Instagram ei ole vain maailmanlaajuisesti rakastettu sovellus, vaan suomalaisista peräti 1.2 miljoonaa käyttää IG:tä! Se, että koko maailma fanittaa Instagramia, selittyy sovelluksen käytön helppoudella ja hauskuudella. Lähes kaikilla on puhelimessaan sellainen kamera, josta hyvälaatuiset kuvat sekä videot päätyvät näppärästi ihmisten ihailtavaksi. Toki nykyään Instagram on vahvasti osana niin sisällöntuottajien kuin yritystenkin bisnestä – ammattitasoinen sisältö on ottanut vallan sovelluksen uutisvirrasta. Jotta Instagramin kymmenistä miljoonista yritystileistä juuri sinun Instagram-yritystili osuu potentiaalisen asiakkaan silmiin, on joukosta erouttava. Älä aikaile, vaan ota Instagram-yritystili käyttöön heti!
Kubla tuntee Instagramin kuin parhaan ystävänsä: kaikki sen salaisuudet ja parhaiten toimivat kikat! Instagram-yritystili löytyy lähes jokaiselta niin kampaajasta K-kauppiaaseen kuin kiinteistönvälittäjäänkin. Yritykset siirtyvät sinne, missä suomalaiset kuluttajat somettavat – ja he viettävät päivänsä nenä kiinni Instagramissa. Instagramissa viihdytään! Instagram on nuorekas sovellus täynnä hauskoja ominaisuuksia, joita fiksu yrittäjä käyttää markkinoinnissaan. Lue muutama yritystilin puolesta puhuva speksi alta.
Kiinnostaako Instagram-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä some-tekemisestä?
Yritystiliin on kaksi reittiä: voit joko luoda suoraan uuden yritystilin, tai vaihtaa tavallisen henkilökohtaisen tilin yritystiliksi. Kymmenet miljoonat aktiiviset yritystilit ovat saaneet nauttia niistä eduista, jotka Instagram-yritystili tuo mukanaan. Haluatko sinäkin kuulua tähän menestyjien joukkoon? Mikäli aikaisemmassa kappaleessa esitetyt speksit eivät jostain syystä vielä onnistuneet vakuuttamaan, muuttuu mieli taatusti, kun luet listan eduista!
Instagram-yritystili muuntuu henkilökohtaisesta tilistä hetkessä, eikä kokonaan uudenkaan tilin luominen ole vaikeaa. Lue 5 syytä, miksi Instagram-yritystili kannattaa ottaa käyttöön ja tee se saman tien. Mikäli tarvitset apua, Kubla auttaa ilomielin – tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan!
Kun mainos onnistuu, haluat tietää siitä ja onnistua jatkossakin. Instagram-yritystili mahdollistaa mainostamisen ja mainosten tehokkuuden arvioimisen. Oikein tehty Instagram-mainonta on sen verran toimivaa, että sen tärkeyttä korostetaan joka tuutista. Mainoksilla tavoitetaan helposti potentiaalisia asiakkaita – mainoksista syntyy liikevaihtoa maailmanlaajuisesti useita miljardeja euroja. Instagram-yritystili helpottaa huomattavasti mainontaa ja sen analysointia.
Jos vertaillaan Instagramia ja Facebookia, sitoutuvat IG:ssä käyttäjät huomattavasti paremmin kuin FB:ssä. Käyttäjien sitoutuminen on yhtä kuin esimerkiksi julkaisusta tykkääminen, sen jakaminen tai siihen kommentoiminen. Toimivalta Instagram-mainonnalta voidaankin siis odottaa kommunikointia sekä sitoutumista, jota Facebook-mainonta ei samalla tavalla synnytä.
