Rekrytointi on yritykselle kallis investointi, jonka vuoksi mittavan rekrytointiprosessin sijaan yhä useammat yritykset lähestyvät tekijää suoraan jossakin kanavassa. Tämä jokin kanava on hyvin usein LinkedIn tai tutummin Linkkari, joka on yrityksen ja työntekijän lyömätön kohtaamispaikka.
Rekrytointi LinkedInin avulla onnistuu parhaiten yhdistämällä työnantajamielikuvan kasvattaminen maksullisiin työpaikkailmoituksiin. Monet yritykset pyrkivät parantamaan työnantajamielikuvaa omien työntekijöidensä profiilien kautta, sillä alan osaajat etsivät paikkaa, jossa on mukava olla töissä – ja on uskottavampaa kuulla kehut työntekijän kuin työnantajan itsensä suusta.
Mikäli olet siis aloittamassa rekrytointiprosessia, kehitä hyvissä ajoin esimerkiksi kannustinjärjestelmä, jolla saat työntekijäsi levittämään työpaikan ilosanomaa, ja hyödynnä tämän lisäksi rekrytoinnissa LinkedInin maksullisia työpaikkailmoituksia.
Miten LinkedIn maksulliset työpaikkailmoitukset toimivat?
Näistä maksullisista työpaikkailmoituksista tekee lyömättömiä niiden loistavat kohdennusvaihtoehdot. Onko kiikarissa esimerkiksi alan osaaja Matti, joka kuitenkin harmillisesti tekee töitä kilpailijallesi? Voit kohdentaa työpaikkailmoituksen näkymään kilpailevan yrityksen työntekijöille eli myös Matille. Pystyt valitsemaan kohdennusvaihtoehdoista lisäksi vaikkapa ammattinimikkeen, kokemusvuodet tai demografiset tiedot kuten iän tai sukupuolen.
LinkedIn maksulliset työpaikkailmoitukset luodaan LinkedIn Campaign Managerissa kuten mitkä tahansa muut LinkedIn-mainokset. Mainosta luodessasi pääset alkuun valitsemaan tavoitteen, joka tässä rekrytointiprosessissa on Job applicants (kts. kuva yllä).
Rekrytoijan tehokkain lisäosa LinkedIn Recruiter Lite
LinkedIn maksulliset työpaikkailmoitukset ovat varma valinta, mutta myös rekrytoijan lisäosa LinkedIn Recruiter Lite kannattaa ottaa harkinnan alle. Kyseessä on maksullinen työkalu (alk. 112,72 € / kk), jota voit kuitenkin kokeilla kuukauden ajan veloituksetta.
Recruiterin avulla voit tavoittaa alan parhaat tekijät LinkedInistä ilman maksullisia mainoksia – se etsii sinulle sopivat osaajat, jotka voit kontaktoida suoraan yksityisviestillä. Sinun ei siis tarvitse suunnitella, luoda ja optimoida mainoksia, vaan voit antaa Recruiterin löytää tekijät puolestasi.
Kuva: LinkedIn
Jos haluat lisäosan käyttöön, klikkaa itsesi tänne. Paina sinistä painiketta “Get started”, jonka jälkeen sinulle avautuu sama näkymä kuin alla. Painikkeesta “Start my free month” pääset aloittamaan tilauksen, jonka laskutus alkaa kuukauden kuluttua aloituksesta.
Kuva: LinkedIn
Odota! Jotain meinasi unohtua – nimittäin yrityssivun tsekkaus
Koska LinkedIn on varsin nopea ja edullinen tapa tavoittaa alan parhaat tekijät, ymmärrämme, että haluaisit jo aloittaa sopivien osaajien rekrytoimisen kuultuasi näistä rekrymahdollisuuksista.
Vaikka työnantajamielikuvan kehittäminen, rekrytoijan lisäosa Recruiter sekä maksulliset työpaikkailmoitukset ovat suuressa roolissa sen oikean löytämiseen, vaikuttaa potentiaalisen työntekijän mielipiteeseen myös yrityksen oma LinkedIn-profiili eli yrityssivu.
Hyvä LinkedIn-yrityssivu on sitouttava ja yrityksen brändi-ilmeen mukainen. Mikäli käyttäjä ei esimerkiksi koskaan tykkää tai kommentoi yrityksen julkaisua, ei yrityssivun seuraavat päivitykset välttämättä enää näy hänelle. Varmista siis, että tiedät kenelle luot sisältöä, millaiset aiheet häntä kiinnostavat ja millaisiin ongelmiin hän hakee ratkaisua. Epäaktiivinen yrityssivu, josta puuttuu profiilikuva ja yrityssivun kuvaus, ei houkuttele potentiaalisia työntekijöitä tarttumaan työpaikkaan.
Haluatko rekrytoida nopeammin, tehokkaammin ja edullisemmin?
Kaikkea ei voi tietää ja osata, mikä on tietysti ihan normaalia. Työpaikkailmoituksen ja kustannustehokkaan, toimivan työpaikkailmoituksen tekeminen on kaksi eri asiaa, sillä varmasti osaat painaa oikeita painikkeita, mutta mainoksen luominen vaatii lisäksi strategista osaamista ja asiakkaan sekä käytettävän kanavan ymmärtämistä.
Mikäli vastasit väliotsikon kysymykseen “kyllä” (kukapa sanoisi moiselle ei…), ota meihin yhteyttä, niin laitetaan LinkedIn maksulliset työpaikkailmoitukset kerralla kuntoon!
Facebookin mukaan sovelluksen käyttäjistä ⅔ kaikissa kyselyyn osallistuneissa maissa sanoo käyvänsä paikallisen yrityksen Facebook-sivuilla vähintään kerran viikossa. Facebook-sivu on kuin yrityksesi käyntikortti Facebookissa – se edustaa sinua lähes jokaiselle suomalaiselle. Facebook-markkinointi on suurimmalle osalle yrityksistä jo tuttua kauraa, mikä on luonut sovellukseen tiukan kilpailun: jotta Facebookissa saa nauttia näkyvyydestä, on panostettava aktiivisuuteen sekä maksulliseen markkinointiin. […]
Älä osta sikaa säkissä. Ennen kuin laitat rahasi kiinni Instagram-mainontaan, on fiksua ymmärtää hivenen enemmän. Instagram maksulliset mainosratkaisut eivät ole kaikille tie tähtiin, mutta hyvin moni yritys lähestulkoon toimialasta riippumatta on jo löytänyt kohderyhmänsä Instagramista. Olemme täällä nyt kertomassa sinulle ne tärkeimmät asiat, jotka yrityspäättäjän on hyvä tietää, jotta pystyt tekemään järkeviä ratkaisuja Instagram-mainonnan suhteen. […]
Etenkin pienten ja keskisuurten yritysten on osattava sijoittaa usein hyvin vähäiset markkinointivarat oikeisiin paikkoihin. Mainosalustana Facebook on varsin suosittu, sillä siellä mainostaminen voi tuoda tuloksia oikein tehtynä parilla kympilläkin. Seuraavaksi kerromme sinulle yrityskäyttöön suunnitellusta Facebook Ads Manager työkalusta, joka tuo tehoa mainostamiseen ja tekee käyttöoikeuksien hallinnasta helpompaa. Mikä on Facebook Ads Manager? Kun haluat mainostaa […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.