Facebook mainosten tavoitteet 

Valit­se­mal­la oikein Face­boo­kin kam­pan­ja­ta­voit­teet var­mis­tat, että Face­boo­kin teko­ä­ly tie­tää mitä haluat saa­da aikaan. Näi­den ohjei­den avul­la tie­dät, kuin­ka saat Face­boo­kin teko­ä­lys­tä uuden ystä­vän ja saa­vu­tat Face­book mai­nos­ten tavoitteet.

Onko väliä, min­kä Face­book mai­nos­ten tavoit­teen valit­see kam­pan­jaa raken­taes­saan? Kyl­lä on, ja toi­von avaa­va­ni eri kam­pan­ja­muo­to­jen väli­siä kriit­ti­siä ero­ja, jot­ta onnis­tut kam­pan­ja­ta­voit­tees­sa­si. Näi­den vink­kien avul­la saat Face­boo­kin algo­rit­min, eli käy­tän­nös­sä teko­ä­lyn, toi­mi­maan tar­mok­kaas­ti sinun eduksesi.

Face­book mai­nos­ten tavoit­teet mää­rit­tä­vät pit­käl­ti sen, mitä tavoi­tet­ta koh­ti Face­boo­kin algo­rit­mi alkaa opti­moi­maan kam­pan­jaa. Tämän vuok­si oikean kam­pan­ja­ta­voit­teen valin­ta on kriit­ti­sen tärkeää.

Facebook mainosten tavoitteiden määrittely

Voi­dak­se­si mää­rit­tää oikein Face­book mai­nos­ten tavoit­teet, on sinun tie­ten­kin ensin mää­ri­tet­tä­vä mikä tavoi­te sinul­la on ja kuin­ka muun­nat sen Face­boo­kin mit­ta­reik­si. Haluat­ko saa­da run­saas­ti uusia sil­mä­pa­re­ja mai­nok­sel­le­si, kävi­jöi­tä sivus­tol­le­si vai yhteydenottoja?

Ennen kuin hyp­päät ennen­ai­kai­ses­ti sil­mät kii­luen osto­housut jalas­sa ole­vien asiak­kai­den kimp­puun, mie­ti kuin­ka pal­jon täl­lä het­kel­lä saat ostoi­hin pää­ty­viä yhtey­den­ot­to­ja verk­ko­si­vus­to­si kaut­ta. Jos vas­taus on rip­pusel­li­nen kuu­kau­des­sa, ei Face­book-mai­nos­ten tavoit­teek­si vält­tä­mät­tä kan­na­ta aset­taa yhtey­den­ot­to­ja. Tämä ei kui­ten­kaan tar­koi­ta, että Face­book ei voi olla mer­kit­tä­vä teki­jä yri­tyk­se­si mark­ki­noin­nin väli­nee­nä: tavoi­te on kui­ten­kin ase­tet­ta­va siten, että Face­book on kana­va­na mitoi­tet­tu oikein.

Toi­nen syy, mik­si ns. ”kovia kon­ver­sioi­ta” ei vält­tä­mät­tä kan­na­ta aset­taa aina­kaan heti alkuun, joh­tuu Face­boo­kin algo­rit­mis­ta. Kei­no­ä­ly jou­tuu toi­mi­maan kai­kes­sa sofis­ti­koi­tu­nei­suu­des­saan var­sin rajal­li­ses­sa toi­min­taym­pä­ris­tös­sä: sinä mää­ri­tät koh­dey­lei­sön ja mai­nos­vies­tit. Toi­sin sanoen sinun luo­ma­si mai­nos­vies­ti ja koh­de­ryh­mä­mää­rit­te­lyt ovat ne peli­kor­tit, jol­la Face­boo­kin algo­rit­min on pelat­ta­va. Poloi­sen kei­no­ä­lyn teh­tä­väk­si jää etsiä täs­tä ylei­sös­tä ne hen­ki­löt, ket­kä toden­nä­köi­sim­min teke­vät halua­ma­si toimenpiteen.

Hikeä puk­kaa kyl­mem­män­kin pel­ti­hei­kin otsalle.

Onnek­si digi­mark­ki­noin­nin yksi kovim­mis­ta omi­nai­suuk­sis­ta, mah­dol­li­suus tes­taa­mi­seen, tar­jo­aa täs­sä­kin apua. Voit tes­ta­ta mit­kä mää­rit­te­lyt Face­book-mai­nos­ten tavoit­teis­sa tuo­vat sinul­le par­haat halua­ma­si tulok­set. Täs­sä eri­lai­sia muut­tu­jia, joi­ta sinun kan­nat­taa huo­mioi­da arvioi­des­sa­si kam­pan­ja-ase­tus­ten toimivuutta.

Kiin­nos­taa­ko Face­book-mai­non­nan aloit­ta­mi­nen tai haluat­ko saa­da tehot irti nykyi­ses­tä some-tekemisestä?

Lue tarkemmin Facebook-mainonnan palvelustamme ja ota rohkeasti yhteyttä!

Muuttujat Facebook-mainosten tavoitteen onnistumisessa

Kohderyhmän koko

Suu­rem­pi, yli 100 000 hen­gen ylei­sö, tar­jo­aa enem­män liik­ku­ma­va­raa algo­rit­mil­le etsiä jou­kos­ta par­haat kalat. Par­ven pie­nen­tyes­sä myös sint­tien koko tup­paa yleen­sä pie­ne­ne­mään. Poik­keuk­se­na ovat eri­tyi­sen tar­kat B2B-ylei­söt ja muut niche-kohderyhmät.

Mainosviesti ja Call-to-Action

Mitä koh­dey­lei­söl­le näy­tet­tä­väs­sä mai­nok­ses­sa ker­ro­taan – ja kuin­ka se ker­ro­taan. Ohjaat­ko kävi­jän verk­ko­si­vus­tol­le luke­maan lisä­tie­toa syven­tä­väs­tä artik­ke­lis­ta vai ohjaat­ko ensi ker­taa koh­dat­ta­van hen­ki­lön jät­tä­mään suo­raan yhteystietonsa?

Kampanjatavoite, eli määrittämäsi Facebook-mainoksen tavoite

Haluat­ko kävi­jä­lii­ken­net­tä sivustollesi?

☑️ Algo­rit­mi pyr­kii näyt­tä­mään mai­nos­ta­si niil­le Face­book-käyt­tä­jil­le (mää­rit­tä­mä­si ylei­sön sisäl­tä), ket­kä ovat toden­nä­köi­sim­piä klik­kaa­maan mainostasi.

Vai haluat­ko ken­ties tyk­kää­jiä ja kommentteja?

☑️ Koneä­ly näyt­tää mai­nos­ta­si niil­le, kenel­lä on kerä­tyn his­to­ria­tie­don poh­jal­ta her­kin tykkäysnappi.

Näi­den tie­to­jen avul­la teet oikeat valin­nat kam­pan­ja-ase­tuk­sis­sa ja kas­va­tat onnis­tu­mi­sen todennäköisyyttä.

Ota yhteyt­tä!
Facebook mainosten tavoitteet
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi