Google Ads mainonta on varsin tehokasta oikein tehtynä. Huolestuttavan monet mainostajat kuitenkin käyttävät tietämättään rahansa mainoksiin, jotka eivät tuo myyntiä, sisältävät huonosti konvertoivia avainsanoja tai ovat kohdennettu kohderyhmälle, joka ei osta.
Olet saattanut huomata, kuinka mainostoimistot kaupittelevat ilmaisia Google Ads tilin auditointeja yllä mainitun ongelman ratkaisemiseksi. On olemassa kahdenlaisia toimijoita – sellaisia, jotka ovat aidosti kiinnostuneita sinun menestyksestäsi ja niitä, joille tärkeintä on kaupitella palvelua palvelun perään. Jälkimmäiset veijarit saattavat tehdä Ads-tililtäsi vaikka mitä “löydöksiä”, mikäli et itse ymmärrä Ads-tilin auditoinnista hölkäsen pöläystä. Jotta saat aikasi arvoista palvelua, käymme seuraavaksi yhdessä läpi auditointipalvelun perusvaiheet.
Mitä hyötyä näistä auditoinneista loppujen lopuksi on ja kenelle?
Huomioi tämä: Useimmiten Ads-tilin auditointi on ilmainen vasta sitten, kun olet keskisuuri tai suuri toimija, ja käytät Google-mainontaan kuukaudessa esimerkiksi vähintään 1 000 €. Mikäli et laita mainontaan montaa satasta, voi Ads-tilin auditointi maksaa viidestä kympistä muutamaan tonniin.
Kun teet Google Ads -mainontaa, saatat tietämättäsi tuhlata rahaa mitä kummallisimpiin asioihin. Ilmainen Ads-tilin auditointi voi paljastaa esimerkiksi sen, että kukkakauppias Marttinen käyttää kuukausittain mainosbudjettiansa kodinkoneiden markkinointiin. Kyllä, luit aivan oikein.
Ilmainen Ads-tilin auditointi kertoo sinulle esimerkiksi:
Ilmainen Ads-tilin auditointi tuo usein esiin puutteita muun muassa mainostilin rakenteessa, budjetin koossa ja allokoinnissa sekä laskeutumissivujen laatupisteissä. Näitä löydöksiä ei kuitenkaan tarvitse säikähtää, sillä tarpeeksi ajoissa ongelmakohtiin puuttumalla suuremmilta ja kalliimmilta haitoilta on mahdollista vielä säästyä.
Ilmainen Ads-tilin auditointi koostuu erilaisista vaiheista. Jokainen vaihe puolestaan pitää sisällään tärkeitä tarkastuspisteitä, jotka antavat sinulle kullanarvoista tietoa mainonnan tehosta.
Aloituspalaverin jälkeen on aika ryhtyä tuumasta toimeen. Ensimmäinen vaihe useimmiten on tilirakenteen tarkastus, jossa käydään läpi Google Ads -mainostilin rakenne. Huonosti organisoitu mainostili saattaa olla osasyyllinen mainonnan heikkoihin tuloksiin, jonka vuoksi tilirakenteessa piilevät virheet on fiksua korjata mahdollisimman nopeasti.
Toisessa vaiheessa tarkastetaan muun muassa mainonnan kiinnostavuus ja avainsanakohdistukset eli mainonnan kohdistuksen tehokkuus. Saat tärkeää tietoa käyttämistäsi avainsanoista sekä siitä, missä mainoksesi todellisuudessa näkyy. Ammattilainen käy läpi myös mainostekstien houkuttelevuuden ja mainosten vastaavuuden kävijöiden tekemiin hakuihin. Mainosten toimivuutta tarkastellaan lisäksi vertaamalla mainoksia kilpailijoiden tekemiin mainoksiin – saat tietää muun muassa sen, jos kilpailijat mainostavat sinun yrityksesi nimellä Googlessa.
Tämä vaihe pitää sisällään laskeutumissivujen sekä laatupisteiden perusteellisen tarkastuksen. Saat todennäköisesti vastauksen esimerkiksi kysymyksiin, “tukeeko mainoksen laskeutumissivu mainonnalle asettamaani tavoitetta?” ja “kuinka tilini laatupisteet jakautuvat?” sekä ymmärrät, kuinka tärkeä merkitys laskeutumissivulla ja Googlen antamilla laatupisteillä on.
Viimeisessä vaiheessa tarkistetaan se, että analytiikka toimii ja tuloksia mitataan oikein. Voi olla, ettei esimerkiksi Google Ads ja Google Analytics pelitä yhdessä vaikkapa asennusvirheestä johtuen, jolloin teet tietämättäsi päätöksiä väärien tulosten perusteella. Viimeinen vaihe päättyy purkupalaveriin, jossa käydään läpi löydökset sekä jatkotoimenpide-ehdotukset.
Haluatko mainostaa yritystäsi Googlessa tai saada tehot irti nykyisestä Google-tekemisestä?
Oikein tehtynä ilmainen Ads-tilin auditointi alentaa mainonnan kustannuksia sekä lisää mainonnan tuomaa myyntiä. Näin ollen ilmainen Ads-tilin auditointi on hyödyllinen lähes kaikille mainostajille, jotka haluavat alentaa kustannuksia ja lisätä myyntiä. Ilmainen Ads-tilin auditointi on kannattavaa etenkin silloin, kun hakusanamainontaan uppoaa reippaasti rahaa. Toki myös pienemmillä summilla mainostavat hyötyvät tilirakenteen tarkastuksesta sekä muista auditoinnin vaiheista.
Ilmaisen Ads-tilin auditoinnin kolme tärkeintä hyötyä:
1. Ads-tilin auditointi nostaa suurimmat virheet esille, jotta voit tehdä kustannustehokasta hakusanamainontaa ilman huolta siitä, että käyttäisit rahaa väärin kuukaudesta toiseen.
2. Ads-tilin auditointi auttaa sinua oppimaan tekemään parempaa mainontaa, mikäli teet sitä itse – auditoinnin ammattilaiselta saat vinkkejä mainonnan kehittämiseen.
3. Ads-tilin auditointi riippumattoman ammattilaisen toimesta antaa sinulle varmuuden siitä, että mainonnasta vastaava mainostoimisto tekee mainontaa oikein.
Ilmainen Ads-tilin auditointi antaa sinulle niin sanotusti hyviä eväitä elämään. Saat hurjasti tärkeää tietoa mainonnan tehosta sekä siitä, mihin rahaa kannattaa laittaa ja mihin taas ei. Mielestämme Ads-tilin auditointi kannattaa hyödyntää, mutta auditoijaksi on fiksua valita tekijä tarkasti.
Ulkopuolisen, riippumattoman asiantuntijan näkemyksestä on taatusti hyötyä, vastasi yrityksen mainonnasta sitten kuka tahansa. Mikäli sinua huolestuttaa antaa jonkun muun tahon katsella yrityksesi Google Ads -tilin tietoja, voit laatia Ads-tilin auditoijan kanssa salassapitosopimuksen.
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.