YouTube on hyvä kanava yrityksellesi, jota voit hyödyntää monipuolisesti sosiaalisen median markkinoinnissa. YouTube -mainosten avulla voit tavoittaa ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita yrityksestäsi. YouTubeen pystyy luomaan kattavaa sisältöä ja varmasti saavuttaa potentiaalisia asiakkaita joka yritykselle. YouTube on kuitenkin maailman toiseksi suosituin hakukone Googlen jälkeen, joten YouTube mainonnalla on paljon mahdollisuuksia. Mitkä ovat Youtube mainosmuodot? Niitä käydään tässä blogissa läpi.
YouTubessa pystyt rajaamaan kohdeyleisösi hyvinkin tarkasti. Näin tavoitat mahdolliset asiakkaat, jotka ovat oikeasti kiinnostuneita yrityksestäsi ja tarjoamastasi palvelusta. Vähennät myös turhia mainosten näyttökertoja, joten et maksa turhasta.Tärkeää on taas tietää kenelle teet näitä mainoksi eli tutustu yleisöösi. Mieti millaisesta sisällöstä he nauttivat ennen kuin he ostivat jotain yritykseltäsi. YouTube mainoskampanjasi voidaan kohdistaa käyttäjien kiinnostusten kohteiden perusteella tai YouTube-videoiden avainsanoilla. Voit myös kohdistaa uudelleenmarkkinointia kotisivujesi kävijöille.
Youtuben mainosmuodoilla ei ainoastaan vahvisteta yrityksesi tunnettuutta potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa, vaan se myös auttaa heitä tekemään päätöksen ottaa sinun yritykseesi yhteyttä. Hyvä videomainos jää ihmisten mieleen, mikä madaltaa kynnystä yhteydenottoon ja ostopäätökseen. YouTubella on kuusi erilaista mainosmuotoa, joilla jokaisella on oma ideaali käyttötapansa ja kaikkien näiden mainoksien hinnat tulevat kohdennuksen ja kilpailun mukaan.
In-Stream-mainoksissa voit itse valita laitatko ohitettavan vai ei ohitettavan mainoksen katsojan videoon. Ohitettavan mainoksen pystyy viiden sekunnin jälkeen klikkaamaan pois ja katsoja oman kiinnostuksen mukaan päättää haluaako jatkaa katsomista vai ei. Videomainos toistetaan ennen videota, sen aikana tai sen jälkeen. Ei-ohitettava In-Stream -videomainos ei ole katsojien suosikki, sillä silloin he joutuvat katsomaan koko mainosvideon alusta loppuun. Tämä on kestoltaan 15-20 sekuntia. Tämän ei-ohitettavan videomainoksen huono puoli on, että tämä saattaa nostaa videon poistumisprosenttia.
Video Discovery -mainokset ovat sijoitettu niin, että potentiaaliset asiakkaat voisivat huomata sen helposti. Video Discovery YouTube -mainokset näkyvät YouTuben etusivulla, hakutulossivuilla ja niihin liittyvinä videoina YouTube -videoiden katselusivuilla. Nämä mainokset löytyvät yleensä helposti YouTuben tarjoamista videoista ensimmäisenä hakuvaihtoehtona tai videoehdotuksena.
Puskuri mainokset ovat hyvin lyhyitä kuuden sekunnin kestäviä videoita. Mainokset näytetään ennen kuin katsoja on katsonut videota. Kuusi sekuntia on hyvin lyhyt aika, joten näissä mainoksissa on tärkeää olla todella selkeä ja herättää asiakkaan kiinnostus. Puskuri mainokset ovat hyvä lisä isompaan videokampanjaan.
Haluatko mainostaa yritystäsi Googlessa tai saada tehot irti nykyisestä Google-tekemisestä?
Outstream-mainokset ovat mobiililaitteille tarkoitettuja videomainoksia, joiden avulla voit tavoittaa potentiaalisia asiakkaita kumppaneiden sivustoilla. Nämä mainokset voivat lisätä bränditietoisuutta, sillä ne tuovat videosi useampien katsojien ulottuville.
YouTube Mastheadin avulla voit esitellä brändiäsi, tuotettasi tai palveluasi videopohjaisella natiivimainos muodolla, eli kuluttajaa ostamiseen ohjaavalla sisällöllä. Mainos näkyy YouTuben etusivun fiidissä kaikilla laitteilla ja tämä on luonteva osa sivustolle tuotettua sisältöä. YouTube Masthead sopii erinomaisesti yrityksellesi, jos haluavat nostaa tunnettavuutta ja tavoitettavuutta. Tällä mainos tavalla nostat myös tietoisuutta palvelullesi tai tuotteellesi.
YouTubessa pystyt myös hyvin seuraamaan miten mainoskampanjasi otetaan vastaan. YouTube kerää koko ajan dataa mitä mainosvideoita katsotaan ja ketä videota katsoo. Pystyt hyvin tarkastelemaan kuinka kauan mainoksiasi katsotaan, missä vaiheessa katsojien kiinnostus lakkaa ja he lopettavat katsomisen. Yrityksen kannalta on tärkeää tulkita kaikkea dataa mitä YouTubesta löytyy, näin pystyt selvittämään parhaimmat mainostyypit yrityksellesi. Mainoskampanjoitesi aikana saadut raportit ovat perusteellisia ja sisältävät tietoja paitsi mainoksistasi. YouTuben kuuluessa Googlelle pystyt linkittämään Google Ads- ja Analytics -tilisi yhteen ja näin saat lisätietoja mainoksistasi.
Mainostaminen YouTubessa voi tuoda yrityksesi ja tuotteesi aivan uusille ihmisille, jotka eivät muuten olisi koskaan tienneet yrityksestäsi. Kuten missä tahansa alustalla mainostaessa, vaatii YouTubessa mainostaminen jatkuvaa päivittämistä ja optimointia parhaiden tulosten saavuttamiseksi. Jos haluat tietää enemmän siitä, mitä YouTube mainostaminen voisi tehdä yrityksellesi, ota yhteyttä meihin. Me Kublassa autamme mieluusti!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.