Kv markkinointi on jatkuvasti yhä useamman yrityksen markkinointipäättäjän huulilla. Kannattaako kv markkinointia tehdä ja kuinka paljon se maksaa? Näihin kysymyksiin löydät vastauksen tästä Kublan blogista. Kublalla on vahva kokemus kv markkinoinnista ja Helsingin lisäksi toinen toimistomme sijaitseekin Floridan Miamissa.
Kv markkinointi kannattaa mikäli olet avaamassa uutta markkinaa ja haluaisit tietää kuinka paljon tuotteellesi tai palvelullesi on kysyntää kyseisessä markkinassa. Voit toki tehdä kv markkinointia myös testiluontoisesti vaikka et olisikaan vielä täysin valmis toimittamaan palveluasi tai tuotettasi kyseiselle “testimarkkinalle”. Näin saat tietää tarkasti analytiikan perusteella kuinka paljon palvelullesi on kysyntää kyseisessä kv markkinassa. Tämän jälkeen voit paremmin perustein alkaa valmistelemaan tämän kv markkinan valloittamista.
Kv markkinointi ei ole kallista mikäli päädyt tekemään sitä digitaalisissa kanavissa kuten:
Tietenkin markkinointiin voi käyttää missä vain kanavassa suuren summan rahaa mutta uutta kv markkinaa koitettaessa tärkeintä on selvittää palvelun kysyntä ja silloin hyvin maltillinen summa riittää tavoittamaan kymmeniä tai jopa satoja tuhansia potentiaalisia asiakkaita. Maltillista summaa voidaan pitää muutamia satoja euroja mediabudjetin osalta ja tietenkin lisäksi on hyvä varautua käyttämään joko omaa aikaa markkinointiin tai valita kumppani hoitamaan markkinointia (sekä varata siihen rahaa palvelumaksuun mediabudjetin lisäksi).
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Kv markkinoinnissa tärkeintä on valita oikeat kanavat ja oikeastaan sama pätee toki myös kotimaan markkinointiin. Väärästä kanavasta et
A) löydä tarpeeksi potentiaalisia asiakkaita
B) käytä markkinointibudjettiasi tehokkaasti
Yleisesti kv markkinoinnissa halutaan testata uusi markkina suhteellisen hintatehokkaasti jolloin yleisimmin tehokkaimpia kanavia on Facebook ja Google Ads-hakusanamainonta. Facebook-mainonta kattaa hyvin edullisesti ja nopeasti kymmeniä tuhansia potentiaalisia asiakkaita markkinasta riippumatta kun taas Google Ads-hakusanamainonnalla saat juuri tällä hetkellä asiasta tietoa etsiviä asiakkaita sivuillesi tutkimaan palveluitasi.
Google Ads on kalliimpaa mutta asiakkaat ovat juuri ostohousut jalassa.
Facebookilla taas tavoitat suuremman potentiaalisen massan mutta sinun on tiedettävä tai kysyttävä Kublalta kohderyhmästä lisää tietoa koska tärkeintä on määritellä kohderyhmä oikein. Näin saat varmasti satoja tai jopa tuhansia potentiaalisia asiakkaita verkkosivuillesi hyvinkin nopeasti. Mainoksesi taas tulee näkemään kymmenet tuhannet tai jopa sadat tuhannet potentiaaliset asiakkaat joista osa siirtyy mainoksesi kautta yrityksesi verkkosivuille.
Digimarkkinoinnin parhaita puolia on tarkka mittaaminen ja nopeat tulokset. Voit siis aloittaa kampanjan haluamallasi markkinalla tai jopa useilla markkinoilla samaan aikaan ja alkaa mittaamaan tuloksia jopa reaaliaikaisesti. Nopeat tulokset ei tarkoita tässä kontekstissa kuitenkaan että voit nopeasti myydä palveluitasi päättämääsi hintaan jokaisessa kv markkinassa vaan sitä että tavoitat nopeasti asiakkaasi valitsemassasi kv markkinassa. Kilpailutilanne, hinnoittelu, verkkosivustosi, kohderyhmäsi ja esimerkiksi valitsemasi kanava vaikuttavat suurimmaksi osaksi siihen saatko kävijöitä yrityksesi sivustolle, yhteydenottoja ja kauppoja. Saat kuitenkin tietää nopeasti kiinnostaako palvelusi potentiaalisia asiakkaita ja voit jo muutamassa päivässä vetää johtopäätöksiä onko kyseinen markkina otollinen juuri sinun palveluillesi!
Voit hyvinkin testata useita kv markkinoita kerralla ja tämä onkin jopa tehokkaampaa kuin yhden markkinan testaaminen kerrallaan. Esimerkiksi Kublan tiimi ylläpitää jatkuvasti kampanjoita asiakkailleen useilla eri markkinoilla jopa samaan hintaan kuin mitä yhdessä kv markkinassa mainonnan pyörittäminen/ylläpitäminen maksaisi. Suurimpana tekijänä on markkinan kielet ja sekin on helposti ratkaistavissa eri kieliversioilla mainoksissa ja käännöstoimisto hoitaa mainosten käännökset haluamallesi kielelle vain muutamalla kympillä. Mainonnan optimointi voidaan siis tehdä periaatteessa samalla vaivalla kolmeen eri maahan näin esimerkkinä ja mikäli kyseessä olisi Espanja, Meksiko ja esimerkiksi Miamin Espanjaa puhuva väestä niin mainonta on hyvin kevyttä toteuttaa samanaikaisesti kaikkiin näihin kolmeen samaa kieltä puhuvaan markkinaan.
Mikäli olet tehnyt monikansallista mainontaa niin toki kannattaa kokeilla markkinointia itse.
Kv markkinointi maksaa Kublalla 500 - 1000 euroa kuukaudessa riippuen kanavasta. Kysy lisää mikäli haluat testata uusia kv markkinoita.
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.