Digimarkkinoinnin kumppani on iso osa sinun mainontasi menestystä ja tämän takia digikumppanin kanssa täytyy yhteistyö sujua. Yhteistyössä digimarkkinoinnin kumppanin kanssa kannattaa kiinnittää huomiota erilaisiin asioihin ja että kaikki toimii sujuvasti. Mitä siis etsiä uudessa digimarkkinoinnin kumppanissa? Pidä huoli ettet heitä rahojasi hukkaan ilman näkyviä tuloksia. Digitaalisen markkinoinnin suuri etu on sen läpinäkyvyys ja mitattavuus, joten digimarkkinoinnin kumppanilta on hyvä vaatia tuloksia siitä, miten markkinointi toimii.
Digitaalisen markkinoinnin tekeminen vaatii aina osaamista ja aikaa. Jos omassa yrityksessäsi ei ole riittävästi resursseja, fiksuin ratkaisu on ollut ottaa kumppaniksi osaava digitaalisen markkinoinnin ammattilainen. Mutta jos tuntuu että kaikki ei toimi milloin kannattaa vaihtaa digimarkkinoinnin kumppania?
Etsi tarkasti sitäoikeaa digimarkkinoinnin kumppania
Digitaalinen markkinointi onnistuu aina parhaiten silloin, kun sitä toteuttaa yhteen puhaltava tiimi, jolla on oikeanlainen osaaminen ja me Kublassa painotamme juuri tähän. Digimarkkinoinnin kumppani vaihdetaan yleensä 2-3 vuoden välein, tällöin on tärkeää muistaa, että panostaa juuri sen oikean digikumppanin löytämiseen. On parempi nähdä hieman vaivaa valinnassa kuin harmitella jälkeenpäin, että tämä ei kyllä toimi ollenkaan. Oikean kumppanin kanssa yhteistyö lähtee heti oikeille urille ja yrityksesi pääsee nauttimaan digimarkkinoinnin tuloksista nopeammin. Tiimityöskentelyn on oltava sujuvaa koko ajan ja kommunikaation täytyy toimia mutkattomasti.
Vaihtaen parempi?
Digimarkkinoinnin kumppanin vaihtamiseen on erilaisia syitä ja tämä ei välttämättä tarkoita, että mikään ei suju digikumppanin kanssa vain nyt tarvitset jotain uutta mainontaasi. Vaihtamisen syitä on yleensä ovat nämä:
Tarvitset jotain uutta
Yhteydenpito ei toimi, ei ole aktiivista ja on vaikea saada ketään kiinni
Pakollinen kilpailutus, jonka johto on määrännyt
Kemiat ei toimi
Työnteko ei kohtaa odotuksia
Jos näistä, jokin tuntuu osuvan sinun ja yhteistyökumppanisi kohdalle kannattaa tosiaan miettiä olisiko hyvä aika vaihtaa tai kuka olisi hyvä seuraava digimarkkinoinnin kumppani. Digikumppanin vaihdossa voi tulla uusia hyviä asioita yrityksesi arkeen ja saat varmasti uutta näkemystä digimarkkinointiin.
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Lue tarkemmin digitaalisen mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä.
Etsiessäsi hyvää digimarkkinoinnin kumppania pidä mielessä mitä oikein tarvitset edistämään liiketoimintaasi ja mitä haluat saavuttaa digikumppanisi kanssa. Näitä puolia on hyvä vaatia digikumppaniltasi:
Läpinäkyvä, sinun täytyy tietää mistä maksat
Tietoinen ja kiinnostunut tavoitteistasi
Kun osaat näitä piirteitä etsiä kumppanistasi saat varmasti menestykkään yhteistyön aikaiseksi digikumppanisi kanssa. Aina kuitenkin hyvä yhteistyön perusta on hyvä kommunikaatio ja yhteinen suunta yrityksesi tulevaisuudesta.
Kokemuksista oppii
Vaihtaessasi yhteistyökumppania pääset näkemään eri toimistojen palvelutason. Pystyt tekemään valistuneen päätöksen seuraavasta kumppanista, tiedät enemmän mikä toimii sinun yrityksellesi ja mitä oikeasti haluat digimarkkinoinnin kumppanilta. Sinä asiakkaana myös viisastut kumppanuudesta, opit eri asioita aina uudelta yritykseltä ja saat uusia kokemuksia eli toisin sanottuna sinusta tulee oppinut ostaja digimarkkinoinnissa.
Mikä kumppani yrityksesi tueksi?
Mikäli sinun aikasi ei tunnu riittävän digimarkkinoinnin tekemiseen ja haluat saada silti nopeasti tuloksia, on hyvä valita kumppani digitaaliseen markkinointiin. Suosittelemme, että valitset kumppanin, joka pitää aktiivisesti yhteyttä yrityksesi kanssa, eikä sido vuosisopimuksella. Pystyt näin testaamaan yhteistyötä muutaman kuukauden ja katsomaan miten yhteistyö sujuu ja näet kuukausittain raportista yrityksesi saamat tulokset.
Miettiessäsi uuden kumppanin vaihtamista yrityksesi tueksi, niin me Kublassa asiantuntijatiimimme kanssa olemme yksi hyvä vaihtoehto. Pyrimme olemaan parhaita siinä mitä teemme ja haluamme auttaa yritystäsi menestymään. Voit myös katsoa mitä mitä asiakkaillamme on sanottavaa meidän toiminasta referenssivideoistamme. Ota yhteyttä ja lupaamme, että tulet kokemaan kanssamme alamme hyvät puolet ja saat asiantuntevaa apua digimarkkinointiin. Opit myös, miten me voimme auttaa juuri sinun yritystäsi. Me olemme täällä sinua varten, ota siis yhteyttä!
Digitaalinen markkinointi eli digimarkkinointi on onnistunut syrjäyttämään perinteisen printtimainonnan ja suorapostituksen. Paluuta paperiseen aikakauteen ei ole, joten älä kynsin hampain pidä kiinni vanhasta, vaan aloita digitaalinen markkinointi pikimmiten. Ehkä mielessäsi kävi, että kokeilet digimarkkinoinnin aloittamista laittamalla muutaman kympin Facebook-mainokseen – koska eihän se niin monimutkaista ole! Jos vain menet tekemään mainoksen tietämättä kohderyhmääsi, allokoimatta budjettiasi […]
Hakukonemarkkinointi on niin verkkokaupan kuin kivijalkakaupankin tie menestykseen aikakautena, jolloin jopa 98 % internetin käyttäjistä aloittaa selaamisen hakukoneista esimerkiksi tuotteesta kiinnostuessaan. Saatat ajatella, että “kyllä minä nyt monitoiminaisena tai -miehenä pystyn tämän itse tekemään”, mikäli hakukonemarkkinoinnin ulkoistaminen tuntuu vieraalta vaihtoehdolta. Nyt kuitenkin perehdymme siihen, mitä hakukonemarkkinoinnin tekeminen vaatii ja millainen SEM-kumppani kannattaa ottaa tueksi hakukonemarkkinoinnin […]
Mitä digimarkkinoinnin kuukausi raporteista saa irti? Kublassa yhteistyön aikana teemme sinulle kuukausittaisia raportteja, joissa käymme läpi digimarkkinoinnin tuloksia. Pystymme ymmärtämään näin mainonnan toimivuutta paremmin, kun panostamme kunnolla markkinoinnin seurantaan ja tulosten analysointiin. Raportit puretaan joka kuukausi ja näin tuomme lisäarvoa asiakaskokemukseesi ja saat näin parhaimman hyödyn palveluistamme. Pyrimme siihen, että meidän raportointi on avointa, läpinäkyvää ja […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.