Facebook-mainonnan ulkoistaminen on päätös, jota monet yrittäjät miettivät. Tässä blogissa käymme läpi sen hyviä ja huonoja puolia – ja mitä sudenkuoppia kannattaa ehdottomasti välttää.
Facebook-mainonnan ulkoistaminen – Ohjeet
Olet tilanteessa, jossa etsit tietoa siitä, kuinka voit palkata Facebook-mainostoimiston ja mikä on paras tapa edetä asiassa. Ehkä olet äskettäin aloittanut markkinointipäällikkönä tai olet yrittäjä kasvavassa yrityksessä, jonka työmäärä kasvaa jatkuvasti: nämä asiat on erityisen tärkeää huomioida ulkoistaessasi Facebook-markkinointiasi.

Freelancerit ovat usein edullisempi vaihtoehto yrityksille, jotka haluavat palkata apua Facebook-mainontaan. Kuitenkin yhden henkilön luottaminen yrityksesi liidien luomiseen voi olla riskialtista. Jos kyseinen henkilö päättää siirtyä toiselle alalle tai kemia hänen kanssaan ei toimi, sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin etsiä toinen. Ja tämä tietysti johtaa pitkään oppimisjaksoon, jossa uusi Freelancer testaa ja oppii, mikä toimii alallasi ja juuri sinun yrityksellesi.
Suosittelisinkin siis, että etsit toimiston, jolla on kokemusta alaltasi, jolla on kokonainen asiantuntijatiimi – ei ole realistista, että yhdellä henkilöllä on viimeisin tietämys teknisen analytiikan asetuksista ja yrityksesi parhaista mainosmuodoista ja siitä, mitä muita kanavia kannattaa testata. Laadukkailla mainostoimistoilla on asiantuntijoita mainonnan useilta eri osa-alueilta, joiden yhteistyöstä muodostuu onnistunut mainoskokonaisuus sinun yrityksellesi.
Sen ei tarvitse olla. Meillä on erittäin edullinen hinnoittelurakenne, joka ottaa huomioon asiakkaidemme budjetit. Toinen huomionarvoinen asia on, että meillä on kiinteä hinnoittelu – et maksa ylimääräistä kuukausina, jolloin mainosbudjettisi kasvaa (esim. sesonkiaikana).
Kuukausittainen mainosbudjettisi voi todellakin pienentyä, jos toimisto löytää tapoja tehostaa kampanjoimista! Onkin siis kannattavaa perehtyä, mahdolliseen yhteistyökumppaniin riittävän hyvin, sillä kalliimman mainostoimiston hinta-laatusuhde voi olla parempi kuin halvemman toimiston. Tämä ei kuitenkaan ole automaattisesti totta, joten kumppania valitessa tulee olla tarkkana.
Kuulostaako suunnitelman tekeminen hankalalta?
Sinulla ei tarvitse olla Facebook-mainostiliä valmiina ulkoistaessasi Facebook-mainontasi. Me Kublalla rakennamme usein kaikki tarvittavat työkalut Facebook-mainontaan, olipa kyseessä sitten mainostili tai vaikka yrityksen Facebook-sivu. Olemme myös tottuneet auttamaan asiakkaitamme perustamaan Business Managerin, joka on hyödyllinen kaikkien eri työkalujen hallinnassa saman katon alla. Autamme asiakkaitamme myös jokaisessa vaiheessa, kuten resurssien ja käyttöoikeuksien jakamisessa mainonnan aloittamista varten.
Asiakkaidemme ei tarvitse tuntea Facebook-mainonnan yksityiskohtia voidakseen työskennellä kanssamme. Se on meidän tehtävämme! On kuitenkin hyödyllistä, että tunnet omat tuotteesi/palvelusi ja kohdeyleisön. Yhdessä voimme luoda parhaan viestikärjen ja hienosäätää kohdistuksen kustannustehokkaiden kampanjoiden luomiseksi. Tuloksia ja dataa seuraamalla, pystymme kehittämään toimintaa jatkuvasti yhteistyön jatkuessa. Facebook-mainonnassa onkin hyvä ymmärtää työn pitkäjänteisyys, sillä dataan pohjautuva kehitys tapahtuu useiden kuukausien aikana. Tämä ei tarkoita, että tuloksia ei voisi saada nopeasti, mutta parhaat tulokset nähdään vasta pidemmän optimoinnin jälkeen.
Raportointi on tärkeä osa digitaalista markkinointia, ja upeat raportit eivät ole vain kasa vaikeaselkoisia numeroita, vaan ne tarjoavat huomioita siitä, mitä pitäisi parantaa ja miksi. Esimerkkiraportin pyytäminen ja sen sisältämät huomiot on loistava tapa testata vesiä mahdollisen kumppanin kanssa. Tärkeitä mitattavia asioita ovat muun muassa klikkihinnat ja klikkiprosentit, ja tehdä selväksi mikä näihin vaikuttaa. Näin saadaan parempi kuva esimerkiksi kohdennusten ja viestikärkien onnistumisesta.
Näillä vinkeillä saat pallon pyörimään ja löydät sopivan toimiston digitaalisen markkinoinnin tarpeisiisi! Mainonnan ulkoistamisen ei tarvitse olla hankalaa. Jos olet asiaa miettinyt, suosittelen ottamaan meihin yhteyttä, jotta voimme selvittää olisimmeko me sopiva kumppani juuri sinulle.
Ota yhteyttä!
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.