Henkilöbrändäys LinkedInissä on jatkuvasti yleisempää ja hyvästä syystäkin. Se on ilmainen ja tehokas tapa nostaa henkilöbrändiä ja lisäksi yrityksen brändiä LinkedInissä. Mitä enemmän yrityksen henkilöstöstä löytyy aktiivisia LinkedInin käyttäjiä niin sitä enemmän yrityksesi saa huomioarvoa tässä jatkuvasti kasvassa sosiaalisen median kanavassa. Ja lopulta mitä enemmän saat huomioarvoa niin sitä enemmän tulet saamaan lopulta myös yhteydenottoja potentiaalisilta asiakkailtasi sosiaalisen median avulla.
Et ole ainoa joka miettii juuri tällä hetkellä henkilöbrändäämisen aloittamista joten juuri nyt on hyvä aika aloittaa. Mitä pidempään odotat niin sitä enemmän annat muille etumatkaa ja usko ihmeessä että kilpailu kovenee päivä päivältä. Useilla toimialoilla kilpailu on jo äärimmäisen kovaa ja yhtenä esimerkkinä voidaan nostaa kiinteistövälityksen toimialan joka on ollut esillä jopa tv-ohjelmia myöten Andrei Koivumäen ansiosta. Herra Koivumäki on tehnyt säännöllistä ja aktiivista henkilöbrändin rakentamista sosiaalisen median kanavissa jo lähes kymmenen vuotta.
Älä siis odota - aloita tänään.
Henkilöbrändäys LinkedInissä on ilmaista ja orgaaninen eli ilmainen näkyvyys on huippuluokkaa tässä sosiaalisen median kanavassa. Toki maksetulla mainonnalla saa enemmän ja nopeammin näkyvyyttä mutta suurin työ on joka tapauksessa tehtävä itse eli laadittava omat julkaisut “aikajanalla” olipa julkaisut sitten pidempiä asiantuntijan kirjoituksia/blogeja, kuvia lyhyine teksteineen tai esimerkiksi videoita. Meillä kaikilla on oma preferenssimme siitä mitä näistä kolmesta vaihtoehdosta haluaisimme käyttää. Paras on mikäli voit käyttää sopivassa suhteessa kaikkia näitä kolmea vaihtoehtoa mutta loppujen lopuksi tärkeintä on aloittaa riippumatta siitä teetkö vain kuvapostauksia tai esimerkiksi videoita. Jokaiselle sisällölle on oma asiakaskuntansa ja osa lukee mieluimmin tekstisisältöä ja osa sosiaalisen median käyttäjistä taas haluaa katsella videoita ja samaistua niiden välittämään viestiin. Älä siis jää turhaan pohtimaan pitäisikö tehdä vähän kaikkea vaan aloita siitä mikä sinulta helpoimmin luonnistuu ja näin saat ilmaista näkyvyyttä orgaanisesti LinkedInissä kun rakennat henkilöbrändiäsi.
Kiinnostaako LinkedIn-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä tekemisestä?
Asiakkaat siirtyvät jatkuvasti enemmän sosiaalisen median kanaviin ja myös LinkedInin kasvu on huomattavaa. Myös LinkedInissä on jo yli miljoona käyttäjää pelkästään Suomessa ja luultavasti myös sinun asiakkaistasi useat viettävät jo aikaa tässä sosiaalisen median kanavassa.
LinkedIn kuitenkin mielletään lähinnä b2b-kanavaksi mutta on hyvä muistaa että jokainen yrityspäättäjä on myös kuluttaja ja näin ollen tekee päätöksiä näkemänsä viestinnän ja mainonnan perusteella. Mikäli myytävä tuote on arvokas niin riippumatta siitä tavoitteletko kuluttajan omaa rahapussia vai yrityksen kassan varoja niin LinkedIn kannattaa ottaa huomioon kun rakennat henkilöbrändiäsi. Mikäli taas myyt muutamien kymppien tuotetta ja näin ollen ostopäätös on pienehkö niin keskittyminen kannattaa suunnata suurimmaksi osaksi muihin sosiaalisen median kanaviin kuten Facebookiin, Instagramiin ja esimerkiksi Snapchattiin. Suurin työ henkilöbrändäämiseen LinkedInissä ja muissa kanavissa on kuitenkin sisällön tuottaminen joten sisällön tuotettuasi voit yhtä hyvin lisätä sen jokaiseen kanavaan muutaman minuutin vaivalla joten suosittelen postaamaan sisällön kaikkiin suurimpiin kanaviin lähes samalla vaivalla.
Lähde: https://www.seoquake.com/blog/linkedin-statistics/
Henkilöbrändäys LinkedInissä voi tuottaa hyvinkin nopeasti yhteydenottoja ja monesti jopa muutamissa päivissä kontaktiverkostosi huomaa aktivoitumisesi ja osa ottaakin todennäköisesti yhteyttä ja mahdollisesti kysyy myös edustamastasi tuotteesta lisää. Tämän alussa tapahtuman aktivoitumisen jälkeen voi hyvinkin kulua viikkoja tai jopa kuukausia ennen seuraavia yhteydenottoja mutta henkilöbrändäyksestä LinkedInissä ei ole kyse spurtista vaan jatkuvasta tekemisestä kuten aiemmin mainitussa kiinteistövälittäjä Andrei Koivumäen tapauksessa postauksia on laadittu vuosia ja monesti useita postauksia päivässä. Ihmiset haluavat seurata normaalia elämää ja aktiivisia postauksia ja vasta paremmin tutustuttuaan sinuun heidän on helpompi ottaa yhteyttä KUN TARVE VIIMEIN ON. Suurin osa kohderyhmästäsi ei luultavasti juuri nyt himoitse palveluasi mutta silti sinun on tärkeä rakentaa henkilöbrändiäsi LinkedInissä koska miten muuten kontaktiverkostosi tietää tarjoamistasi palveluista tämän kanavan avulla? Ole siis aktiivinen ja pitkäjänteinen. Tulet kyllä saamaan hyviä tuloksia henkilöbrändäyksellä LinkedInissä ja vaivannäkösi tullaan palkitsemaan ja saat myös liidejä LinkedInistä.
Mikäli vielä mietit miten pääset alkuun henkilöbrändäyksessä LinkedInissä niin ota nyt yhteyttä ja annamme mieluusti vinkkejä ja tarpeen tullen järjestämme mieluusti yrityksellesi koulutuksen aiheesta alkaen 750 euroa + alv. Näin voit varmistua hallitsevasi henkilöbrändäämisen jo muutamissa viikoissa.
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.