Facebook pikseli ja sen asennus yrityksesi verkkosivuille on tärkeä monista syistä. Näistä tärkeimpiä on sosiaalisen median markkinoinnin seurattavuus, uudelleenmarkkinoinnin mahdollisuus ja tiedon kerääminen sivustosi vierailijoista. Voit siis “seurata” jokaista asiakastasi verkkosivustolla Facebookin oman analytiikan avulla, joka kerää tietoa paljon tarkemmalla tasolla kuin esimerkiksi Google Analytics. Facebook pikseli ja sosaalisen median analytiikka on tärkeä koska näin mainontaa voidaan kohdistaa esimerkiksi lähipiirille ja kontaktiverkostolle, josta löytyy potentiaalisia asiakkaita yrityksille.
Miksi Facebook pikseli on välttämätön?
Olet ehkä kuullutkin usein markkinoijan sanovan että analytiikka ohjaa kaikkea tekemistä markkinoinnissa. Facebook-pikseli auttaa nimenomaan mittaamaan äärimmäisen tarkasti tuloksia markkinoinnissa ja selvittämään mikä kohderyhmä on kiinnostunut yrityksesi mainoksista eniten ja näin voidaan kohdistaa markkinointi parhaimpiin kohderyhmä-mainos yhdistelmiin. Ilman Facebook-pikselin apua näitä johtopäätöksiä ei voida tehdä Facebook-mainonnasta.
Kiinnostaako Facebook-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä some-tekemisestä?
Lue tarkemmin Facebook-mainonnan palvelustamme ja ota rohkeasti yhteyttä!
Miksi Google Analytics ei riitä?
Google Analytics kerää tietoa sivustolla olevista asiakkaista ja on tässä äärimmäisen tärkeä työkalu joka jokaisella yrityksellä pitää olla käytössä. Google ei kuitenkaan tiedä mitä ennen sivustolle saapumista on tapahtunut. Eli mille kohderyhmälle on mainosta näytetty ja esimerkiksi kuinka moni asiakas on prosentuaalisesti klikannut mainostasi ja saapunut yrityksesi kotisivuille. Kaikki tämä selviää vain mikäli yritykselläsi on Facebook-pikseli käytössä. Facebook-pikseli on myös välttämätön mikäli haluat tehdä uudelleenmainontaa Facebookissa uskomattoman edullisesti 100€ / jopa 50 000 mainosnäyttöä. Ja tämä siis vain niille jotka ovat jo tutustuneet yritykseesi kotisivuillasi.
Näenkö samat asiat Google Analyticsista?
Usein on vaikeaa erottaa eri analytiikan merkitystä yrityksen verkkosivuilla mutta tärkeimpänä tekijänä on käyttää kaikkien niiden kanavien analytiikkaa joissa teet mainontaa. Lisäksi tietenkin jokaisella yrityksellä on oltava Google Analytics vaikka mainontaa ei Googlessa tehtäisikään. Sosiaalisen median analytiikkaa tarvitset siis erityisesti mikäli teet some-mainontaa. Tämä on ainoa tapa optimoida mainontaa parhaimmin toimiville kohderyhmille ja seurata mille kohderyhmille kohdistettu mainonta on ollut yrityksellesi kannattavinta. Näin voit jatkuvasti panostaa kannattavimpiin mainoksiin ja kohderyhmiin ja tehdä mainonnastasi kannattavampaa jatkuvasti.
Maksaako Facebook pikseli?
Facebook pikseli on täysin ilmainen työkalu jokaiselle yritykselle. Voit siis täysin veloituksetta lisätä Facebook pikselin yrityksesi kotisivuille ja alkaa seuraamaan markkinoinnin tuottavuutta aivan eri tasolla kuin tällä hetkellä näet some-mainonnan tuottavuuden Facebookissa.
Facebook pikseli asennetaan verkkosivuille
Asiantuntijalta Facebook pikselin asennus hoituu käden käänteessä ja mikäli hänellä on valmiiksi pääsy tarvittaviin tileihin Facebookissa ja kotisivuillasi niin koodin lisääminen tapahtuu muutamassa minuutissa. Tämän jälkeen Facebook pikseli täytyy asettaa seuraamaan tarvittavia “konversioita” kuten esimerkiksi:
- Puhelinsoittoja
- Sähköposteja
- Yhteydenottolomakkeita
- Uutiskirjeen tilauksia
- Videoiden katseluita
- Blogien lukemista
- Yms.
Pelkästään Facebook pikselin lisääminen ei vielä riitä vaan tämän lisäksi se on määriteltävä seuraamaan haluttuja konversioita sivustollasi. Näin voit myöhemmin kohdistaa mainontaa esimerkiksi heidän kaltaisiin jotka ovat ottaneet yritykseesi yhteyttä. Tämän toiminnon avulla voit siis valita parhaita mahdollisia kohderyhmiä ja jatkuvasti parantaa markkinointisi tuottavuutta tarkan analytiikan avulla.
Mitä Facebook pikselin asennus maksaa kumppanilta?
Kuten edellä on mainittu niin koodin asentaminen yrityksesi sivustolle käy käden käänteessä mikäli asiantuntijalla on jo valmiiksi pääse tarvittaviin tileihin kuten Facebookiin, kotisivuillesi ja Tag Manageriin. Mikäli näihin paikkoihin tarvitaan vielä oikeudet niin se on yleisimmin suurin osa työajasta. Eli nopeimmillaan työ kestää vain muutamia minuutteja ja kustannus siis vain muutamia kymmeniä euroja. Mikäli taas kaikki oikeudet tileille on myönnettävä niin siinäkin tapauksessa parissa tunnissa asia hoituu asiantuntijalta ja silloin hintalappu on noin 100-200 euroa.
Miten edetä?
Mikäli olet kiinnostunut tehokkaammasta markkinoinnista ja Facebook pikselin asennuksesta niin ota rohkeasti yhteyttä niin pääsemme auttamaan sinunkin yritystä saamaan lisää tuloksia nopeasti!
Ota yhteyttä!