Jos saisit valita kymmen tuntisen työpäivän ja tuottoisten yöunien väliltä, kumpi tapa tehdä rahaa olisi sinun valintasi? Saattaa kuulostaa vain hyvältä unelta, mutta oikein tehtynä affiliate-markkinointi todella toimii, ja siitä voi helposti muodostua merkittävä tulonlähde sinulle toimialasta riippumatta.
Affiliate-markkinointi kulkee myös nimellä kumppanuusmarkkinointi: kyse on yksinkertaisesti tulospohjaisesta markkinointikeinosta, jossa yritys maksaa affiliate-verkostolle vain toteutuneista ostoista tai toteutuneista tavoitteista. Tavoite täyttyy esimerkiksi verkkokauppaostoksesta, uutiskirjeen tilauksesta tai sivustolle saapumisesta – kumppanuusmarkkinointi ohjaa yrityksen tavoitteeseensa usein jopa huomattavasti tuloksellisemmin kuin yrityksen omat Facebook- tai Instagram-postaukset, joihin jokainen idea tuntuu olevan jo loppuun kulutettu. Tässä yrityksesi siis heittää luovuuden pallon esimerkiksi bloggaajalle tai muun sivuston ylläpitäjälle, ja kerää sitten tuotot sivuston kautta täyttyneistä tavoitteista.
Affiliate-markkinointi tuottaa tietenkin myös toisin päin: esimerkiksi bloggaaja saa sovitun komission tavoitteen täyttymisestä.
Moni elää käsityksessä, että affiliate-markkinointi vaatii toteutuakseen perinteisen verkkokaupan tai -sivun. Näin ei kuitenkaan enää ole, vaan menestyviä kampanjoita voidaan toteuttaa muissakin mielenkiintoisissa alustoissa, jotka tarjoavat kiinnostavia ratkaisuja ja uusia lähestymistapoja. Näistä hyviä esimerkkejä ovat YouTube, Facebook ja Instagram.
Mitä sinulla jo on?
Mitä vielä tarvitset?
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Sanotaanko näin, että kenelle tahansa. Kaikki yritykset tarvitsevat ulkopuolisia suosittelijoita, jotka kehuvat tuotetta ja palvelua – ja vielä kehottavat yleisöään ostamaan sitä! Usein kuitenkin suhtaudumme pienellä varauksella yrityksen itsensä myyntipuheisiin, mutta kun kyse on suosikkibloggaajasta, tuntuvat myyntipuheet kuin hyvän ystävän suositukselta. Affiliate-markkinointi on onnistuessaan erittäin kannattava markkinointitapa, jonka toimivuuteen vaikuttaa monien seikkojen lisäksi oikean mainosverkon löytäminen.
Isot ja pienet yritykset sekä yksinyrittäjät hyötyvät onnistuneesta affiliate-markkinoinnista äärettömän paljon, sillä se on tapa tehdä tulosta pienellä tai lähes olemattomalla budjetilla. Kaiken kokoiset verkkokaupat, niin pienet kuin jättimäisen suuretkin, saavat onnistuneen affiliate-markkinoinnin kautta arvokasta liikennettä ja maksavia asiakkaita verkkokauppaansa. Myös B2B-yritykset ovat päässeet nauttimaan affiliate-markkinoinnin tuomista mahdollisuuksista ja kustannustehokkaista tuloksista.
Kenkäkauppias Matti tarvitsee tuloksellista myyntiä. Kuinka Matti pääsee alkuun?
Matti voi myös keskittää aikansa täysin siihen, mitä rakastaa tehdä, ja antaa Kublan hoitaa tuloksellinen affiliate-markkinointi.
Affiliate-markkinointi perustuu siis hyvin yksinkertaiseen kaavaan: vain tuloksesta maksetaan – aloituskustannukset ovat minimaalisen pienet tai jopa olemattomat. Affiliate-verkostojen hinnoittelu vaihtelee ja niitä onkin syytä vertailla keskenään. Listataan kuitenkin yleisimmät tavat, joilla affiliate-markkinointi hinnoitellaan:
Mainostaja – esimerkissä Matti maksaa sovitun prosentti- tai euromäärän jokaisesta ostosta. Kaikista yleisin hinnoittelumalli.
Mainostaja – esimerkissä Matti – maksaa sovitun hinnan mukaisesti jokaisesta toteutuneesta tapahtumasta oston lisäksi. Tapahtuma voi olla esimerkiksi yhteydenottopyynnön jättäminen tai uutiskirjeen tilaaminen.
Mainostaja – esimerkissä Matti – maksaa vain mainoksen klikkauksesta.
Kiinnostuitko mahdollisuuksista, joita affiliate-markkinointi voi tuoda nostaakseen yritystoimintasi seuraavalle tasolle? Haluaisitko päästä mukaan affiliate-markkinoinnin menestyksekkääseen maailmaan ammattilaisen johdolla?
Ota yhteyttä Kublan tiimiin – me autamme sinua ja yritystäsi tekemään tulosta ilman kovia kustannuksia affiliate-markkinointia hyödyntäen!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.