https://www.youtube.com/watch?v=ubA8Ca_R-KQ
Laadimme viiden blogin sarjan auttamaan yrityksiä
some-markkinoinnin suunnittelussa:
- 5 virhettä jotka teet some-markkinoinnissa
- Videoiden vaikutus markkinoinnissa
- Puhutteleva sisältö some-mainonnassa
- Toimiiko some yrityksen markkinoinnissa?
- Testatut keinot sisältömarkkinoinnin buustaukseen sosiaalisessa mediassa [Suomi-adaptointi]
Teemme mainontaa sosiaalisessa mediassa, joten luonnollisestikin meiltä kysytään usein mitkä sisällöt toimivat siellä parhaiten.
Tähän vaikuttaa monta eri tekijää – ja poikkeuksiakin toki on – mutta alla ovat tiivistetysti tyypillisimmät piirteet, jotka vaikuttavat rokkaako vaiko floppaako tehty
some-markkinointi.
1. Muista kohderyhmä!
Puhuttele kohdeyleisöä heitä kiinnostavilla viesteillä. Kipupisteet ovat viestinnän parhaat vipupisteet; mitä akuutimpaa ongelmaa tuotteesi tai palvelusi lupaa ratkoa, sitä paremmin koko myyntiputki toimii. Saat mainoksesta klikkauksia sivuillesi, eteenpäin tilausvaiheeseen ja myyjäsi pääsee klousaamaan kaupan nopeasti kotiin.
2. Huomioi mediaympäristö
Mainostaja ei toimi tyhjiössä, vaan potentiaalisen ostajan huomiosta kisaavat niin kissavideot, kaverien kuulumiset kuin muutkin mainostajat. Erottuminen on myös erottumista viestin tasolla; ympäripyöreät lupaukset laadukkaasta toimijasta pitkällä kokemuksella saavat todennäköisemmin aikaan haukotteluja kuin innokkaita klikkauksia tilauslomakkeelle.
3. Tunne itsesi
Mitkä ovat yrityksesi vahvuudet? Tarjoatko jotain uniikkia, mitä kilpailijasi eivät osaa tehdä? Vai onko jotain, mitä kilpailijat eivät ymmärrä kertoa? Mitä konkreettisempaa, sen uskottavampaa. Olemme testanneet laajasti esimerkiksi lupauksia nopeista toimitusajoista ja tarkka päivien ilmoittaminen toimii aina paremmin kuin geneerinen ”nopeat toimitusajat” -viesti. Minkä näistä viestikulmista valitsetkaan, muista aina kohta 1, eli kohderyhmä: viestin on kiinnostettava asiakkaitasi.
Niin, entäpä itse mainokset? Gary Vaynerchuck on sanonut, että ”creative is the variable of success”. Eli vapaasti suomennettuna sisältö erottaa menestyjän ja epäonnistujan. Sisällöt kuitenkin pohjautuvat ensisijaisesti edellä mainittuihin vaikuttaviin tekijöihin – ilman kohderyhmän tuntemista, kilpailutilanteen ymmärtämistä ja omien vahvuuksien kirkastamista rokkaavan mainossisällönkään tekeminen ei onnistu.
Tarkka yhdistelmä kuvia, sisältötekstejä
& kohdeyleisöä ratkeaa systemaattisen A/B testauksen myötä. Räiskimällä syntyy näyttävää taidetta mutta tasaisen tekemisen kautta luodaan bisnestä.
Haluatko kuulla lisää, kuinka tuomme yrityksille
liidejä sosiaalisesta mediasta? Voit
ottaa yhteyttä toimitusjohtajaamme Kalle Santalahteen ja pyytää häntä kertomaan, miten voisimme parhaiten auttaa.