mal­la orgaa­nis­ta eli ilmais­ta näky­vyyt­tä. Mut­ta mitä se mak­saa? Mikä on Google mai­non­ta hinta?

Kun Kubla saa kysy­myk­sen “mikä on Google mai­non­nan hin­ta?”, ei vas­taus ole yksi­se­lit­tei­nen. Pai­kal­li­nen kam­paa­mo voi käyt­tää mai­non­taan sadan euron sii­vun bud­je­tis­taan, kun taas vaik­ka­pa ravin­to­la­ket­ju tuhan­sia. Oikein teh­ty­nä Google-mai­non­taan käy­tet­ty raha on sijoi­tus, joka tuo eurot tupla­na takai­sin. Jos ei ole min­kään­lais­ta käsi­tys­tä sii­tä, mitä tekee, voi Google min­kä tahan­sa muun haku­ko­neen tapaan olla myös rahareikä.

Laitetaanko kymppi, satku vai tonttu?

Kaik­ki haku­ko­neet haluai­si­vat olla kuten Google. Kysees­sä on haku­ko­nei­den lyö­mä­tön kin­gi, jol­la teh­dään mil­jar­de­ja haku­ja ympä­ri maa­il­maa – jo pel­käs­tään Suo­mes­sa google­te­taan 30 mil­joo­nan haun edes­tä joka iki­nen päi­vä. Kun poten­ti­aa­li­nen asiak­kaa­si surf­fai­lee Googles­sa etsies­sään rat­kai­sua ongel­maan­sa, olet juu­ri oikeas­sa pai­kas­sa oike­aan aikaan Google-mai­non­nan avulla.

Saa­tat aja­tel­la, ettei muu­ta­mal­la kym­pil­lä tee mitään. Par­haim­mil­laan Google-mai­non­ta toi­mii hyvin myös sil­loin, kun lom­pak­ko tun­tuu höy­he­nen­ke­vyel­tä. Sinun ei tar­vit­se mak­saa Googlel­le latin latia, ellet saa lii­ken­net­tä esi­mer­kik­si verk­ko­kaup­paa­si. Mak­sat siis ainoas­taan mai­nok­sen klik­kauk­ses­ta. Google mai­non­ta hin­ta muo­dos­tuu anta­mas­ta­si hin­ta­tar­jouk­ses­ta, bud­je­tis­ta, kil­pai­lus­ta sekä mai­nok­sel­le­si anne­tuis­ta laa­tu­pis­teis­tä. Tee kat­seen van­git­se­va mai­nos ja opti­moi se oikein, niin saat taa­tus­ti par­haan vas­ti­neen rahoil­le­si. Mikä­li Google-mai­non­ta oman käden kaut­ta tun­tuu han­ka­lal­ta, aut­taa Kubla sinua menes­ty­mään maa­il­man par­haal­la markkinapaikalla.

Jos teet mai­non­taa itse, aloi­ta sel­lai­ses­ta sum­mas­ta, joka sinun on varaa menet­tää. Tulok­ses­ta ker­to­vaa tilas­toa alkaa syn­tyä sit­ten, kun kam­pan­ja on ollut käyn­nis­sä het­ken. Mikä­li lai­tat mai­non­taan muu­ta­man euron, tulos­ten syn­ty­mi­ses­sä kes­tää loput­to­miin. Sum­man kan­nat­taa siis olla viik­ko­ra­haa suu­rem­pi könt­tä rahaa, jon­ka menet­tä­mi­nen ei kui­ten­kaan syök­se sinua vararikkoon.

Haluat­ko mai­nos­taa yri­tys­tä­si Googles­sa tai saa­da tehot irti nykyi­ses­tä Google-tekemisestä?

Lue tarkemmin Google-mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä!

