Omaa Facebook-mainontaa ulkoistaessa eteen voi nousta kysymys mitä oikein Facebook-mainostoimisto tekee? Miksi pitäisi edes ulkoistaa Facebook-mainonta ja saako heiltä rahoille vastinetta.
Mainostoimiston käsite on muuttunut viimeisen kymmenen vuoden aikana huomattavasti ja tänä päivänä on hyvin vaikeaa erottaa markkinointitoimisto, viestintätoimisto ja mainostoimisto toisistaan. Kaikki tuntuvat tarjoavan keskenään vastaavia palveluita ja palveluita sivustoilla riittää liiaksikin joten on vaikeaa tietää missä kyseinen “mainostoimisto” on parhaimmillaan. Ei hätää - tässä kirjoituksessa asiaa avataan ja pääset kärryille mitä Facebook-mainostoimisto tekee. Tähän ei ole yhtä ainoaa vastausta ja olemmekin halunneet auttaa yrityksiä ymmärtämään mitä Facebook-mainostoimistossa tapahtuu ja mistä heille oikein maksetaan. Lue siis lisää niin tiedät mitä odottaa Facebook-mainostoimistolta.
Kuinka Facebook-mainostoimistot toimivat?
Kun teet yhteistyötä Facebook-mainostoimiston kanssa, yritys pyrkii oppimaan kaiken yrityksestäsi, kohdemarkkinoistasi ja tavoitteistasi. He tekevät benchmarkkausta kilpailevista yrityksistä ja näin pääsevät sisälle, mitkä asiat ovat tärkeitä alallasi ottaa huomioon.
Taitavat suunnittelijat luovat ja hallitsevat tehokkaita markkinointikampanjoita Facebookille, kun taas tietovastaavat tarkastelevat jatkuvasti mainostesi tehokkuutta ja tekevät tarvittavat muutokset.
He selventävät myynti- ja kasvutavoitteitasi
Kun aloitat työskentelyn mainostoimiston kanssa, tapaat todennäköisesti tiimisi keskustellaksesi ja selventääksesi tavoitteitasi yrityksellesi. Tämä on äärimmäisen valaiseva prosessi ja voi auttaa sinua keskittämään ponnistelusi oikeaan paikkaan. He selvittävät mitkä ovat tavoitteesi ja tekevät suunnitelman autteekseen sinua saavuttamaan tämän Facebookin kautta.
He voivat tunnistaa kohdeyleisön
Useimmat mainostoimistot hiovat kohdeyleisösi ja ohjaavat mainoksia heille.Tämä on kustannustehokkaampaa kuin perinteiset mainontamenetelmät, koska sinun ei tarvitse maksaa laajasta näkyvyydestä. Eli rahaa käytetään näyttämään mainokset juuri oikeille henkilöille. Se auttaa myös rakentamaan uskollisen asiakaskunnan ja lisäämään tunnettuutta.
He suunnittelevat luovia kampanjoita
Haluat keskittää luovuutesi yritykseesi – et mainoskampanjoihin. Mainostoimisto tekee kaiken suunnittelun puolestasi. Tärkeää myös heidän kanssa yhteistyössä on, että he kuitenkin tarkastavat työnsä kanssasi ennen sen julkaisemista. Pystytte myös yhdessä suunnittelemaan, minkälaista viestikulmaa haluatte kohdeyleisölle tuoda esiin. Pystytte myös hyvin suunnittelemaan yhdessä visuaalisen puolen.
Haluatko tietää, mitä mainoksia kilpailijasi parhaillaan käyttää FB:ssä?
Tilaa yksinkertainen ohje veloituksetta, ja pääset tutkimaan mitä mainoksia kilpailijasi käyttää omassa mainonnassaan.
Facebook-mainostoimistot voivat auttaa sinua keskittymään tehokkaimpiin mainoksiin, jotta et tuhlaa aikaa tai energiaa kiistattomiin kampanjoihin tai välinpitämättömiin yleisöihin. Tämä auttaa maksimoimaan sijoitetun pääoman tuottoprosentin (ROI), koska keskityt vain liideihin, jotka tuottavat voittoa. Näin saat tehtyä mainonnastasi mahdollsimman kustannustehokasta.
Ne mukautuvat alustaan ja oikeudellisiin muutoksiin
Sosiaalisen median mainonta voi olla hankalaa, koska virtuaalinen mainosmaailma muuttuu jatkuvasti. Mainostoimistoilla on asiantuntemusta hallita näitä muutoksia ja säästää aikaasi. He pitävät siis huolen, että kaikki pysyy ajan tasalla ja tärkeimmät päivitykset eivät mene ohi. He pitävät myös sinut tietoisena tulevista muutoksista. Näin myös mainonta pysyy ajantasalla ja eikä tule turhia katkoksia mainontaan.
He pitävät huolta raportoinnista
Raportointi on tärkeä osa digitaalista markkinointia, ja upeat raportit eivät ole vain kasa vaikeaselkoisia numeroita, vaan ne tarjoavat huomioita siitä, mitä pitäisi parantaa ja miksi. Esimerkkiraportin pyytäminen ja sen sisältämät huomiot on loistava tapa testata vesiä mahdollisen kumppanin kanssa. Tärkeitä mitattavia asioita ovat muun muassa klikkihinnat ja klikkiprosentit, ja tehdä selväksi mikä näihin vaikuttaa. Näin saadaan parempi kuva esimerkiksi kohdennusten ja viestikärkien onnistumisesta.
Nyt tiedät mitä odottaa Facebook-mainostoimistolta
Näillä vinkeillä pystyt miettimään millaisen Facebook-mainostoimiston tarvitset ja löydät sopivan toimiston Facebook-mainonnan tarpeisiisi! Parhaissa kuvioissa mainostoimiston kanssa tekeminen on sujuvaa yhteistyötä missä molemmat saatte paljon irti. Mainonnan ulkoistamisen ei tarvitse siis olla hankalaa. Jos olet asiaa miettinyt, suosittelen ottamaan meihin yhteyttä, jotta voimme selvittää olisimmeko me sopiva kumppani juuri sinulle.
Facebook-mainonnan ulkoistaminen on päätös, jota monet yrittäjät miettivät. Tässä blogissa käymme läpi sen hyviä ja huonoja puolia – ja mitä sudenkuoppia kannattaa ehdottomasti välttää. Facebook-mainonnan ulkoistaminen – Ohjeet Olet tilanteessa, jossa etsit tietoa siitä, kuinka voit palkata Facebook-mainostoimiston ja mikä on paras tapa edetä asiassa. Ehkä olet äskettäin aloittanut markkinointipäällikkönä tai olet yrittäjä kasvavassa yrityksessä, […]
Markkinointitoimistoja Helsingissä on Asiakastiedon mukaan yli 2000 kappaletta. Kuinka näistä voit valita oikean toimiston itsellesi ja yrityksesi tarpeille? Tähän ei ole yhtä ainoaa ja etenkään lyhyttä vastausta. Markkinointitoimiston käsite on muuttunut viimeisen kymmenen vuoden aikana huomattavasti ja tänä päivänä on hyvin vaikeaa erottaa markkinointitoimisto, viestintätoimisto ja mainostoimisto toisistaan. Kaikki tuntuvat tarjoavan keskenään vastaavia palveluita ja […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.