Facebook on meille jokaiselle tuttu väline “hauskojen” videoiden ja kuvien jakamiseen, mutta se mikä toimii sinun sivuillasi, ei todennäköisesti toimi yrityksesi sivuilla. Huonosti hoidetut Facebook-sivut vaativat suuren työn, jotta ne saadaan jälleen relevanteiksi ja toimiviksi.
Lähes jokainen yritys on Facebookissa. Suurin osa markkinoi itseään tai tuotteitaan sen avulla, mikä tarkoittaa sitä, että pienen yrityksen on helppo hukkua mainosten ja tarjousten paljouteen. Seuraavat termit ymmärtämällä ja hallitsemalla parannat mahdollisuuksiasi erottua joukosta!
1. Facebook Pixel
Facebook Pixel on digimarkkinoinnin tärkeimpiä työkaluja. Se on sivustollesi lisättävä JavaScript-koodi, joka seuraa Facebookin kautta sivuillesi tulevaa liikennettä. Pixelin avulla voit selvittää millainen mainonta on toiminut kohdeyleisöösi, ja mitä he sivuillasi tekivät. Pixel on Facebook-markkinoijan paras ystävä, sillä sen avulla pystyt opitmoimaan ja kohdentamaan kampanjasi paremmin.
2. Dark Post
Join the dark side! Dark Postit ovat sellaisia postauksia, jotka eivät näy sinun tai yrityksesi aikajanalla, vaan ne leviävät maksettuna sisältönä. Dark Postit ovat useimmiten enemmän mainoksia kuin sisältöä, ja niillä on hyvin myynnillinen tarkoitus. Dark Posteja kannattaa käyttää esimerkiksi alennuskampanjoiden promoamiseen, sillä niiden lopullinen tarkoitus on ohjata liikennettä sivustollesi.
3. Näkyvyys (reach)
Facebookin yksinkertaisin mittari onnistumisessasi on saavutettu näkyvyys. Kuten olet ehkä mainostaessasi huomannutkin, näkyvyyttä on kahdenlaista: orgaanista ja maksettua. Orgaaninen näkyvyys on näistä kahdesta se, joka tuottaa sinulle enemmän, sehän on ilmaista! Orgaanisen näkyvyyden saavuttamiseksi varsinkin alkuvaiheessa olevien sivujen kannattaa käyttää maksettua näkyvyyttä hyväkseen. Maksetulla näkyvyydellä saat parhaimmillaan aloitettua lumipalloefektin, jossa maksettu näkyvyys kerää orgaanista näkyvyttä, joka kasvattaa itse itseään ilman lisäpanostuksia. Lyhyesti sanottuna, maksettua näkyvyyttä käytetään siis orgaanisen näkyvyyden saavuttamiseen.
Kiinnostaako Facebook-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä some-tekemisestä?
Lue tarkemmin Facebook-mainonnan palvelustamme ja ota rohkeasti yhteyttä!
Relevance score tarkoittaa sinun mainoksellesi määriteltyjä laatupisteitä. Facebookin mainostajamäärät ovat massiivisia, joten sen täytyy yrittää löytää mainoksia jotka kiinnostavat yksittäistä käyttäjää. Tähän Facebook käyttää useita eri keinoja, muun muassa mainoksiesi “engagementtia” eli tykkäyksiä, reaktioita, kommentteja ja jakoja. Tämän lisäksi pisteisiisi vaikuttavat monet muutkin asiat, ehkä tärkeimpänä mainostesi optimointi ja kohdennus. Kuten hakukoneissakin, hyvät laatupisteet ovat tavoittelemisen arvoisia sillä ne saattavat laskea mainontasi kokonaishintaa!
5. Kohderyhmät
Kohderyhmien valitseminen on tuttua jokaiselle Facebookissa markkinoivalle. Kohderyhmiä luodessa kannattaa kuitenkin käyttää muutamia keinoja joilla saat varmemmin hyviä tuloksia. Esimerkiksi budjettia säätämällä ja allokoimalla pystyt vaikuttamaan markkinointisi näkyvyyteen. Tässä kohdassa Pixel näyttää jälleen kyntensä, sillä helpoimmin saat tuloksia kun luot kohderyhmän verkkosivuillasi vierailleista asiakkaista, sillä hehän ovat jo valmiiksi kiinnostuneita sinusta. Kohderyhmien oikea valinta ja säätäminen on kriittistä markkinoinnin kannalta, sillä huonosti määritetyt kohderyhmät heikentävät näkyvyyttä, ja näin ollen Facebook saattaa yksinkertaisesti olla esittämättä sisältöäsi.
Ota yhteyttä, mikäli tarvitset apua markkinointiin! Autamme mielellämme!
Kuvittele, että luet tätä blogitekstiä ja huomatessasi sen mielenkiintoiseksi ja informatiiviseksi, päätät jakaa sen. Todennäköisesti et jaa sitä Facebookissa tai LinkedInissä. Sen sijaan laitat sen työpaikkasi chattiin, sähköpostiin tai WhatsApp -ryhmään. Tätä dark social konkreettisesti tarkoittaa: sisältöä, joka jaetaan sosiaalisten median kanavien ulkopuolella.
Kuinka Instagram mainontaa kannattaa mitata riippuu paljon siitä mitä ollaan tavoittelemassa. Mutta ennen kuin käymme itse aiheeseen käsiksi varmistetaan, että puhumme kaikki varmasti samasta asiasta. Mitä mainonta Instagramissa pitää siis sisällään. Instagramissa mainonta tehdään useimmiten joko feedissä tai storyissa, monesti kampanjat pyörivät molemmissa. Instagram mainonta ei välttämättä vaadi Instagram tiliä, mutta vähintään Facebook tili pitää […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.