Google mainonta hinta määräytyy tarjousten perusteella

Kar­keas­ti sanot­tu­na Google mai­non­ta hin­ta mää­räy­tyy kil­pai­lun mukaan. Esi­mer­kik­si ravin­to­la­ket­juil­la tai kau­neus­hoi­to­loil­la on run­sas­ta kil­pai­lua Google Ads -main­osa­lus­tal­la, mikä nos­taa mai­nos­ten klik­ki­hin­to­ja (Cost Per Click). Klik­ki­hin­ta esi­mer­kik­si hakusa­nan “Auto­kor­jaa­mo Pek­ka­nen” sisäl­tä­väl­le mai­nok­sel­le voi olla kym­me­ni­sen sent­tiä, kun taas “Auto­kor­jaa­mo Hel­sin­ki” kus­tan­taa monin ver­roin enemmän.

Google näyt­tää mai­nok­sia tar­jous­ten perus­teel­la: jos yri­tys A mak­saa 100 € ja yri­tys B sen sijaan 1 000 €, näkyy paraa­ti­pai­kal­la toden­nä­köi­sem­min yri­tys B. Tämä ei kui­ten­kaan tar­koi­ta sitä, ettei­kö pie­nel­lä bud­je­til­la oli­si mah­dol­lis­ta menes­tyä Googles­sa. Google arvioi myös mai­nok­sen laa­tua, jol­loin laa­duk­kaam­pi mai­nos pie­nel­lä mai­nos­bud­je­til­la vie pai­kan huo­nom­mal­ta mai­nok­sel­ta, vaik­ka huo­nom­pi­laa­tui­sen mai­nok­sen mai­nos­ta­ja oli­si käyt­tä­nyt sen näky­vyy­teen enem­män euroja.

Klik­ki­hin­toi­hin vai­kut­taa kil­pai­lun lisäk­si mää­rit­tä­mä­si hin­ta­tar­jous, joka on yhdes­tä klik­kauk­ses­ta veloi­tet­ta­va enim­mäis­sum­ma. Kun yri­tyk­sen A hin­ta­tar­jous klik­kauk­sel­le on euro, näkyy yri­tys A Googlen haku­tu­lok­sis­sa toden­nä­köi­sem­min ennen yri­tys­tä B, jon­ka hin­ta­tar­jous on 0,50 €.

Tämän lisäk­si vai­kut­ta­va teki­jä on laa­tu­pis­tey­tys. Laa­tu­pis­teil­lä pis­tey­te­tään mai­nok­sen osu­vuut­ta. Esi­mer­kik­si kuk­ka­kaup­pi­aan kuk­kia myy­vä mai­nos saa mitä luul­ta­vim­min huo­not laa­tu­pis­teet, mikä­li mai­nok­sen link­ki vie kalus­teos­tok­sil­le. Hyvät laa­tu­pis­teet ovat mai­non­nan kan­nal­ta tär­keä asia, sil­lä Googlen mis­sio on näyt­tää googlet­ta­jil­le ainoas­taan rele­vant­tia sisältöä.

Haluatko tietää, mikä olisi Google mainonta hinta yrityksellesi? Kysy Kublalta arvio!

Mai­non­taa teh­des­sä­si ota huo­mioon se, että sadas­ta mai­nos­ta kli­kan­nees­ta asiak­kaas­ta oston tekee ainoas­taan 1-3 %. Mai­nok­sen on siis olta­va hyvin teh­ty ja oikein opti­moi­tu, jot­ta sii­hen käy­te­tyt mas­sit kili­se­vät kas­saan tupla­na takai­sin. Google mai­non­ta hin­ta on asia, joka saa hel­pos­ti ihmis­ten päät pyö­räl­le – pitäi­si­kö lait­taa kymp­pi, sat­ku vai tont­tu? Klik­ki­hin­nat sel­viä­vät kokei­le­mal­la, eikä Google-mai­non­nan tehok­kuu­des­ta saa käsi­tys­tä kark­ki­pus­sin hin­nal­la. Kubla ker­too sinul­le mie­lel­lään ammat­ti­lai­sen arvion sii­tä, mikä Google mai­non­nan hin­ta voi­si olla juu­ri sinun yri­tyk­sel­le­si! Annam­me arvion, ja autam­me tar­vit­taes­sa alkuun.

Ota yhteyt­tä!
Google mainonta hinta
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi