Bannerin ulkonäkö ja sisältö ovat hyvin tärkeitä elementtejä bannerin toimivuudelle. Hyvä ja oikein aseteltu banneri voi vaikuttaa huomattavasti mainonan tehokkuutteen ja helposti auttaa kasvattamaan klikkausprosentia. Koolla ja sijainnilla on luonnollisesti paljon merkitystä, kun tavoitteena on saada asiakas klikkaamaan banneria. Sivun yläosassa olevat bannerit toimivat paremmin kuin alaosassa, ja samoin suuret bannerit toimivat paremmin kuin pienet. Kokojen täytyy myös toimia oikein oikeissa kohdissa. Tämän takia on hyvin tärkeää, että tiedät mitä kokoja käytät, että saat mainoksesi mahdollisimman hyvin näkyviin. Me Kublalla olemme keränneet tähän nopeat vinkit Google Display-banneri - ja responsiivisiin display-mainoksiin, joilla pääset hyvin alkuun!
Google Display Networkissa pystyy käyttämään eri kokoja mutta mitkä toimivat parhaiten sivuilla ja millä saadaan annettua yrityksestä kiinnostava ja ammattimainen kuva. Me Kublalla olemme keränneet tähän parhaimmat koko vaihtoehdot. Suosittelemamme mainoskoot ovat aina pikseli muodossa ja tässä niistä esimerkit:
Huomioithan, että Googlen bannereissa täytyy selkeästi kertoa mainostajan nimi tai logo. Display-mainosten sijasta, voit luoda myös responsiivisia Display-mainoksia, jotka sopivat lähes mihin tahansa mainos paikkaan Display-verkostossa.
Kublalla suosittelemme ensisijaisesti enemmän responsiivisten display-mainosten käyttöä, sillä nämä sopivat mihin vain mainospaikoille ja ovat helppokäyttöisiä. Responsiivisten Display-mainosten avulla voit ladata erilaista sisältöä esimerkiksi:
Google luo niistä mainosyhdistelmiä automaattisesti verkkosivustoja, sovelluksia, YouTubea ja Gmailia varten. Responsiivisia Display-mainoksia voi käyttää Display-kampanjoissa. Tässä esimerkkejä miten Kublan responsiiviset display-mainokset näkyvät.
.
Miksi siis suosittelemme näitä responsiivisia display-mainoksia? Näistä löytyy monia hyötyjä
esimerkiksi se, että mainoksia ei tarvitse erikseen rakentaa jokaiseen pikselikokoon. Googlen algoritmit osaavat automaattisesti optimoida pikselikoot responsiivisissa mainoksissa. Pystyt siis säästään aikaa, kun käytät responsiivisiä mainoksia. Näitä mainoksia pystyy myös käyttämään syötteiden ja videoiden kanssa. Saat myös laajemman tavoittavuuden ja optimoidut mainokset.
Responsiivisia mainoksia varten voi ladata 15 mainoskuvaa ja 5 logoa. Tehdessäsi mainoksia näin on hyvä ottaa huomioon, että kuvista tulee olla sekä vaaka- että neliöversiot. Tässä hyvät esimerkit mitä käytetään Kublan omassa mainonnassa.
Joissakin mainostiloissa kuvaa saatetaan cropata horisontaalisesti yhteensä 5 % molemmista reunoista. On myös hyvä välttää tekstiä kuvissasi, ja jos kuviin kuuluu teksti niin tämä ei saa peittää enempää kuin 20 % kuvasta.
Voit lisätä myös videon, sen täytyy olla ladattuna ensin YouTubeen ja silloin tarvitaan videon URL. Tai jos ladataan videotiedosto, niin sen tulee olla pituudeltaan 30 s tai alle. Videoihin hyvät kuvasuhteet ovat:
Landscape-kuvassa on tarkat mittasuhteet. Kuvan oltava kuvasuhteessa:
ja pikselikokona:
Square-kuvassa on myös hyvin tarkat koot. Neliökuvan oltava:
ja pikseleinä:
Tiedostokoko on näissä molemmissa Landscape ja Square-kuvassa on max 5MB.
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Responsiivisen mainoksen teksteissä on tietyt säännöt paljon merkkejä saa olla ja kuinka pitkiä otsikot voivat olla. Voit esimerkiksi laittaa mainosteksteihin pitkät otsikot, johon tulee enintään 90 merkkiä. Tehdessä näin pitkän otsikon tulee tästä vain yksi otsikko versio. Lyhyessä otsikossa voit käyttää max 30 merkkiä mutta voit tehdä tästä voidaan 1-5 variaatiota.
Tehdessäsi kuvausta voit käyttää enintään 90 merkkiä ja tästä voit myös tehdä 1-5 variaatiota. Voit laittaa yrityksen nimen näkyviin tekstiin mutta tähän voi käyttää enintään 25 merkkiä. Voit lisätä tekstiin myös lopullisen URL, joka kertoo verkkosivuston tai tiedoston sijainnin internetissä. URL:ia klikkaamalla pääset tällä tietylle sivulle. Pystyt lisäämään tekstiin myös Call to action -teksti, joka antaa asiakkaille kehotuksia osallistumaan. Näillä ohjeilla saat tekstin sopimaan responsiivisiin display-mainoksiin.
Näillä vinkeillä saat varmasti omat Google Display-banneri - ja responsiiviset display mainostesi koot kuntoon ja pääset hyödyntämään näitä oikein mainonnassasi. Me kuitenkin Kublassa olemme valmiit auttamaan jos sinusta tuntuu vielä epävarmalta tämän kanssa. Autamme sinua suunnittelemaan ja tuottamaan laadukkaita Google Display-banneri - ja responsiivisia display-mainoksia, sekä autamme toteuttamaan display-mainontasi kohdentamisen, seurannan, kehittämisen ja tulosten analyysin. Kannattaa siis lähteä rohkeasti koittamaan bannerimainonnan tehoa omassa markkinoinnissa!
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.