Jos mietit kuinka tulla Internet-mainonnan asiantuntijaksi olet juuri oikeassa paikassa! Me olemme Kublalla keränneet tärkeimmät vinkit tämän saavuttamiseksi. Nämä vinkit antavat hyvän pohjan omaan tekemiseesi.
Kun lähdet toteuttamaan digitaalista markkinointia sinun täytyy olla valmis tutkimaan ja analysoimaan tätä. Asiantuntijana olet vastuussa kaikesta mikä kuuluu digitaaliseen markkinointiin. Tähän kuuluu kaikki suunnittelusta, delegoinnista, valvonnasta, toteuttamiseen. Sinun täytyy olla myös valmis käyttämään eri kanavia ja alustoja, eli sinun täytyy tutustua mahdollisesti moniinkin eri kanaviin. Sinun täytyy myös olla ajantasalla parhaista työkaluista.
Internet-mainonnan asiantuntijana haluat lisätä konversioita sisältömarkkinoinnin, sähköpostimarkkinoinnin, sosiaalisen median markkinoinnin, maksullisen mediamarkkinoinnin avulla.
Kun lähdet opiskelemaan Internet-mainonnan asiantuntijaksi sinun on hyvä aluksi keskittyä kohdeyleisöön. Sinun on tiedettävä, mikä on ihanteellinen asiakas yrityksellesi. Muista, että et ole kaikkien perässä. Jos yrität olla kaikkea kaikille, sinun on vaikea tehdä sopimuksia kenenkään kanssa.
Itse päättämäsi markkinarako hylkää jotkin asiakkaat heti. Jos olet esimerkiksi videomarkkinoinnin asiantuntija, et todennäköisesti houkuttele asiakkaita, joilla ei ole YouTube-kanavaa tai jotka aikovat luoda sellaisen. Ole tarkka, kun luet ihanteellisen asiakkaasi. Mieti tarjoamaasi asiantuntemusta sekä sitä, minkälaisten yritysten kanssa haluat työskennellä.
SEO tai hakukoneoptimointi on olennaista kun haluat tulla Internet-mainonnan asiantuntijaksi. SEO taidot lisäävät uskottavuutta ja tukevat sinun päätavoitteita eli konversioita. Jos sinulla ei ole aiempaa tietoa SEOsta, olisi hyvä jos kävisit lyhyen SEO-kurssin verkossa tai tutustuisit itsenäisesti tähän ja harjoittelisit tätä ennen kuin lähtisit tosi toimiin.
Jokaisella, joka kutsuu itseään digitaalisen markkinoinnin asiantuntijaksi, tulee olla käsitys SEO-taktiikoista. On myös tärkeää, että osaa luoda sisältöä siten, että se pääsee Googlen ensimmäiselle sivulle.
Kuulostaako suunnitelman tekeminen hankalalta?
Digitaalisen markkinointiin kuuluu monia eri asioita. Vaikka voit saavuttaa suuren menestyksen erikoistumalla vain yhteen, kuten sähköpostimarkkinointiin, Facebook-mainoksiin tai hakukoneoptimointiin, ei haittaa, jos sinulla on tietoa ja taitoa useammasta alueesta. Eli kannattaa opetella muitakin taitoja/kanavia, kuin vain jämähtää yhteen tuttuun tapaan tehdä digitaalista markkinointia.
Sinun täytyy myös jatkaa työssä oppimista ja on tärkeää, että pysyt ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin kehityksestä. Näin ammattitaitosi kasvaa edelleen, joten taitosi pysyvät toimivana voimavarana ja pystyt säilyttämään etusi.
Jos haluat menestyä Internet-mainonnan asiantuntijaksi, tarvitsee sinun todella aloittaa perusperiaatteista, jotka koskevat ideoiden toteuttamista, potentiaalisten asiakkaiden houkuttelemista ja lopulta myyntiä heille.
Digiaikakaudella kaikki alkaa sisältömarkkinoinnista. Tämä on perusta kaikelle muull ja se kattaa monia muotoja, mukaan lukien blogi viestit, kuvat, infografiikat, pyyhkäisy tiedostot, e-kirjat, tapaustutkimukset ja paljon muuta.
Loistava sisältömarkkinointi voi turbottaa liiketoimintaasi, mikä auttaa sinua kasvattamaan yleisöä, lisäämään sitoutumista, parantamaan orgaanisten hakujen sijoitusta ja viime kädessä turvaamaan lisää liidejä ja myyntiä.
Kun haluat olla asiantuntija sinun täytyy olla valmis analysoimaan tietojasi. Nykyään on olemassa monia työkaluja, jotka auttavat markkinoijia analysoimaan kampanjatietojaan. Kyky laittaa asiat perspektiiviin ja tehdä järkeviä arvioita budjetin käytöstä ja markkinointikanavista on välttämätöntä, jos haluat menestyä digitaalisessa markkinoinnissa.
Me esimerkiksi Kublalla teemme asiakkaillemme aina kerran kuukaudessa koodun raportin kuukauden tuloksista. Tämä kuuluu meidän rutiineihin asiakasyhteistyössä. Lähetämme raportin sähköpostiin ja sovimme kuukausittaiset raportin purkamis tapaamiset. Nämä analyyttiset tiedot saa aina asiakas omaan käyttöönsä ja niiden avulla pystytään katsomaan digimarkkinoinnin onnistumista.
Internet-mainonnan asiantuntijaksi kouluttautuminen on turvallinen tapa saada vastinetta mainontaan käytetyille rahoille. Kun huolehdit asiantuntijan lailla digitaalisesta markkinoinnistasi, voit keskittyä rauhassa myös oman yrityksesi kasvattamiseen ilman, että sinun tarvitsee stressata digitaalisesta markkinoinnista erikseen. Mutta jos Internet-mainonnan asiantuntijaksi tuleminen kuulostaa työläältä ja ulkoistaminen kiinnostaisi enemmän meihin voi aina ottaa yhteyttä, olemme valmiina auttamaan!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.