Digitaalisen analytiikan avulla saat vastauksia kysymyksiin, kuten mitä sivustoillasi tapahtuu, mikä toimii ja mikä ei. Miten olet saanut parhaita tuloksia digimarkkinoinnista ja mitkä kanavat tuottavat eniten konversioita. Analytiikan ansiosta voimme myös kehittää verkkosivustoasi tai markkinointia yhä paremmaksi. Analytiikan ja raportoinnin työkaluja on monia mutta me olemme valinneet Kublassa käytettävät työkalut tarkasti optimoidaksemme parhaimman tiedon saannin.
Tärkeintä on, kuinka kaikesta datasta pystytään saamaan oikea tieto ja miten tätä pystytään hyödyntämään yrityksesi kehittämiseen. Haaste ei nykyään ole datan saatavuus, vaan pikemminkin oleellisen datan valikointi ja kuinka siitä saa konkreettista ja hyödyllistä tietoa. Tämän takia on hyvin tärkeä jo aluksi määritellä, mitä tavoitteita koitetaan digimarkkinoinnilla saavuttaa ja miten datan hyödyntäminen auttaa saavuttamaan ne. Tiedon keräämisessä, analysoimisessa ja hyödyntämisessä täytyy muistaa, että perusasioiden täytyy olla kunnossa saadaksemme parhaimmat tulokset. Tämän takia varmistamme, että datan kerääminen, varastointi ja hallinta on kunnossa ja sinun ei tarvitse niistä murehtia.
Google Tag Manager on työkalu, jota hyödynnämme siten, että asennamme sivustollesi koodinpätkän, joka mahdollistaa muiden seurantakoodien asentamisen ja ylläpitämisen graafisen käyttöliittymän kautta. Kublan tavoitteena on aina saada tämä käyttöön yhteistyön alkaessa, jotta analytiikan rakentaminen menisi sujuvammin. Google Tag Manager on tagin hallintajärjestelmä, jonka avulla helposti ja nopeasti päivitetään verkkosivustosi tai mobiilisovelluksen seurantakoodeja ja tageiksi kutsuttuja koodinpätkiä. Kun Tag Manager ‑koodi on lisätty, voimme ottaa turvallisesti ja vaivattomasti käyttöön Analytics- ja mittaus tagien määrityksiä verkkopohjaisesta käyttöliittymästä.
Google Analytics on googlen tarjoama veloitukseton analytiikkatyökalu. Google Analyticsin seurantakoodin asentamalla sivustollesi voimme seurata potentiaalisten asiakkaiden hankintaa ja käyttäytymistä verkkosivustolla. Käyttäjien demografista dataa voidaan myös tarkastella tämän työkalun kautta. Google Analyticsiin on mahdollista asettaa konversio tapahtumia, eli voimme seurata haluttuja tapahtumia verkkosivuilla. Tämä seuraa ja mittaa verkkosivustojen vierailijoiden määrää ja käyttäytymistä. Google Analyticsistä pystyy myös seuraamaan sivun latausten määrää, vierailujen kestoa, selailijoiden maantieteellistä sijaintia, mistä liikenne tulee sivuillesi sekä tavoitteiden toteutumista. Saamme Google Analyticsin avulla hyödyllistä tietoa miten voisimme lähteä kehittämään verkkosivujasi ja optimointia.
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Facebook-pikseli on analytiikkatyökalu, jonka avulla analysoimme mainostesi tehokkuutta selvittämällä, miten kuluttajat toimivat sivustollasi. Facebook tarjoaa tämän seurantakoodin mainonnan tueksi. Pikselin avulla on mahdollista seurata sivustollasi tapahtuvia tapahtumia. Pikseli koodi mahdollistaa myös kohdennus datan keräämisen sivustovierailijoista. Lisäämme pikselin peruskoodin sivustollesi, ja näin määrittelemme tapahtumia, jotka mittaavat sinulle tärkeitä toimintoja, kuten ostoja.
LinkedInin mainostyökaluissa oleva LinkedIn Insight työkalu on Facebook pikseliä vastaava seurantakoodi. Tämän avulla on mahdollista asettaa verkkosivustolta tavoitteita seurantaan mainonnan tueksi. Insight -tagin avulla tarkastelemme esimerkiksi mainonnan tuomia yhteydenottoja ja avainsivujen katseluita. Tämä mahdollistaa myös verkkosivu vierailijoihin perustuvien yleisöjen rakentamisen ja käyttämisen mainonnassa.
Näillä analytiikan työkaluilla pidämme huolen, että digimarkkinoinnin kehityksesi ei lakkaa ja yrityksesi tunnettavuus jatkaa kasvamista. Työkalut auttavat analytiikkaa ja pystymme etsimään vastauksia tärkeisiin kysymyksiin kuten:
Kysymyksiin vastaaminen antaa laajempaa ymmärrystä miten yritykselläsi menee digimarkkinoinnin saralla. Tarkoituksemme on aina kehittää toimintaa ja nämä työkalut antavat tukea siihen. Me emme Kublassa tee mitään puoli teitten vaan paneudumme kunnolla asiaan ja analysoimme kunnolla saatua informaatiota. Asiakastyytyväisyys on meille Kublassa sydämmen asia. Me tiedämme, kuinka tärkeässä roolissa asiakkaiden tyytyväisyys on. Pidä meidät siis mielessä, jos tarvitset apua digimarkkinoinnissa, olemme Kublassa aina valmiita auttamaan!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.