Testasimme etätyöskentelyä lähtemällä koko Kublan porukalla Kroatiaan viikoksi. Splitin muinaiskaupunki Adrianmeren rannalla tarjosi tähän huikeat puitteet. Keskityimme arkisin kuitenkin normaalisti asiakastöihin ja firman kehittämiseen, joten lomamatkasta ei ollut suinkaan kyse.
Vielä nykyään monissa yrityksissä kuitenkin epäröidään etätyöskentelymahdollisuuden tarjoamista, saati sitten järjestetään koko firman yhteinen retki ulkomaille. Haastattelinkin kublalaisia tuoreeltaan reissun jälkeen ja kyselin kuinka töiden tekeminen sujui paikassa, joka oli täynnä turistihoukutuksia.
Avain digitaalisen markkinoinnin työnteon onnistumiseen oli etukäteen valmistautumisessa. Kalenteriin ennalta merkityt deadlinet ja palaverit jäsensivät työviikon samankaltaiseksi kuten muutkin viikot Suomen toimistolla. Toinen haastatteluissa esille noussut tärkeä tekijä oli yhteinen tila, mistä käsin teimme töitä: saimme mainiot puitteet ja porukka pysyi kasassa.
Yhdessäolon tärkeys toistuikin jokaisen haastatellun vastauksissa. Järjestimme vapaa-ajalla yhteisiä retkiä, kävimme tutustumassa paikalliseen ruokatarjontaan sekä maistelimme paikallisia viinejä. Ja oluita. Aurinkoisissa postikorttimaisemissa oli hyvä reissata ja tutustua työkaveriin myös vapaa-ajalla.
Irrottautuminen kotimaasta toi myös tilaa sparrata yhdessä isompia kokonaisuuksia. Monet yllätti positiivisesti se, kuinka paljon saimme aikaan kun ulkopuoliset keskeytykset olivat minimissä. Kehitimmekin uutta niin asiakkaillemme kuin omaan palvelutarjontaamme; tulemme kertomaan näistä lähikuukausien aikana lisää!
Reissu onnistui siis hyvin ja jokainen haastateltu olisikin valmis lähtemään uudestaan – vaikka heti!
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Lue tarkemmin digitaalisen mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä.