Mark­ki­noin­tia pk yri­tyk­sel­le \ Web-ana­ly­tii­kan ABC yrit­tä­jäl­le \ 5 tapaa saa­da enem­män irti Google Analyticsista

Google Ana­ly­tics on teho­kas työ­ka­lu, jon­ka avul­la voit saa­da enem­män irti verk­ko­si­vus­to­si tie­dois­ta. Kuten mikä tahan­sa työ­ka­lu, se on kui­ten­kin vain niin teho­kas kuin käyt­tä­jä tekee sii­tä. Seu­raa­vas­sa on vii­si vink­kiä, joi­den avul­la Google Ana­ly­tic­sis­ta saa enem­män irti:

Google analytics näkymä

1. Käytä Google Analyticsin segmenttejä

Yksi Google Ana­ly­tic­sin tehok­kaim­mis­ta omi­nai­suuk­sis­ta on mah­dol­li­suus seg­men­toi­da tie­dot. Tämä tar­koit­taa, että voit tar­kas­tel­la tiet­ty­jä käyt­tä­jä­ryh­miä ja näh­dä, miten he ovat vuo­ro­vai­ku­tuk­ses­sa sivus­to­si kans­sa. Voit esi­mer­kik­si luo­da seg­men­tin mobii­li­käyt­tä­jil­le ja näh­dä, miten he eroa­vat työ­pöy­tä­tie­to­ko­neen käyt­tä­jis­tä kon­ver­sio­lu­vun tai sivus­tol­la vie­te­tyn ajan suhteen.

Haluat­ko mai­nos­taa yri­tys­tä­si Googles­sa tai saa­da tehot irti nykyi­ses­tä Google-tekemisestä?

Lue tarkemmin Google-mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä!

2. Aseta tavoitteet Google Analyticsissa

Tavoit­tei­den avul­la voit seu­ra­ta tiet­ty­jä kon­ver­sioi­ta verk­ko­si­vus­tol­la­si, kuten uutis­kir­jee­seen rekis­te­röi­ty­mis­tä tai tuo­teos­to­ja. Aset­ta­mal­la tavoit­tei­ta voit näh­dä, mit­kä sivus­to­si osa-alu­eet toi­mi­vat hyvin ja mit­kä tar­vit­se­vat parannuksia.

3. Käytä Google Analyticsin suodattimia

Suo­dat­ti­mien avul­la voit mukaut­taa rapor­teis­sa näky­viä tie­to­ja. Voit esi­mer­kik­si luo­da suo­dat­ti­men, jol­la voit sul­kea sisäi­sen lii­ken­teen pois rapor­teis­ta­si tai sisäl­lyt­tää vain tie­tys­tä maas­ta tule­van lii­ken­teen. Suo­dat­ti­met voi­vat olla erit­täin hyö­dyl­li­siä tie­to­jen mukaut­ta­mi­ses­sa ja sen var­mis­ta­mi­ses­sa, että näet vain sinul­le mer­ki­tyk­sel­li­set tiedot.

4. Luo mukautettuja raportteja Google Analyticsissa

Mukau­tet­tu­jen raport­tien avul­la voit koo­ta sinul­le tär­keim­mät tie­dot yhteen paik­kaan. Jos esi­mer­kik­si haluat seu­ra­ta kon­ver­sio­lu­kua lai­te­tyy­peit­täin, voit luo­da mukau­te­tun rapor­tin, joka sisäl­tää nämä tie­dot. Mukau­te­tut rapor­tit ovat hyvä tapa sääs­tää aikaa tie­to­jen ana­ly­soin­nis­sa ja aut­taa sinua saa­maan enem­män irti Google Analyticsista.

5. Käytä Google Analyticsin huomautuksia

 Huo­mau­tus­ten avul­la voit lisä­tä Google Ana­ly­tics -raport­tei­hin huo­mau­tuk­sia tiet­tyi­hin päi­viin. Tämä voi olla hyö­dyl­lis­tä, kun mer­kit­set tapah­tu­mia, jot­ka ovat saat­ta­neet vai­kut­taa verk­ko­si­vus­to­si lii­ken­tee­seen, kuten myyn­ti tai uusi mark­ki­noin­ti­kam­pan­ja. Mer­kin­tö­jä voi­daan käyt­tää myös muis­tut­ta­maan itseä­si tai mui­ta verk­ko­si­vus­tol­le­si teh­dyis­tä muu­tok­sis­ta, kuten uuden seu­ran­ta­koo­din lisäämisestä.

Ota yhteyt­tä!
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi