Maksimoidaksesi näkyvyyden sosiaalisen median alustoilla, maksettu mainonta somessa on nykyään aikalailla pakollista. Maksettu mainonta somessa on tapa näyttää mainoksia tai sponsoroituja markkinointiviestejä suosituilla sosiaalisen median alustoilla ja kohdistaa tiettyyn kohdeyleisöön. Tämä lisää näkyvyyttä liiketoiminnalle ja kuten myös liikennettä. Maksullinen sosiaalinen media auttaa kohdentamaan yleisöt ja ohjaamaan myyntiä aivan kuten orgaaninen sosiaalinen media. Etu sosiaalisen median mainosten maksamisesta on nopeus markkinoille, kampanjan kestävyys ja hyvä viestin taajuus.
Orgaanisen sosiaalisen median liikenteen rakentaminen voi kestää päiviä, koska algoritmit toimivat suosituimpien sosiaalisen median sivustojen takana. Lyhyemmän kampanjan aikana, tämä voi maksaa näkyvyyttä ja liidejä. Maksullisen sosiaalisen median avulla kampanjasi voi alkaa nopeammin. Sen lisäksi, että voit ylläpitää katselukertoja, liikennettä ja sitoutumista niin kauan kuin haluat/olet valmis maksamaan voit myös kohdistaa kuluttajat uudelleen mainoksillasi, jotta voit saavuttaa haluamasi mainonta tiheyden.
Maksettu mainonta sosiaalisessa mediassa tavoittaa uusia yleisöjä sinulle tai yrityksellesi. Pääset sosiaalisen alustan orgaanisten algoritmien läpi ja saat mahdollisimman laajan näkyvyyden. Maksettu sosiaalinen media keskittyy tavoitteisiin eli keskittyy esimerkiksi videoiden katselu kertoihin. Tämä auttaa sinua myös löytämään asiakkaita sen sijaan, että luottaisit heihin sinun sosiaalisen median kanavien löytämisessä. Maksetussa sosiaalisessa mediassa tarjotaan erilaisia viestejä kohdeyleisöllesi ja tässä pystyy ottamaan käyttöön optimointia ja kehittynyttä yleisö kohdistusta.
Maksullisen sosiaalisen median käyttöönotossa tärkeää on, että on selkeä tavoite ja budjetti mitä käytetään saavuttaakseen tämä tavoite. Kohdeyleisösi aloittaa yrityksesi löytämisen uutissyötteestään ja tavoite on johtaa heidät verkkosivustollesi, sosiaalisen median profiilisi tai sähköpostitilauslomakkeisiin. Selvittääksesi, mistä kohdeyleisösi aloittaa matkansa sivustollesi, rajaat yleisöäsi suodattimien, asetusten ja muiden kriteerien avulla. Voit kohdistaa ihmisiä iän, harrastuksien ja ammatin mukaan.
Kiinnostaako Facebook-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä some-tekemisestä?
Jokaisella maksullisella sosiaalisen median alustalla on ainutlaatuisia ominaisuuksia, jotka erottavat sen kilpailijoista. Maksetun sosiaalisen median konvertoivalla, eli mitattavan toimenpiteen tekevällä, mainoksella on kuitenkin kolme keskeistä ominaisuutta, joita haluat valitsemasi käyttöympäristön tukevan. Visuaalinen sisältö on tärkeä ja helppo pääsy liidien kaappaus lomakkeisiin. Alustan valitseminen voi aluksi tuntua haasteelliselta. Siksi on viisasta tutkia mihin nämä alustat ovat tarkoitettuja ja mitkä ovat niiden hyödyt.
Facebook -mainosten käyttäminen auttaa sinua rakentamaan uusia liidejä ja isäämään bränditietoisuutta. Facebook tarjoaa raportteja ja analytiikkaa, jotka sopivat täydellisesti muuttujien, kuten julkaisuajan ja sisältötyypin, kokeiluun, joten kokeile eri mainosmuotoja ja katso, mihin yleisösi kiinnostaa eniten.
LinkedInissä miljoonat ammattilaiset ovat löytäneet runsaasti ammatillisia yhteyksiä, unelmatehtävänsä tai molemmat. Alustan avulla voit tavoittaa tuhansia toimialasi ihmisiä, mukaan lukien ajatusjohtajat, palkkajohtajat ja päätöksentekijät. LinkedInin kohdistettujen mainosten avulla voit kirjoittaa avainsanoja ja valita yleisöjä luokittain. Joten jos lähetät työpaikan tietylle roolille, LinkedIn voi auttaa sinua löytämään joukon erilaisia hakijoita, joilla on asiaankuuluva kokemus.
Koska Facebook omistaa Instagramin, näytät mainoksia samanaikaisesti molemmilla alustoilla ja niitä kaikkia hallinnoidaan Facebookissa. Käyttämällä Instagram -mainoksia voit valita budjetillesi sopivan mainoskulutuksen. Käytettävä määrä on sidottu kampanjan aikajanaan ja yleisösi kokoon.
Twitter tarjoaa mainosasetukset budjettisi perusteella - kuten kuinka usein mainoksesi nähdään, missä se näkyy ja millainen mainostyyppi näytetään. Kun olet valmis näyttämään sosiaalisia mainoksiasi tällä alustalla, Twitter tarjoaa erilaisia muotoja, joista voit valita tavoitteidesi perusteella.
On helppo ajatella, että mainoskulut on tarkoitettu vain suurille yrityksille, mutta sosiaaliseen mediaan sijoittaminen hyödyttää kaikkia yrityksiä. Sosiaalisen median kanavat asettavat mainonnan saataville sekä suurille että pienille yrityksille.
Sosiaalisen median alustat ovat dynaamisia, täynnä brändejä ja asiakkaita. Maksulliset sosiaaliset mainokset auttavat sinua nousemaan melun yläpuolelle ja vaikuttamaan. Pienellä budjetilla voit saada suuria tuottoja uusilla asiakkailla.
Voit myös parantaa verkkosivujen liikennettä, tuoda laajempaa tietoisuutta yrityksestäsi ja luoda sosiaalisen läsnäolon, joka tuo yrityksesi esiin. Kun olet oppinut suunnittelemaan, luomaan ja sijoittamaan mainoksesi kohdeyleisöllesi, sinulla on paljon helpompi nähdä mainoskampanjan tuottavuus.
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.