Google Display -verkosto eli Google Display Network kattaa yli 90 prosenttia kaikista internetiä käyttävistä maailman ihmisistä. Sen avulla tavoitat käyttäjiä, kun he selailevat suosikkisivujaan ja -mobiilisovelluksiaan, katsovat YouTube-videoita ja tarkistavat Gmail-tilinsä. Verkosto auttaa sinua tavoittamaan oikein yleisön missä ikinä he verkossa surffailevatkaan. Mistä tässä verkostossa on oikein kyse?
Mikä Google Display -verkko oikein on?
Googlen verkosto jakautuu kolmeen osaan:
- Hakuverkko (Search Network)
- Kumppaniverkko (Google partners)
- Näyttöverkko (Google Display Network, GDN)
Hakuverkko on näistä suosituin ja siellä suurin osa yrityksistä tekeekin mainostamista. Toiseksi suosituin kanava on näyttöverkko eli Google Display -verkko. Se koostuu Googlen omista palveluista, mutta myös sivustoista ja palveluista, jotka ovat tehneet sopimuksen Googlen kanssa. Sivustot ja palvelut saavat maksun siitä, että näyttävät mainoksia.
Mihin tarkoitukseen Google Display soveltuu?
Google Display -verkon kattavuus ja liikennemäärät ovat hurjat ja moninkertaiset verrattuna esim. Googlen hakuverkkoon. Suosittelen käyttämään näyttöverkkoa jos
- Haluat levittää brändin tunnettuutta
- Sinulla on uusi tuote tai palvelu, jolle haluat näkyvyyttä ja joka ei ole vielä tuttu isolle osalle ihmisiä
- Haluat saada tehokkaasti kiinni ne ihmiset, jotka jo ovat käyneet verkkosivuillasi, mutta jotka eivät ole vielä toteuttaneet haluttua tavoitetta kuten esimerkiksi ottaneet yhteyttä
- Kustannustehokkuus on sinulle tärkeää. Bannereilla mainostaminen verkostossa on edullista koska maksat pelkistä klikeistä ja bannerimainonnan luonteen vuoksi niitä harvoin klikataan mutta tärkeää onkin se, kuinka moni bannerin on nähnyt eli kuinka suuren peiton saat tärkeässä kohderyhmässä.
Haluatko mainostaa yritystäsi Googlessa tai saada tehot irti nykyisestä Google-tekemisestä?
Lue tarkemmin Google-mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä!
Tavoita yleisö siellä missä he viettävät aikaansa
Google Display -verkoston kautta tavoitat yrityksellesi tärkeän kohderyhmän eri puolilla verkkoa. Se kattaa tällä hetkellä Googlen omat alustat kuten
- YouTube - videosisältöjä
- Gmail - sähköpostit
- Discovery - uusi mainosympäristö, joka sisältää natiivit mainospaikat
Tämän lisäksi verkosto sisältää mainospaikkoja useilla sivustoilla, kuten uutissivustot, blogit, keskustelupalstat. Näillä mainospaikoilla pyöritetään usein bannereita.
Kohdentaminen verkostossa
Monipuolisten mainospaikkojen lisäksi pystyt kohdentamaan viestisi juuri oikeaan kohderyhmään. Pystyt rakentamaan kohderyhmiä useiden eri signaalien perusteella kuten esimerkiksi
- Hakukonekäyttäytyminen - ota kiinni yleisö joka googlettaa tiettyjä sanoja Googlen hakukoneessa
- Verkkosivukäyttäytyminen - mitä sisältöjä kohderyhmä kuluttaa
- Demografiatiedot - kohdista esimerkiksi iän, sukupuolen perusteella
- Uudelleenmarkkinoinnin eli remarketing avulla pystyt tavoittamaan ne kävijät, jotka ovat jo teidän sivustollanne käyneet. Tämä on yleisin tapa tehdä mainontaa Google Display -verkostossa.
Pystyt siis tavoittamaan haluamasi kohderyhmän hyvinkin tarkasti.
Miten pääset alkuun?
Jos haluat aloittaa mainostamisen Google Display -verkostossa, pystyt tekemään sen ilmaisen Google Ads -työkalun avulla. Google Adsin kautta pääset käsiksi myös muihin Googlen verkoston osiin, kuten hakuverkostoon. Usein mainostajat pyörittävät rinnakkain sekä hakusanamainontaa että display-mainontaa.
Tarvitsetko apua mainonnan aloittamisessa Googlessa tai haluatko kuulla aiheesta lisää? Kublan asiantuntijat ovat apunasi joten ota rohkeasti yhteyttä!
Ota yhteyttä!