Asiakkaalla on ongelma. Sinulla on ratkaisu. Voit kuitenkin olla varma siitä, ettet ole ainoa, joka potentiaalista asiakasta tahtoo tuotteillaan tai palveluillaan auttaa. Kun mainostat Googlessa, teet yrityksestäsi näkyvän – hakutulosten kakkossivua ei syyttä kutsuta hautausmaaksi. Suurin osa googlettajista silmäilee läpi ainoastaan muutaman ensimmäisen hakutuloksen, eikä selaa ensimmäistä hakutulossivua pidemmälle. Mikäli tahdot menestyä, on sinun raivattava tiesi kärkeen. Voit tehdä sen maksetulla Google-mainonnalla sekä kasvattamalla orgaanista eli ilmaista näkyvyyttä. Mutta mitä se maksaa? Mikä on Google mainonta hinta?
Kun Kubla saa kysymyksen “mikä on Google mainonnan hinta?”, ei vastaus ole yksiselitteinen. Paikallinen kampaamo voi käyttää mainontaan sadan euron siivun budjetistaan, kun taas vaikkapa ravintolaketju tuhansia. Oikein tehtynä Google-mainontaan käytetty raha on sijoitus, joka tuo eurot tuplana takaisin. Jos ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, mitä tekee, voi Google minkä tahansa muun hakukoneen tapaan olla myös rahareikä.
Kaikki hakukoneet haluaisivat olla kuten Google. Kyseessä on hakukoneiden lyömätön kingi, jolla tehdään miljardeja hakuja ympäri maailmaa – jo pelkästään Suomessa googletetaan 30 miljoonan haun edestä joka ikinen päivä. Kun potentiaalinen asiakkaasi surffailee Googlessa etsiessään ratkaisua ongelmaansa, olet juuri oikeassa paikassa oikeaan aikaan Google-mainonnan avulla.
Saatat ajatella, ettei muutamalla kympillä tee mitään. Parhaimmillaan Google-mainonta toimii hyvin myös silloin, kun lompakko tuntuu höyhenenkevyeltä. Sinun ei tarvitse maksaa Googlelle latin latia, ellet saa liikennettä esimerkiksi verkkokauppaasi. Maksat siis ainoastaan mainoksen klikkauksesta. Google mainonta hinta muodostuu antamastasi hintatarjouksesta, budjetista, kilpailusta sekä mainoksellesi annetuista laatupisteistä. Tee katseen vangitseva mainos ja optimoi se oikein, niin saat taatusti parhaan vastineen rahoillesi. Mikäli Google-mainonta oman käden kautta tuntuu hankalalta, auttaa Kubla sinua menestymään maailman parhaalla markkinapaikalla.
Jos teet mainontaa itse, aloita sellaisesta summasta, joka sinun on varaa menettää. Tuloksesta kertovaa tilastoa alkaa syntyä sitten, kun kampanja on ollut käynnissä hetken. Mikäli laitat mainontaan muutaman euron, tulosten syntymisessä kestää loputtomiin. Summan kannattaa siis olla viikkorahaa suurempi könttä rahaa, jonka menettäminen ei kuitenkaan syökse sinua vararikkoon.
Haluatko mainostaa yritystäsi Googlessa tai saada tehot irti nykyisestä Google-tekemisestä?
Karkeasti sanottuna Google mainonta hinta määräytyy kilpailun mukaan. Esimerkiksi ravintolaketjuilla tai kauneushoitoloilla on runsasta kilpailua Google Ads -mainosalustalla, mikä nostaa mainosten klikkihintoja (Cost Per Click). Klikkihinta esimerkiksi hakusanan “Autokorjaamo Pekkanen” sisältävälle mainokselle voi olla kymmenisen senttiä, kun taas “Autokorjaamo Helsinki” kustantaa monin verroin enemmän.
Google näyttää mainoksia tarjousten perusteella: jos yritys A maksaa 100 € ja yritys B sen sijaan 1 000 €, näkyy paraatipaikalla todennäköisemmin yritys B. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö pienellä budjetilla olisi mahdollista menestyä Googlessa. Google arvioi myös mainoksen laatua, jolloin laadukkaampi mainos pienellä mainosbudjetilla vie paikan huonommalta mainokselta, vaikka huonompilaatuisen mainoksen mainostaja olisi käyttänyt sen näkyvyyteen enemmän euroja.
Klikkihintoihin vaikuttaa kilpailun lisäksi määrittämäsi hintatarjous, joka on yhdestä klikkauksesta veloitettava enimmäissumma. Kun yrityksen A hintatarjous klikkaukselle on euro, näkyy yritys A Googlen hakutuloksissa todennäköisemmin ennen yritystä B, jonka hintatarjous on 0,50 €.
Tämän lisäksi vaikuttava tekijä on laatupisteytys. Laatupisteillä pisteytetään mainoksen osuvuutta. Esimerkiksi kukkakauppiaan kukkia myyvä mainos saa mitä luultavimmin huonot laatupisteet, mikäli mainoksen linkki vie kalusteostoksille. Hyvät laatupisteet ovat mainonnan kannalta tärkeä asia, sillä Googlen missio on näyttää googlettajille ainoastaan relevanttia sisältöä.
Mainontaa tehdessäsi ota huomioon se, että sadasta mainosta klikanneesta asiakkaasta oston tekee ainoastaan 1-3 %. Mainoksen on siis oltava hyvin tehty ja oikein optimoitu, jotta siihen käytetyt massit kilisevät kassaan tuplana takaisin. Google mainonta hinta on asia, joka saa helposti ihmisten päät pyörälle – pitäisikö laittaa kymppi, satku vai tonttu? Klikkihinnat selviävät kokeilemalla, eikä Google-mainonnan tehokkuudesta saa käsitystä karkkipussin hinnalla. Kubla kertoo sinulle mielellään ammattilaisen arvion siitä, mikä Google mainonnan hinta voisi olla juuri sinun yrityksellesi! Annamme arvion, ja autamme tarvittaessa alkuun.
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.