Facebook-mainonnassa on tärkeää, kuten muussakin mainonnassa kannattaa tutustua mitkä tekniikat toimivat Facebookissa ja kannattaa tämän jälkeen muokata sitten niistä omannäköiset ratkaisut. Oikein toteutettuna Facebook-mainonta on todella hyvä keino uusien asiakkaiden hankintaan ja myynnin kasvattamiseen.
Annamme tässä blogissa vinkkejä, miten saisit Facebookista parempia tuloksia ja uusia asiakkaita. Jos sinusta yhtään tuntuu siltä, että Facebook -mainonta ei ollenkaan toimi. Tämä vaan nielee kaikki rahasi, aikaa valuu hukkaan ja myyntejä ei tule, kannattaa lukea ajatuksemme, kuinka Facebook mainontaa kannattaa tehdä. Blogissamme annamme sinulle vinkkejä, kuinka lähteä kehittämään Facebook-mainontaa.
Kilpailijoita seuraamalla voi päästä mainonnassa varsin pitkälle mutta johtoasema löytyy omannäköisen tekemisen kautta. Toimialan johtajaksi Facebook-mainonnassa noustaan yhdistämällä rohkeat kokeilut ja systemaattinen tekeminen.
Facebookissa kannattaa panostaa autenttiseen sisältöön. Tämä toimii yleensä paremmin yleisöön ja tällä päästään pois liian virallisesta sisällöstä. Tämä on helposti lähestyttävää ja autenttisten postaukset erottuvat mainoksista positiivisesti.
Facebookissa parasta on oman datan hyödyntäminen. Mainontaan voit hyödyntää:
Näin saat tehtyä laadukkaita yleisöjä. Älä siis jätä käyttämättä laadukasta dataa, kun teet mainontaa Facebookissa.
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
On tärkeää tehdä rohkeita kokeiluja, kun tehdään mainontaa ihan missä vain. Tällä saadaan hyvin testattua uusia asioita ja voidaan saada yllättäviäkin tuloksia. Näin kehitetään mainontaa eteenpäin. Tässä esimerkkejä, miten tehdä rohkeita kokeiluja mainononnassa:
Rohkeat kokeilut ja systemaattinen tekeminen tasoittavat ja tukevat toisiaan. Tasaisella työskentelyllä saadaan tuloksia tasaiseen tahtiin ja pidetään mainonnan suunnitelmallisuutta yllä. Systemaattiseen tekemiseen kuuluu:
Ajantasalla pysyminen on hyvin tärkeää mainonnassa. Facebook-mainonta kehittyy koko ajan ja on tärkeää, että kouluttaudut sen mukana. Jos tästä jää jälkeen voi olla hyvin vaikea tehdä kiinnostavaa ja toimivaa mainontaa. Facebookin päivitykset kannattaa muutenkin pitää ajantasalla, sillä nämä varmistavat, että mainonta sujuu mutkitta.
Uusia trendejä tulee koko ajan ja nämä herättävät aina kiinnostusta. Pysy siis perillä mitä kohdeyleisösi haluaa nähdä ja mikä on juuri tällä hetkellä trendaava aihe. Näin saat pidettyä mainossisältösi ajantasalla.
Hyvä tapa pysyä ajantasalla on myös katsoa, mitä muut tekevät. Eli katso onko kilpailijasi keksineet mitään uutta ja jännittävää mistä sinäkin saisit jotain irti. Tämä on myös hyvä tapa nähdä kuinka kohdeyleisö reagoi uusiin asioihin.
Facebook-mainonta kannattaa aina aloittaa muutaman viikon testijaksolla, jolla näet millainen sisältö toimii sinun kohdeyleisöösi, näet myös millainen budjetti toimii. Muista yhdistää mainonta analytiikkaan ja kerää dataa mainonnan hankkiman liikenteen käyttäytymisestä verkkopalvelussasi. Kokeile useita mainostekstiversioita ja kehitä mainontaa jatkuvasti. Tarkkaile myös, että Facebook-mainontaan käyttämäsi rahat tulevat takaisin ja saat mainonnasta kaiken tarvittavan irti. Jos uskot, että yrityksesi hyötyy enemmän, kun ulkoistat Facebook-mainonnan teon sertifioiduille digimarkkinoinnin ammattilaisille pidä meidät mielessä. Me Kublalla ainakin pidämme huolen, että saat rahoillesi vastinetta. Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä!
“Jos joku kysyy multa Kublasta niin mä voin kyllä ihan lämpimästi suositella.”
- Camilla Aho, Camilla Aho Oy
“Kyllä voin suositella Kublaa. Ne puhuu maanläheisesti ja on oikeasti asiakkaan apuna.”
- Marko Lindqvist, Perkko Oy
“Me ollaan saatu paljon uusia liidejä ja rekryjä ja näkyvyyttä relevanteissa kohderyhmissä. Kannattaa ehdottomasti lähteä kokeilemaan Kublaa.”
- Mikko Laakkonen, Cloud2
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.
040 657 5516
asiakaspalvelu@kubla.fi
Kubla Oy
Ilmalankatu 2 A
(MTV:n päärakennus)
00240 Helsinki
Kubla Marketing Inc.
31 NE 17th St
Miami Florida 33132
Tilaamalla uutiskirjeen annat meille luvan käsitellä tietojasi tietosuojaselosteemme mukaisesti. Voit perua luvan koska tahansa. Emme ikinä jaa tietojasi kolmansille osapuolille.
© Markkinointitoimisto Kubla Oy