Yksikään kiireinen kuluttaja ei jaksa etsiä tuntitolkulla tietoa siitä, missä kadunkulmassa pieni putiikki sijaitsee tai mistä löytää ajan tasalla olevan puhelinnumeron, josta kysyä aukioloajoista. Tiedon on oltava saatavilla silmänräpäyksessä tai muuten sitä ei jakseta etsiä. Instagram-yritystili on siitäkin syystä kannattava, että voit sijoittaa näkyvälle paikalle yrityksesi puhelinnumeron, sähköpostiosoitteen sekä reittiohjeet suoraan paikan päälle. Tätä jos jotakin kuluttajat arvostavat!
Kun yhteydenotto on tehty naurettavan helpoksi, tulee niitä varmasti. Kun potentiaalinen asiakas lähestyy sinua ottamalla itse yhteyttä, on hän usein aidosti kiinnostunut. Kiinnostunut asiakas ei välttämättä koskaan tule esille, mikäli yhteydenotto on kymmenen klikkauksen päässä.
Sinun ei tarvitse olla paikalla 24/7. Mikäli työpäiväsi päättyy esimerkiksi kello viisi, mutta kohderyhmääsi ajatellen osuvin julkaisuajankohta on kello seitsemän, ei sinun tarvitse palata töiden ääreen illalla: kiitos Creator Studion, Bufferin, Hootsuiten ja muiden ajastustyökalujen. Nämä sovellukset mahdollistavat sen, että voit suunnitella julkaisut vaikka jo pitkälle ensi kuuhun, eikä sinun tarvitse koskaan olla paikalla julkaisuajankohtana. Harmillisesti Instagram ei itsessään vielä sisällä ajastusominaisuutta, mutta toivon mukaan tulevaisuudessa sellainenkin saadaan käyttöön. Siihen asti ajastus hoituu helposti muilla sovelluksilla.
Swipe up! Kun sinulla on seuraajia yli 10 000, pääset nauttimaan ostoksille vievästä ominaisuudesta. Tarinoihin kun on mahdollista liittää linkkejä, jolloin swaippaamalla ylöspäin käyttäjä pääsee suoraan esimerkiksi verkkokauppaan tietylle tuotesivulle. Instagramin kuva- tai videojulkaisuihin ei vielä ole mahdollista liittää sovelluksesta ulos johtavia linkkejä (tai mitään muitakaan linkkejä), minkä vuoksi tälle ominaisuudelle on erityisesti paikkansa. Instagram Storiesia kannattaakin hyödyntää niin paljon kuin osaaminen antaa myöten, sillä käyttäjät ovat aivan pihkassa tarinoihin.
Yritykselle arvokkainta on tieto kohderyhmästä: mistä maasta ja kaupungista kohderyhmä on, mitä sukupuolta kohderyhmän ihmiset edustavat ja minkä ikäisistä ihmisistä kohderyhmä koostuu. Saat käsityksen myös seuraajiesi käyttäytymisestä eli siitä, mitkä päivät ovat heidän keskuudessaan vilkkaimpia ja mikä kellonaika on ruuhkaisin. Tieto käyttäytymisestä helpottaa huomattavasti julkaisujen aikatauluttamista. Julkaisua ei kannata julkaista silloin, kun kaikki ovat nukkumassa vaan aikatauluttaa mieluiten niin, että seuraajat ovat Instagramin äärellä.
Instagram-yritystili tarjoaa käyttöösi siis tärkeää tietoa siitä, ketkä sisältöäsi katsovat ja mitä he tekevät. Pystyt myös seuraamaan muun muassa kehitystä seuraajakuntasi kasvussa sekä saamaan selville ne julkaisut, jotka ovat mitä luultavimmin vieneet sinulta seuraajia.
Älä suotta vaivaa päätäsi ylimääräisellä stressillä, vaan anna digimarkkinoinnin ammattilaisen helpottaa työkuormaa. Kubla auttaa kaikissa vaiheissa Instagram-yritystilin perustamisesta aina kustannustehokkaaseen Instagram-mainontaan, tai tarjoaa tukeaan tarvittaessa vain tietyssä hankalalta tuntuvassa asiassa.
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.