Strategiasta toteutukseen: aloittelijan opas sosiaalisen median markkinointiin 

Mark­ki­noin­tia pk yri­tyk­sel­le \ Stra­te­gias­ta toteu­tuk­seen: aloit­te­li­jan opas sosi­aa­li­sen median markkinointiin

Pie­nen yri­tyk­sen omis­ta­ja­na saa­tat miet­tiä, sopii­ko sosi­aa­li­sen median mark­ki­noin­ti sinul­le. Kos­ka alus­to­ja ja vaih­toeh­to­ja on niin pal­jon, voi olla vai­kea tie­tää, mis­tä aloit­taa. Totuus on kui­ten­kin se, että sosi­aa­li­sen median mark­ki­noin­ti on vält­tä­mä­tön­tä kai­kil­le yri­tyk­sil­le, jot­ka halua­vat tavoit­taa uusia asiak­kai­ta ja kas­vat­taa brän­di­ään. Itse asias­sa lähes kak­si kol­mas­osaa ame­rik­ka­lai­sis­ta sanoo osta­van­sa toden­nä­köi­sem­min yri­tyk­sel­tä, jota he seu­raa­vat sosi­aa­li­ses­sa medias­sa. Kublan aloit­te­li­jan opas sosi­aa­li­sen median mark­ki­noin­tiin antaa sinul­le parem­mat val­miu­det aloit­taa oma toi­min­ta­si somessa.

Kiin­nos­taa­ko Lin­ke­dIn-mai­non­nan aloit­ta­mi­nen tai haluat­ko saa­da tehot irti nykyi­ses­tä some-tekemisestä?

Lue tarkemmin LinkedIn-mainonnan palvelustamme ja ota rohkeasti yhteyttä!

Oikean alustan löytäminen

Ensim­mäi­nen askel sosi­aa­li­sen median mark­ki­noin­ti­stra­te­gian kehit­tä­mi­ses­sä on ymmär­tää, mitä alus­to­ja asiak­kaa­si käyt­tä­vät. Ei ole mitään jär­keä inves­toi­da aikaa ja resurs­se­ja alus­taan, jota koh­dey­lei­sö­si ei edes käy­tä. Kun tie­dät, mihin alus­toi­hin kan­nat­taa kes­kit­tyä, on aika aloit­taa sisäl­lön luominen.

Mee­tEd­gar on hyvä työ­ka­lu jul­kai­su­jen aikatauluttamiseen

Sisällön merkitys

Sosi­aa­li­sen median sisäl­lön osal­ta laa­tu on aina parem­pi kuin mää­rä. On parem­pi jul­kais­ta yksi hyvin kir­joi­tet­tu ja infor­ma­tii­vi­nen blo­gi­kir­joi­tus kuin 10 satun­nais­ta twiit­tiä. Täs­tä huo­li­mat­ta sinun on myös olta­va joh­don­mu­kai­nen jul­kai­suai­ka­tau­lusi kans­sa. Jos pos­taat vain sil­loin täl­löin, seu­raa­ja­si unoh­ta­vat sinut nopeasti.

Ole sitoutunut

Toi­nen tär­keä osa teho­kas­ta sosi­aa­li­sen median stra­te­gi­aa on sitou­tu­mi­nen. Kun joku kom­men­toi pos­taus­ta­si tai esit­tää kysy­myk­sen, var­mis­ta, että vas­taat sii­hen nopeas­ti ja koh­te­li­aas­ti. Tämä osoit­taa poten­ti­aa­li­sil­le asiak­kail­le, että väli­tät verk­ko­läs­nä­olos­ta­si ja olet halu­kas vuo­ro­vai­ku­tuk­seen ylei­sö­si kanssa.

Mittaa tuloksia

Älä myös­kään unoh­da mita­ta tulok­sia! Seu­raa, kuin­ka mon­ta uut­ta lii­diä tai asia­kas­ta saat sosi­aa­li­sen median toi­mien tulok­se­na. Tämä aut­taa sinua mää­rit­tä­mään, toi­mii­ko stra­te­gia­si, ja mukaut­ta­maan sitä sen mukaisesti.

Eiköhän aleta hommiin

Sosi­aa­li­sen median mark­ki­noin­ti voi tun­tua työ­lääl­tä, mut­ta sen ei tar­vit­se olla yli­voi­mais­ta. Aloit­ta­mal­la hitaas­ti ja ole­mal­la joh­don­mu­kai­nen jul­kai­su­jen teke­mi­ses­sä voit vähi­tel­len raken­taa vah­van verk­ko­läs­nä­olon, joka aut­taa yri­tys­tä­si nouse­maan seu­raa­val­le tasolle.

Ota yhteyt­tä!
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.

Saman aihepiirin artikkeleita 

Tutustu myös palveluihimme! 

Kublan kanssa syntyy tulosta - takaamme sen!

Tuloksellista tekemistä

Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.

B2B-yrityksen digimarkkinointi

Ota yhteyttä

Ensimmäinen ja tärkein askel, ota yhteyttä!

  • Olemme yhteydessä sinuun seuraavan arkipäivän aikana
  • Kartoitetaan voisimmeko olla avuksi
  • Tarvittaessa voimme sopia etätapaamisen
  • Joka tapauksessa saat mukaasi pari ammattilaisen vinkkiä digimainontaasi