Kansainvälinen markkinointi: Näin varmistat tulokset ja kustannustehokkuuden 

Mark­ki­noin­tia pk yri­tyk­sel­le \ Mark­ki­noin­ti yri­tyk­sen toi­min­nas­sa \ Kan­sain­vä­li­nen mark­ki­noin­ti: Näin var­mis­tat tulok­set ja kustannustehokkuuden

Mark­ki­noin­ti­pääl­lik­kö­nä olet vas­tuus­sa yri­tyk­se­si kas­vus­ta ja näky­vyy­des­tä uusil­la mark­ki­noil­la – tulok­set ovat se, mikä rat­kai­see. Kan­sain­vä­li­nen mark­ki­noin­ti voi olla avain yri­tyk­se­si kas­vul­le, mut­ta sen ei tar­vit­se olla moni­mut­kais­ta tai aikaa vie­vää, kun sen toteut­taa oikein. Lue, kuin­ka voit hyö­dyn­tää kan­sain­vä­lis­tä mark­ki­noin­tia tulok­sel­li­ses­ti ja kus­tan­nus­te­hok­kaas­ti, jät­täen tek­ni­set yksi­tyis­koh­dat kump­pa­nin hoidettavaksi.

Markkinointipäättäjä – näin tavoitat oikeat asiakkaat tehokkaasti

Laa­jen­tu­mi­nen kan­sain­vä­li­sil­le mark­ki­noil­le on kei­no lisä­tä asia­kas­kun­taa ja tuot­toa, mut­ta jokai­nen mark­ki­na on eri­lai­nen. Ymmär­tä­mäl­lä koh­de­mark­ki­nan asia­kas­pro­fii­lit ja osto­käyt­täy­ty­mi­sen voit var­mis­taa, että mark­ki­noin­ti­bud­jet­ti­si käy­te­tään tar­kas­ti poten­ti­aa­li­siin asiak­kai­siin. Kump­pa­nin avul­la voit saa­da tie­don ja datan sii­tä, mikä vies­ti puree mis­sä­kin mark­ki­nas­sa ilman, että sinun tar­vit­see käyt­tää aikaa pereh­tyäk­se­si näi­hin yksi­tyis­koh­tiin. Tämä koh­den­net­tu lähes­ty­mis­ta­pa tuo parem­pia tulok­sia samal­la, kun sääs­tät aikaa ja resursseja.

Lokalisaatio tuo tuloksia: tee vaikutus jokaisessa maassa

Loka­li­saa­tio on muu­ta­kin kuin sisäl­lön kään­tä­mis­tä – kyse on sii­tä, että kam­pan­ja­si tun­tuu koh­dey­lei­sös­tä luon­te­val­ta ja hou­kut­te­le­val­ta. Kun kump­pa­ni­si hoi­taa loka­li­soin­nin, he var­mis­ta­vat, että vies­ti ja visu­aa­li­set ele­men­tit puhut­te­le­vat pai­kal­lis­ta ylei­söä. Tämä paran­taa kam­pan­joi­den osu­vuut­ta ja kas­vat­taa kon­ver­sioi­ta, jol­loin bud­jet­ti­si tuot­taa enem­män. Tämä voi tar­koit­taa yksin­ker­tai­sia mut­ta mer­ki­tyk­sel­li­siä muu­tok­sia, kuten pai­kal­lis­ten mak­su­ta­po­jen lisää­mis­tä verk­ko­kau­pas­sa tai oikean­lai­sia kuvia ja sana­va­lin­to­ja mai­nok­sis­sa, jol­loin tulok­se­na yleen­sä on tyy­ty­väi­sem­piä asiak­kai­ta ja enem­män kauppoja.

Tehokas budjetin käyttö ja tulospohjainen optimointi – markkinointipäällikön unelma

Kan­sain­vä­li­sen mark­ki­noin­nin tuot­to riip­puu sii­tä, kuin­ka fik­sus­ti bud­jet­ti koh­dis­te­taan. Eri mark­ki­noi­den bud­je­toin­ti voi­daan aloit­taa pie­nem­mäl­lä ris­kil­lä tes­taa­mal­la pie­nem­mil­lä bud­je­teil­la, ja kun tulok­sia saa­daan, panos­tuk­sia voi­daan kas­vat­taa tark­ko­jen tulos­mit­ta­rien poh­jal­ta. Kump­pa­ni, joka hyö­dyn­tää auto­maat­tis­ta hin­ta­tar­jous­ten opti­moin­tia ja las­keu­tu­mis­si­vu­jen kehit­tä­mis­tä, mak­si­moi tulok­set – ja sinä voit kes­kit­tyä stra­te­gi­siin pää­tök­siin ilman tek­nis­tä säätöä.

