Some markkinointi \ Vinkkejä Ads Managerin hyödyntämiseen parhaalla mahdollisella tavalla
Ads Manager on tehokas työkalu, jonka avulla voit saavuttaa mainostavoitteesi. Seuraavassa on muutamia vinkkejä, joiden avulla saat kaiken irti Ads Managerista:
1. Määritä tilisi oikein
Kun perustat Ads Manager -tilisi ensimmäistä kertaa, muista valita yrityksellesi oikeat asetukset. Tähän kuuluu oikean aikavyöhykkeen, valuutan ja maan valitseminen. Voit aina muuttaa näitä asetuksia myöhemmin, mutta on tärkeää, että ne ovat oikein alusta alkaen.
Kiinnostaako Facebook-mainonnan aloittaminen tai haluatko saada tehot irti nykyisestä some-tekemisestä?
Lue tarkemmin Facebook-mainonnan palvelustamme ja ota rohkeasti yhteyttä!
Ennen kuin luot mainoksen, sinun on päätettävä, mitä haluat sillä saavuttaa. Ads Manager tarjoaa erilaisia tavoitteita, kuten brändin tunnettuus, tavoittavuus, liikenne ja konversiot. Oikean tavoitteen valitseminen auttaa varmistamaan, että mainoksesi näytetään ihmisille, jotka todennäköisimmin tekevät halutun toimenpiteen.
3. Kohdenna yleisösi
Kun olet valinnut tavoitteesi, on aika kohdentaa yleisösi. Ads Manager tarjoaa erilaisia kohdentamisvaihtoehtoja, kuten sijainti, ikä, sukupuoli, kiinnostuksen kohteet ja käyttäytyminen. Voit myös luoda mukautettuja kohderyhmiä, jotka perustuvat esimerkiksi verkkosivuston kävijöihin tai asiakasluetteloihin. Mitä tarkemmin voit kohdentaa, sitä parempia tuloksia saat mainoksistasi.
4. Määritä budjetti ja tarjousstrategia
Kun olet kohdentanut yleisösi, sinun on asetettava mainoskampanjallesi budjetti. Ads Manager tarjoaa kahdenlaisia budjetteja: päivittäisiä ja elinikäisiä. Päivittäisellä budjetilla määrität, kuinka paljon olet valmis käyttämään mainokseen joka päivä. Elinkaaribudjetilla määrität, kuinka paljon olet valmis käyttämään mainokseen koko sen elinkaaren ajan. Kun olet asettanut budjetin, sinun on päätettävä tarjousstrategia. Vaihtoehtoja on neljä: kustannus per klikkaus (CPC), kustannus per impressio (CPM), kustannus per katselu (CPV) ja kustannus per toiminta (CPA). CPC on yleisin tarjousstrategia, ja se tarkoittaa, että maksat joka kerta, kun joku klikkaa mainostasi. CPM tarkoittaa, että maksat joka kerta, kun joku näkee mainoksesi (näyttökerrat). CPV tarkoittaa, että maksat joka kerta, kun joku katsoo videomainoksen (katselu). CPA tarkoittaa, että maksat joka kerta, kun joku tekee toiminnon nähtyään tai napsautettuaan mainostasi (toimia ovat esimerkiksi ostoksen tekeminen tai uutiskirjeen tilaaminen).
Etenkin pienten ja keskisuurten yritysten on osattava sijoittaa usein hyvin vähäiset markkinointivarat oikeisiin paikkoihin. Mainosalustana Facebook on varsin suosittu, sillä siellä mainostaminen voi tuoda tuloksia oikein tehtynä parilla kympilläkin. Seuraavaksi kerromme sinulle yrityskäyttöön suunnitellusta Facebook Ads Manager työkalusta, joka tuo tehoa mainostamiseen ja tekee käyttöoikeuksien hallinnasta helpompaa. Mikä on Facebook Ads Manager? Kun haluat mainostaa […]
Google Tag Manager on Googlen kehittämä työkalu, jonka avulla voi hallita sivuston markkinointitageja. Se auttaa keskittämään markkinointitagien hallinnan yhteen paikkaan tekee tagien kanssa työskentelemisestä jouhevaa helpon käyttöliittymänsä avulla.
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.