Kum­paan kou­lu­kun­taan kuu­lut: teet­kö pää­tök­set intui­tion poh­jal­ta, luot­taen omaan koke­muk­see­si ja sii­hen mikä tun­tuu hyväl­tä vat­san poh­jas­sa? Vai tui­jo­tat­ko exce­liä etsien siel­tä syvem­piä insigh­te­ja, jot­ka rat­kai­se­vat pää­tök­sen suunnan?

Valin­ta ei vält­tä­mät­tä ole näin yksioi­koi­nen. Väi­tän, että näen­näi­ses­ti data­voit­toi­ses­sa digi­mark­ki­noin­nis­sa tar­vi­taan molem­pia lähes­ty­mi­siä. Itse asias­sa myös Google koros­taa nykyi­sin teko­ä­ly­poh­jais­ten mai­non­na­na­lus­to­jen tuo­maa hyö­tyä nime­no­maan luo­val­le puolelle.

Usein mai­non­taa käyn­nis­täes­sä tar­vit­sem­me jon­kin­lai­sen mutu­poh­jai­sen alku­hy­po­tee­sin, jon­ka perus­teel­la luom­me tavoit­teet ja arviot käy­tet­tä­vis­tä bud­je­teis­ta & saa­vu­tet­ta­vis­ta tulok­sis­ta. Star­tis­sa mutu on erin­omai­nen työkalu.

Mutu on arvos­saan myös tul­kit­taes­sa mai­non­nan raport­te­ja ja verk­ko­si­vus­ton ana­ly­tiik­kaa. Kaik­ki, mikä näyt­tää taval­li­ses­ta poik­kea­val­ta ja herät­tää mie­len­kiin­non, on kut­su tut­ki­maan tar­kem­min. Lopul­ta kerä­tys­tä tie­dos­ta saat­taa­kin löy­tyä hie­no­ja oival­luk­sia, jot­ka mää­rit­tä­vät mai­non­nan suun­nan hyvin­kin isos­ti uusiksi. 

Toi­saal­ta arkiop­ti­moin­tia kan­nat­taa teh­dä dataoh­jau­tu­vas­ti. Oma lem­pi­mai­nok­se­si ei vält­tä­mät­tä toi­mi­kaan yhtä hyvin kuin nopeas­ti rää­päis­ty C-mai­nos­ver­sio, joka hei­tet­tiin jouk­koon lähin­nä satun­nais­ta kom­men­toi­jaa miel­lyt­tä­mään. Nyt se keh­ve­li sit­ten toi­mii­kin kaik­kein parhaiten!

Myös mai­nos­bud­jet­te­ja täy­tyi­si muok­kail­la dataoh­jau­tu­vas­ti, ei ”mus­ta tun­tuu” -mene­tel­mäl­lä. Jos asiak­kaat ovat osto­housut jalas­sa iltai­sin, ei mai­nok­sia kan­na­ta pakot­taa näky­mään vain aamuisin.

Pyy­dä apua Kublalta!
Data yritykselle
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Katso mitä Kublan asiakkailla on sanottavaa 

Jos joku kysyy mul­ta Kublas­ta niin mä voin kyl­lä ihan läm­pi­mäs­ti suositella.”

- Camil­la Aho, Camil­la Aho Oy

Kyl­lä voin suo­si­tel­la Kublaa. Ne puhuu maan­lä­hei­ses­ti ja on oikeas­ti asiak­kaan apuna.”

- Mar­ko Lind­qvist, Perk­ko Oy

Me ollaan saa­tu pal­jon uusia lii­de­jä ja rek­ry­jä ja näky­vyyt­tä rele­van­teis­sa koh­de­ryh­mis­sä. Kan­nat­taa ehdot­to­mas­ti läh­teä kokei­le­maan Kublaa.”

- Mik­ko Laak­ko­nen, Cloud2

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Täysi tyytyväisyystakuu

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Takaamme tulokset myös sinun yrityksellesi. Kaupan päälle pistämme vielä 500€ omista rahoistamme markkinointibudjettiisi. Miltä kuulostaa?

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi

029 3700 290
asiakaspalvelu@kubla.fi

Kubla Oy
Ilmalankatu 2 A
(MTV:n päärakennus)
00240 Helsinki

Kubla Marketing Inc.
31 NE 17th St
Miami Florida 33132

Kaikki yhteystiedot >

Digimarkkinointivinkit sähköpostiisi!

Tilaamalla uutis­kirjeen annat meille luvan käsitellä tietojasi tieto­suoja­selosteemme mukaisesti. Voit perua luvan koska tahansa. Emme ikinä jaa tietojasi kolmansille osapuolille.

© Markkinointitoimisto Kubla Oy