Tehokas digimainonta tavoittaa juuri ne asiakkaat, jotka haluatkin ja juuri oikealla hetkellä. Oikein asennetulla analytiikkalla pystymme varmistaa, että digitaalinen markkinointi tavoittaa juuri nämä sinulle potentiaaliset asiakkaat. Tietäessäemme tarkasti kuinka paljon eri mainokset tai kanavat tuottavat myyntiä pystymme optimoimaan mainonnan tarkasti. Hyvä ja toimiva digimarkkinoinnin raportointi ja analyysi nimittäin kertovat sen, mihin suuntaan omaa toimintaa voidaan lähteä kehittämään ja miten pysytään omalla toimialalla kilpailijoiden edellä. Digitaalisessa markkinoinnissa vahvuuksia on ehdottomasti mitattavuus ja kuinka paljon dataa tästä pystytään keräämään. Kublassa kokoamme kaiken tärkeän tiedon sinulle, jotta voit lähteä kehittämään mainontaasi.
Pystymme ymmärtämään asiakkaitasi paremmin, kun panostamme kunnolla markkinoinnin seurantaan ja analytiikkaan. Näiden avulla pystymme ymmärtämään asiakkaidemme käyttäytymistä ja pystymme tekemään verkkosivuston asiakaskokemusta paremmaksi. Voimme luoda kohderyhmiä käyttäytymisen perusteella sekä kohdentaa viestintää paremmin potentiaalisille asiakkaille. Digitaalinen markkinointi on jatkuvaa kehittämistä ja parempien ratkaisujen löytämistä.
Konversio on kävijän tekemä mitattava toimenpide yrityksen sivustolla. Konversioilla pystymme mittaamaan potentiaalisten asiakkaiden toimintaa sivuillasi. Konversiota voi olla esimerkiksi:
Tulosten seuranta on mainoskampanjoiden seurannan ydin. Konversion lisäksi myös konversion hintaa on hyvä seurata. Analysoimme näitä tietoja ja tutkimme niistä mitä verkkosivuillasi tapahtuu. Näiden tietojen pohjalta pystymme myös selvittämään ovatko asiakkaat kiinnostuneita sivuistasi tai tuotteistasi.
Raporttiin kuuluu myös data mainonnan toiminnasta. Keräämme mainosalustan toimintoja ylös ja näiden avulla pystymme hyvin tutkimaan mainonnan näkyvyyttä ja mitkä mainokset toimivat paremmin kuin toiset. Tästä selviää mitä yleensä katsomme mainosalustan toiminnoista:
Näillä tiedoilla tulee kattava ymmärrys asiakkaiden käyttäytymisestä ja mikä heitä kiinnostaa. Näiden mittareiden lisäksi käytämme mainonnan hintaa myös yhtenä mittarina.
CPA:ta, eli konversion hintaa on hyvä seurata, sillä se on yksi tärkeimmistä tehokkuus mittareista. Raporttiin kerätään siis myös koko ajan tietoa paljon konversion hinta on. Onko mainonta ollu halpaa näyttämistä ja onko se tuottanut tuloksia, eli oletko saanut rahoillesi vastinetta. Katsomme mikä Keskimääräinen klikkauskohtainen hinta yksittäiselle verkkosivulle siirtymiselle, sivujulkaisuun sitoutumiselle ja videon näyttökerralle. Saat näin kattavan tiedon mihin oikeasti rahasi menevät.
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Toimiva digimarkkinoinnin raportointi kertoo, mikä toimii ja mikä ei. Raporteissa selvitämme, miten digimarkkinointi on sujunut kampanja tasolla, eli mikä kampanja on toiminut parhaiten. Näin pystymme kehittämään kampanjoita ja tutkimaan miten ne onnistuivat ja missä ne ovat menneet pieleen. Kohdennustasolla pystymme analysoimaan dataa, eli onko markkinointi löytänyt oikean kohdeyleisönsä. Näin pystymme miettiä jatkoa kenelle oli parasta kohdentaa mainokset ja miten mainontaa voi tältä osalta kehittää. Näiden molempien tapausten analysointi on tärkeää, sillä niistä nähdään selkeästi onko mainonnalla mitään järkeä. Kampanjan on tärkeä olla kiinnostava ja kohdistettu oikein, jotta emme tuhlaa rahaasi tai aikaasi. Näiden tietojen analysoinnilla pyritään tekemään mainonnasta mahdollisimman tehokasta ja tarkkaa.
Päätarkoitus digimarkkinoinnilla, on kasvattaa tietoisuutta ja samaan aikaan myyntiä. Tätä ei kannata tehdä vain miten sattuu, vaan digimarkkinoinille on asetettava tavoitteet ja mittarit, joilla nähdään, edetäänkö tavoitteeseen suunnitellusti. Digimarkkinoinnin analytiikan raportit antavat kattavasti tietoa ja auttavat yrityksesi kehityksessä, mutta tietenkin vain jos raportointimalli on ollut toimiva ja analyysi ammattitaitoista. Kublassa lupaamme ettemme jätä sinua yksin kuukautisen raporttisi kanssa vaan pidämme aina sinulle tapaamisen, jossa avaamme kaikki raportista saadut tiedot. Näiden tietojen avulla lähdemme kehittämään sinun digimarkkinointiasi. Jos et pääse analysoinnissa alkuun, autamme Kublassa sinua mielellämme!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.