Bannerimainonta on netin vanhimpia mainonnan muotoja. Aika ajoin ilmoille nostetaan kysymys, toimiiko bannerimainonta edelleen. Ja lyhyt vastaus on, että toimii. Ja sitten se pidempi vastaus: bannerimainonta on tuloksellista, kun se tehdään asiantuntijan toimesta ja vasten järkeviä tavoitteita.
Kun Kublassa teemme bannerimainontaa, teemme sen aina tarkasti suunnitellen ja valiten asiakkaan tavoitteisiin nähden parhaat tavat rakentaa kampanja. Varmistamme bannerimainonnan toimivuuden kahdella tavalla:
Bannerimainonta on tarkoittaa yleensä suorakaiteen muotoista mainosta nettisivustoilla. Banneri on kuin sähkökaappiin liimattu keikkajuliste - mutta internetissä!
Uudelleenmarkkinointi on yksi bannerimainonnan toimivimmista tavoista. Uudelleenmarkkinoinnin tärkein tehtävä on ohjata yrityksesi kotisivuilla käynyt asiakas takaisin sivuillesi.
Alla esimerkki toimivasta uudelleenmarkkinoinnista:
Ja kas näin, kiitos bannerit - saimme asiakkaan palaamaan ja ostamaan!
Bannerimainonta aloitetaan asiakkaan kanssa seuraavin askelein
Tässäpä olennaisimmat bannerimainonnasta. Jos, siis kun, olet vakuuttunut, että Kubla hoitaa bannerimainontasi tehokkaasti ja ilman turhaa säätöä, ota yhtettä!
Jos taas kiinnostuit bannerimainonnasta enemmänkin, jatka toki lukemista ja syvennä osaamistasi!
Bannerimainonta voitiin aiemmin tehdä ainoastaan Googlen kautta esimerkiksi muistuttavalla mainonnalla yrityksesi verkkosivuilla käyneille asiakkaille. Tämän jälkeen mahdollisuuksia on tullut paljon lisääkin ja muun muassa mobiiliaplikaatioissa voidaan käyttää bannerimainoksia.
Yli 90% bannerimainonnasta tehdään Googlen hallintapaneelista, josta tehdään muun muassa Google-hakusanamainonta. Luultavasti tämän on myös sinun yrityksellesi oikea vaihtoehto aloittaa bannerimainonta. Mikäli kuitenkin olet jo tehnyt Google display mainontaa eli bannerimainontaa, voimme lämpimästi suositella myös ohjelmallista ostamista ja mainosten tarkempaa määrittelyä. Suurimmalle osalle Googlen bannerimainonta on tehokas ja hyvä tapa tavoittaa potentiaalisimmat asiakkaat ja muistuttaa yrityksestäsi juuri oikeaa kohderyhmää.
Myös sosiaalisen median avulla voit tehdä bannerimainontaa, sekä verkkosivustoilla että aplikaatioissa. Näin voit siis tavoittaa erittäin laajasti asiakkaasi käyttämällä pelkästään sosiaalisen median kanavia mainonnassasi. Kyseessä on somen osalta “audience network”, joka pitää sisällään esimerkiksi Facebookin jatkuvasti kasvavan verkkosivustojen verkoston (ja aplikaatioiden verkoston).
Voit myös erikseen ostaa valitsemiltasi medioilta bannerimainontaa ja mediatilaa, kuten esimerkiksi Fonectalta, Sanomalta ja Almalta. Ohjelmalliseen ostamiseen tarvitaan erilaisia työkaluja, joiden käyttämiseen yleisimmin tarvitaan digimarkkinointiin perehtynyttä kumppania, sekä suurta markkinointibudjettia. Mikäli teet jo Google-mainontaa ja sosiaalisen median mainontaa n. 5000 eurolla kuukausittain, niin kannattaa tarkistaa myös ohjelmallisen ostamisen mahdollisuudet.
Bannerimainontaa mitataan usein impressioina tai näyttökertoina, mutta mikäli kyseessä on muistuttava, taktinen mainonta, voidaan bannereita mitat myös klikkauksilla. Aina silloin tällöin asiakas saattaa kysyä, miksi kukaan ei klikkaa bannereitani. Tämä johtuu siitä, että bannereita klikataan hyvin, hyvin harvoin. Bannerimainonta ei ole paras tapa ajaa massiivista liikennettä sivustollesi. Sen sijaan bannerimainonnan rooli on jättää visuaalinen muistijälki asiakkaan mieleen. Bannerimainonta on loistava tapa tehdä brändimainontaa tai muistuttavaa mainontaa tarkasti rajatulle kohderyhmälle.
Tässä muutama vinkki toimivaan mainostekstiin bannerissa:
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Lue myös:
Millainen on hyvä mainosbanneri?
Näin kirjoitat tehokkaan mainosviestin banneriin
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.