Hakukoneoptimointi paikallisesti – näkyvyyttä yrityksellesi

SEO-stra­te­gian pai­kal­lis­ta­mi­nen aut­taa sinua tavoit­ta­maan asiak­kaa­si myös orgaa­ni­sen haun kaut­ta, mikä täy­den­tää mak­se­tun mai­non­nan vai­ku­tus­ta. Eri mark­ki­noi­den haku­ter­mit ja -tot­tu­muk­set vaih­te­le­vat, ja toi­mi­va SEO lisää kam­pan­joi­den näky­vyyt­tä pit­kä­kes­toi­ses­ti. Kump­pa­ni­si voi hoi­taa SEO-stra­te­gian opti­moin­nin ja pitää sinut ajan tasal­la tulok­sis­ta – tämä tar­koit­taa jat­ku­vaa näky­vyyt­tä uusil­la mark­ki­noil­la ilman, että sinun tar­vit­see itse pereh­tyä haku­ko­ne­tek­nii­kan saloihin.

Kulttuurinen mukautuminen tuo kilpailuetua

Kun yri­tyk­se­si kam­pan­jat suun­ni­tel­laan vas­taa­maan pai­kal­li­sen kult­tuu­rin odo­tuk­sia ja miel­ty­myk­siä, asiak­kaa­si tun­te­vat olon­sa ymmär­re­tyk­si ja toden­nä­köi­syys kon­ver­sioon kas­vaa. Mark­ki­noin­nis­ta vas­taa­va­na hen­ki­lö­nä voit siis kes­kit­tyä kam­pan­joi­den tulok­siin, kun taas kump­pa­ni­si hoi­taa A/B-tes­tauk­set ja ana­ly­soi, mikä toi­mii par­hai­ten kus­sa­kin maas­sa. Tämä var­mis­taa sen, että kam­pan­ja­si tuot­ta­vat tulok­sia eikä sinun tar­vit­se arvail­la, mikä voi­si toi­mia eri kulttuureissa.

Tietosuoja ja lainsäädäntö – markkinointipäällikön on tärkeää minimoida riskit

Kan­sain­vä­li­nen mark­ki­noin­ti voi tuo­da muka­naan haas­tei­ta eri­lais­ten sään­nös­ten osal­ta, mut­ta kump­pa­nin avul­la voit taa­ta, että kam­pan­ja­si ovat aina pai­kal­li­sen lain­sää­dän­nön mukai­sia. Oli­pa kysees­sä GDPR tai muu pai­kal­li­nen sään­tö, kump­pa­ni­si var­mis­taa, että mark­ki­noin­ti­si on lain­mu­kais­ta ja tie­to­tur­val­lis­ta. Tämä tar­koit­taa sinul­le ris­kien mini­moin­tia ja mie­len­rau­haa – näin ollen voit kes­kit­tyä lii­ke­toi­min­nan kasvattamiseen.

Jatkuva tulospohjainen optimointi

Kan­sain­vä­li­nen mark­ki­noin­ti ei ole yksit­täi­nen pon­nis­tus, vaan jat­ku­va pro­ses­si. Kun tulok­sia seu­ra­taan ja mai­nok­sia opti­moi­daan, kam­pan­jat kehit­ty­vät aina parem­paan suun­taan. Kump­pa­ni­si var­mis­taa jat­ku­van seu­ran­nan ja opti­moin­nin, ja sinä saat ajan­ta­sais­ta tie­toa mark­ki­noi­den muu­tok­sis­ta ja kam­pan­joi­den kehi­tyk­ses­tä – ilman tek­nis­tä vai­vaa. Näin yri­tyk­se­si pysyy kil­pai­lu­ky­kyi­se­nä, ja kam­pan­jat tuot­ta­vat tulok­sia myös pit­käl­lä aikavälillä.

Rohkeasti kohti kansainvälisiä markkinoita  – olemme apunasi

Kun olet val­mis laa­jen­ta­maan yri­tyk­se­si mark­ki­noi­ta, asian­tun­te­va kump­pa­ni aut­taa sinua saa­vut­ta­maan kon­kreet­ti­sia tulok­sia tehok­kaas­ti. Kublan asian­tun­ti­jat suun­nit­te­le­vat ja toteut­ta­vat digi­mark­ki­noin­tia, joka vas­taa koh­de­mark­ki­nan tar­pei­siin ja vie sinua lähem­mäk­si tavoit­tei­ta­si. Kump­pa­nin avul­la kan­sain­vä­li­nen mark­ki­noin­ti ei ole enää moni­mut­kai­nen pro­ses­si, vaan sel­keä ja tulok­sel­li­nen tapa kas­vaa – ota yhteyt­tä ja suun­ni­tel­laan yhdes­sä teho­kas kan­sain­vä­li­nen stra­te­gia yrityksellesi!

Ota yhteyt­tä!
kansainvälinen markkinointi
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi