Jos et ole varovainen, on helppo tehdä yleisiä SEO-virheitä, jotka voivat vahingoittaa sijoitusta ja näkyvyyttä hakukoneissa. Tässä on neljä yleisintä SEO-virhettä, joita kannattaa välttää:
1. Avainsanatutkimuksen tekemättä jättäminen
Yksi yleisimmistä SEO-virheistä on avainsanatutkimuksen tekemättä jättäminen. Avainsanatutkimus on tärkeää, jotta ymmärretään, mitä ihmiset todella etsivät verkossa, ja sitten käytetään näitä avainsanoja verkkosivustollasi ja sisällössäsi, jotta voit sijoittua korkeammalle hakukoneiden tulossivuilla (SERP). Ilman avainsanatutkimusta saatat käyttää sivustollasi vääriä avainsanoja, mikä voi selittää, miksi sivustosi ei sijoitu niin hyvin kuin haluaisit. Verkossa on saatavilla useita ilmaisia ja maksullisia avainsanatutkimustyökaluja, kuten Google AdWords Keyword Planner ja Moz Keyword Explorer, jotka voivat auttaa sinua löytämään verkkosivustollesi sopivia avainsanoja.
2. Otsikkotagien ja metakuvausten optimoimatta jättäminen
Toinen yleinen virhe on title-tagien ja metakuvausten optimoinnin laiminlyönti. Otsikkotagit ovat lyhyitä tekstikuvauksia, jotka näkyvät SERP:ssä, kun verkkosivustosi ilmestyy hakutuloksiin, kun taas metakuvaukset ovat pidempiä tekstikappaleita, jotka antavat kävijöille lisätietoja siitä, mitä he löytävät sivultasi. Sekä otsikkotunnisteiden että metakuvausten tulisi sisältää sivusi kannalta olennaisia avainsanoja (mutta älä täytä niitä avainsanoilla) sekä kehotuksen toimia tai vakuuttavaa kieltä, joka kannustaa hakijoita klikkaamaan sivustollesi. Jos et ole varma, miten optimoida nämä elementit, katso joitakin SERP-listan kärkisijoilla olevia sivuja inspiraation saamiseksi.
Haluatko mainostaa yritystäsi Googlessa tai saada tehot irti nykyisestä Google-tekemisestä?
Lue tarkemmin Google-mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä!
Vanhentuneiden tai enää tehottomien SEO-taktiikoiden käyttäminen voi myös vahingoittaa sijoitustasi. Näitäkin SEO-virheitä näkee edelleen.Esimerkiksi avainsanatäytteistä - eli siitä, että sisältöön tungetaan liikaa avainsanoja yrittäessäsi päästä korkeammalle sijalle - Google rankaisee nykyään, ja se johtaa itse asiassa huonompiin sijoituksiin. Muita esimerkkejä vanhentuneista taktiikoista ovat linkkien osto/myynti (toinen asia, josta Google rankaisee sinua) ja täsmälleen vastaavien verkkotunnusten käyttö (EMD, eli verkkotunnukset, jotka vastaavat täsmälleen avainsanaa). Jos et ole varma, onko jokin taktiikka yhä tehokas, kannattaa aina olla varovainen ja välttää sitä kokonaan..
Nykyisessä mobiiliystävällisessä maailmassa on tärkeämpää kuin koskaan luoda sisältöä, joka näyttää hyvältä ja toimii hyvin mobiililaitteilla. Tämä tarkoittaa sitä, että verkkosivustosi on suunniteltu responsiivisesti, jotta se mukautuu automaattisesti pienemmille näytöille sopivaksi, ja että kaiken sisältösi - blogikirjoituksista tuotesivuihin - on helppo lukea ja selata mobiililaitteella. Jos et ole varma, onko sivustosi mobiiliystävällinen, voit käyttää Googlen mobiiliystävällisyystestityökalua.
Google mainonta voi olla pelottavaa. Miten se toimii, mikä on paras tapa tehdä siellä mainontaa ja kuinka edes aloittaa? Vaikka Google mainonnan maailma olisi sinulle täysin vieras, älä sulje sen tuomia mahdollisuuksia pois. Me Kublalla viemme bisneksesi Googlen paraatipaikoille, jotta tavoitat asiakkaasi juuri sillä hetkellä, kun he haluavat ostaa. Tässä artikkelissa kerromme perusteet siitä mitä […]
Google mainonta tulee lähestulkoon jokaisessa yrityksessä puheenaiheeksi jossain kohtaa. Miten Google mainonta toimii käytännössä? Kun haluat näkyä Googlessa, on sinulla kaksi vaihtoehtoa, joista toinen on ilmainen ja toinen maksullinen. 1. Hakukoneoptimointi on ilmaista 2. Google mainonta on maksullista Kumpi sitten kannattaa? Tänä päivänä yritykset tarvitsevat molempia keinoja, jotta näkyvyys Googlessa on optimaalista. Google mainonta on […]
Hakusanamainonta Googlessa on yleisimpiä tapoja tehdä digitaalista mainontaa Suomessa. Google Ads -mainostilin luominen on ilmaista ja nopeaa. Moni uskookin, että mainonnan pyörittäminen on helppoa. Mainonta vaatii kuitenkin suunnittelua, jatkuvaa kehitystä sekä oman osaamisen päivittämistä, jotta kanavasta saa kaiken tehon irti. Resurssien ja osaamisen puute aiheuttaa sen, että mainostili rakennetaan huolimattomasti ja tehdään virheitä. Tästä johtuen mainonnasta […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.