Pienen yrityksen omistajana saatat miettiä, sopiiko sosiaalisen median markkinointi sinulle. Koska alustoja ja vaihtoehtoja on niin paljon, voi olla vaikea tietää, mistä aloittaa. Totuus on kuitenkin se, että sosiaalisen median markkinointi on välttämätöntä kaikille yrityksille, jotka haluavat tavoittaa uusia asiakkaita ja kasvattaa brändiään. Itse asiassa lähes kaksi kolmasosaa amerikkalaisista sanoo ostavansa todennäköisemmin yritykseltä, jota he seuraavat sosiaalisessa mediassa. Kublan aloittelijan opas sosiaalisen median markkinointiin antaa sinulle paremmat valmiudet aloittaa oma toimintasi somessa.
Kiinnostaako LinkedIn-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä some-tekemisestä?
Lue tarkemmin LinkedIn-mainonnan palvelustamme ja ota rohkeasti yhteyttä!
Ensimmäinen askel sosiaalisen median markkinointistrategian kehittämisessä on ymmärtää, mitä alustoja asiakkaasi käyttävät. Ei ole mitään järkeä investoida aikaa ja resursseja alustaan, jota kohdeyleisösi ei edes käytä. Kun tiedät, mihin alustoihin kannattaa keskittyä, on aika aloittaa sisällön luominen.
Sisällön merkitys
Sosiaalisen median sisällön osalta laatu on aina parempi kuin määrä. On parempi julkaista yksi hyvin kirjoitettu ja informatiivinen blogikirjoitus kuin 10 satunnaista twiittiä. Tästä huolimatta sinun on myös oltava johdonmukainen julkaisuaikataulusi kanssa. Jos postaat vain silloin tällöin, seuraajasi unohtavat sinut nopeasti.
Ole sitoutunut
Toinen tärkeä osa tehokasta sosiaalisen median strategiaa on sitoutuminen. Kun joku kommentoi postaustasi tai esittää kysymyksen, varmista, että vastaat siihen nopeasti ja kohteliaasti. Tämä osoittaa potentiaalisille asiakkaille, että välität verkkoläsnäolostasi ja olet halukas vuorovaikutukseen yleisösi kanssa.
Mittaa tuloksia
Älä myöskään unohda mitata tuloksia! Seuraa, kuinka monta uutta liidiä tai asiakasta saat sosiaalisen median toimien tuloksena. Tämä auttaa sinua määrittämään, toimiiko strategiasi, ja mukauttamaan sitä sen mukaisesti.
Eiköhän aleta hommiin
Sosiaalisen median markkinointi voi tuntua työläältä, mutta sen ei tarvitse olla ylivoimaista. Aloittamalla hitaasti ja olemalla johdonmukainen julkaisujen tekemisessä voit vähitellen rakentaa vahvan verkkoläsnäolon, joka auttaa yritystäsi nousemaan seuraavalle tasolle.
Eli sosiaalisessa mediassa tapahtuva viestintä. Mitä on sosiaalisen median markkinointi? Yleisimpiä sosiaalisia medioita on Facebook, Instagram ja LinkedIn. Sosiaalisen median markkinointi voi tarkoittaa esimerkiksi jotain näistä asioista: Postauksien tekemistä edellä mainituihin kanaviin Postauksia voivat olla esimerkiksi Tekstipostaukset, jotka kertovat yrityksen kuulumisista Kuvapostaukset, jotka voivat olla esimerkiksi toimistoltanne Videopostaukset, jotka voivat olla esimerkiksi työmaaltanne Suurin osa […]
Facebook on hyvä alusta mainonnalle, joten tässä kohtaa voisi melkein jopa onnitella hyvästä päätöksestä aloittaa Facebook mainonta. Facebookin teho perustuu suureen käyttäjämassaan sekä heidän aktiivisuuteen. Kun paljon ihmisiä käyttää aktiivisesti alustaa tarkoittaa se luonnollisesti sitä, että suurimmalle osalle tästä massasta löytyy potentiaalisia asiakkaita. Facebook on myös itse kehittänyt aktiivisesti mainonnan mahdollisuuksia palvelussa, joten puitteet on […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.