Reaaliaikaiset raportit ovat Google Analyticsin yksi osio, jonka avulla voit seurata verkkosivustosi toimintaa reaaliajassa. Tämä antaa sinulle tietoa siitä, miten ihmiset reagoivat markkinointikampanjoihisi, mainontaasi ja verkkosivusi rakenteeseen. Tämä ominaisuus sopii erinomaisesti ajoitettujen markkinointitoimien mittaamiseen. Tätä voi myös käyttää mittaamaan yleisösi reaktion sähköpostikampanjaan tai uuteen blogi julkaisuun. Googlen reaaliaikainen raportti on siis todella hyödyllinen apu yrityksellesi.
Reaaliaikaiset raportit eivät ole vain markkinoijan työkalu, eri osastot pystyvät myös hyödyntämään reaaliaikaista dataa. Tässä blogissa käymme lisää läpi millainen on tämä reaaliaikainen raportti ja miten sitä kannattaa hyödyntää.
Reaaliaikainen raportointi on sinun yrityksesi kehittämiseen
Reaaliaikaisen analytiikan avulla voit seurata, miten käyttäjät toimivat sivustollasi tai sovelluksessasi. Raportit päivittyvät jatkuvasti ja jokainen osuma raportoidaan todella nopeasti vain muutamassa sekunnissa. Pystyt näkemään, kuinka monta henkilöä sivustollasi on juuri nyt, minkä sivujen tai tapahtumien kanssa he ovat vuorovaikutuksessa ja mitä tavoitteen konversioita on tapahtunut. Reaaliaikainen raportti on lanseerattu sen takia että yritys osaa analysoida paremmin verkkosivustolla käyneitä asiakkaita ja mitä he tekevät verkossa. Tällä saadaan myös hyvin tietoa mainonnasta saaduista tuloksista. Näillä tiedoilla pystytään kehittämään liiketoimintaa ja kun nämä tiedot saadaan reaaliaikaisesti pystytään hyvin nopeasti reagoimaan muutoksiin ja saatuihin tietoihin.
Miten voit käyttää reaaliaikaista analytiikkaa?
Reaaliaikaisen analytiikan avulla näet mitä muutoksia sivullasi tai kampanjassasi on tapahtunut. Voit seurata jatkuvasti vaikutuksia ja myös lyhyenkin ajan välillä. Voit käyttää reaaliaikaista analytiikkaa esimerkiksi tarkistamaan, katselevatko käyttäjät sivustosi uutta vai muuttunutta sisältöä. Pystyt selvittämään,kuinka pitkät mainoskampanjat tuovat liikennettä sivustoosi ja mistä sivustoista katsojat ovat oikeasti kiinnostuneita.Pystyt käyttämään reaaliaikaista raportointia seurantakoodin tutkimiseen, eli toimiiko tämä sivustossasi vai ei. Tätä käyttäen pystyt myös tarkistamaan toteutuuko tavoitteet. Pystyt myös testaamaan sivustolle tehtyjä muutoksia, ovatko ne tuoneet lisäarvoa sisältöösi.
Haluatko tietää, mitä mainoksia kilpailijasi parhaillaan käyttää FB:ssä?
Tilaa yksinkertainen ohje veloituksetta, ja pääset tutkimaan mitä mainoksia kilpailijasi käyttää omassa mainonnassaan.
Googlen reaaliaikaisesta raportista pystyt hyvin tutkimaan eri asioita ja siitä saat yrityksesi digimarkkinointiin paljon lisäarvoa. Tietojen näkyminen Google Analyticsin raporteissa voi kestää 24–48 tuntia. Reaaliaikaisessa raportista ei tarvitse näin kauaa odottaa vaan saat tulokset heti. Koska tiedot päivittyvät minuuteissa, voit tarkistaa liikenteen määrän ja sen järjestämisen helposti Google Analyticsissa heti. Keräsimme tähän kohtaan mitä muitakin hyötyjä ja hyviä puolia reaaliaikaisessa raportoinnissa on.
Datastudion hyödyntäminem
Helppokäyttöinen
Ajantasalla
Toimii puhelimessa, aina mukana
Helppo asentaa
Helppo ylläpitää
Googlen oma työkalu
Ilmainen
Informatiivinen
Helposti muokattava
Mitä toimintaa reaaliaikainen raportti taltioi käytännössä?
Raportissa pääset näkemään käyttäjien määrän 30 viime minuutin aikana ja tämä tieto tulee minuuttia kohden. Saat käyttäjien liikenteen lähteen tietoon kuten myös, miten käyttäjät ovat tulleet sivustolle. Voit myös katsoa näitä aina kampanjan mukaan ja mistä sinne käyttäjät tulevat. Raportista selviää myös ketä käyttäjät ovat, ovatko he uusia vai vanhoja tuttuja.
Saat myös selville mitä sisältöä käyttäjät katsovat ja näin pystyt tekemään parannuksia mainontaasi. Raportointiin tulee myös tapahtumien määrä ja mitä tapahtumia ne käynnistävät. Jos haluat myös selvittää, että mitä konversioita käyttäjät suorittavat loppuun on tämä raportointi muoto hyvä keino saada nämä selville.
Googlen reaaliaikaisesta raportoinnista saat paljon irti!
Google Analyticsin reaaliaikaiset raportit ovat erittäin tärkeitä verkkosivustojen omistajille. Nämä raportit voivat antaa sinulle todella oivaltavia tietoja markkinointikampanjoiden analysoimiseksi ja liiketoiminnan kasvattamiseksi. Sait nyt hyvin tietoa siitä, millaista dataa Googlen reaaliaikainen raportti tarjoaa ja mitä kaikkia hyötyjä siitä on sinun mainontasi kehittämiselle. Reaaliaikaista raporttia käyttäessä kannattaa pitää mielessä mitä haluaa tarkkailla oman yrityksensä toiminnasta ja mitä haluaa lähteä tavoittelemaan digimarkkinoinnilla. Vaikka kaikkien raporttien kanssa saattaa olla alkukankeutta, kanssamme pääset hyvin alkuun, eikä sinun tarvitse stressata miten tämä toimii. Autamme sinut tarvittaessa alkuun ja pidämme huolen siitä, että tunnet työkalun kohta läpikotaisin.
Google mainonta voi olla pelottavaa. Miten se toimii, mikä on paras tapa tehdä siellä mainontaa ja kuinka edes aloittaa? Vaikka Google mainonnan maailma olisi sinulle täysin vieras, älä sulje sen tuomia mahdollisuuksia pois. Me Kublalla viemme bisneksesi Googlen paraatipaikoille, jotta tavoitat asiakkaasi juuri sillä hetkellä, kun he haluavat ostaa. Tässä artikkelissa kerromme perusteet siitä mitä […]
Google mainonta tulee lähestulkoon jokaisessa yrityksessä puheenaiheeksi jossain kohtaa. Miten Google mainonta toimii käytännössä? Kun haluat näkyä Googlessa, on sinulla kaksi vaihtoehtoa, joista toinen on ilmainen ja toinen maksullinen. 1. Hakukoneoptimointi on ilmaista 2. Google mainonta on maksullista Kumpi sitten kannattaa? Tänä päivänä yritykset tarvitsevat molempia keinoja, jotta näkyvyys Googlessa on optimaalista. Google mainonta on […]
Google Analytics on salainen agentti, joka seuraa verkkosivulla tai -kaupassa käyneiden asiakkaiden askeleita. Kyse on verkkopalvelun liikenteen analysointiin tarkoitetusta työkalusta, joka on nyt saanut rinnalleen uuden version. Vanha Google Analytics tunnettiin myös nimellä Universal Analytics, mutta nyt uutuus on nimetty nimellä Google Analytics 4 – ja se seuraa kävijöiden liikkeitä verkkosivustojen lisäksi myös sovelluksissa. Tämä […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.