Google-mainonnassa yrityksesi pystyy hyvin säätelemään mainontaan käytettävää rahamäärää, mainosten sisältöä, mainosten ajoitusta ja niiden sijoittelua. Google-mainonta perustuu huolellisesti valittuihin avainsanoihin. Ideana on, että yrityksen tarjoamat tuotteet tai palvelut näkyvät, kun asiakkaat hakevat niitä Google-haun kautta. Olemme keränneet tähän blogiin, esimerkiksi näin teet laadukasta Google-mainontaa ja keräsimme 10 vinkkiä sinulle.
Tehokkaaseen Google-mainontaan kuuluu oikeat asianmukaiset avainsanat ja kiinnostavat mainostekstit ja laskeutumissivut, jotka on optimoitu konversioille. Riippumatta budjetistasi voit tehdä hyviä tuloksia Googlen mainonnalla. Silti osa yrityksistä käyttää budjettiansa tehottomasti Google-mainontaan. Olemme Kublassa keränneet kymmenen hyvää vinkkiä tähän blogiin, joiden avulla voit saada yrityksesi Google-mainonnasta mahdollisimman kannattavaa ja tehokasta.
Laatupisteillä tarkoitetaan arvioita mainosten, avainsanojen ja laskeutumissivustojen laadusta. Google pyrkii esittämään hakijoille oikeita, osuvia ja hyviä hakutuloksia ja niitä vastaavia mainoksia. Laatupisteillä varmistetaan siis mainosten ja hakutulosten yhteneväisyys ja tärkeys. Korkeiden laatupisteiden tavoittelu on hyvä aloittaa laskeutumissivustosi laadusta. On tärkeää, että sivustosi on helposti navigoitavissa ja luettavissa. Laatupisteisiin vaikuttaa myös ennakoitu klikkausprosentti ja mainoksen relevanssi. Hyvät laatupisteet saavuttamalla saat parempia tuloksia vähemmällä rahalla.
Mainoksesi käynnistämiseen käytetyt avainsanat voivat olla niin laajoja tai kapeita kuin haluat. Google tarjoaa näitä hakutyyppejä eli laaja, ilmaus, tarkka, negatiivinen laaja, negatiivinen ilmaus ja negatiivinen tarkka. Pytyt näillä määrittämään miten mainokset yhdistetään käyttäjien hakemiin termeihin.
Jokaisen mainoksen tulee vastata avainsanaa, joka käynnistää sen näkymisen hakutuloksissa. Oletetaan, että myyt keittiön kaappeja. Käytät avainsanailmaushakua “keittiökaapit”. Keittiökaappimainoksissa tulisi ideaalisesti käyttää kyseistä ilmausta tai sanoja otsikossa, tekstikappaleessa ja jopa näkyvässä URL -osoitteessa. Korkeammat laatupisteet parantavat mahdollisuuksiasi saada korkeampi asema ja pienempi klikkikohtainen hinta.
Negatiiviset avainsanat ovat yhtä tärkeitä, kuin kohdeavainsanat. Asiakkaat aliarvioivat usein niiden arvon. On tärkeää sulkea pois haut, jotka eivät liity mainontaan. Sillä turhat haut on hukkaan heitettyjä klikkauksia ja kustannuksia. Kohdeyleisön käyttäessä turhia turhia hakusanoja klikkausprosenttisi huononee ja laatupisteesi laskevat. Negatiivisia hakusanoja voit löytää ja etsiä Adwordsin hakutermiraportista, josta voit tarkastella turhia avainsanoja, jotka ovat käynnistäneet mainoksesi.
Laskeutumissivun, eli mihin ihmiset menevät, kun he klikkaavat mainostasi - kohdistaminen avainsanasi kanssa on toinen tärkeä tehokkuuskomponentti. Google skannaa aloitussivusi ja määrittää, kuinka osuva se on avainsanalle, jolle sitä tarjoat. Tämä vaikuttaa myös laatupisteisiin ja mainoksen kokonaisarvoon. Jos avainsana ei ole kunnolla kohdennettu se on huono käyttäjäkokemus kuluttajalle, ja se maksaa sinulle enemmän. Tämän takia mainostesi tulisi ohjata kuluttajat tiettyyn verkkosivulle kohdeavainsanallesi tai läheisille muunnelmille.
Kuulostaako suunnitelman tekeminen hankalalta?
Uudelleenmarkkinointi on ehdottomasti yksi parhaista ja tehokkaimmista keinoista, saada yrityksesi tunnetuksi kohdeyleisösi keskuudessa. Ideana on tavoittaa ne käyttäjät, jotka ovat jo entuudestaan vierailleet sivustoillasi. Lisää jo ennestään käyneille käyttäjille erilaisia yhä houkuttelevampia mainoksia ja tulokset saattavat puhua puolestaan hyvinkin nopeasti.
Mainoslaajennus on mainosmuoto, joka näyttää yrityksestäsi haluttuja laajennettuja lisätietoja. Mainoslaajennukset parantavat mainoksesi näkyvyyttä hakutulossivulla samalla mahdollistaen mainoksillesi hyvän sijainnin Googlessa. Mainoslaajennukset tuovat mainoksillesi lisäetuja. Tehostetun näkyvyyden parantamisen lisäksi laajennukset lisäävät usein klikkimääriä ja klikkausprosenttia.
On hyvä tietää, miten sivustosi kävijät käyttäytyvät mainoksesi napsauttamisen jälkeen. Google Analytics paljastaa strategiset tehokkuustiedot. Voit usein tunnistaa tiettyihin avainsanoihin liittyvän heikkolaatuisen verkkoliikenteen. Sammuta heikosti toimivat avainsanat Google-mainonnastasi ja siirrä nämä rahat tukemaan tehokkaita avainsanoja.
A/B-testaus on tärkeää tehokkaan Google-mainonnan tavoittelussa. Google-mainonnassa A/B-testauksella tarkoitetaan mainosten vertailua, jossa etsitään jatkuvasti parhaiten toimiva ja tuottava vaihtoehto. Vertailun perusteella voit nähdä, kumpi kahdesta mainosvaihtoehdosta on tavoitteiden kannalta kannattavampaa. Ajatuksena on, että tehdään aina uusia kilpailevia mainoksia jo olemassa olevien mainosten rinnalle.
Miksi jatkaa tekemistä, jos et voi osoittaa, että se tuottaa halutun tuloksen? Siksi tulosseurantaan täytyy panostaa Google -mainonnassa, kuten myös kaikenlaisessa markkinoinnissa. On monia tapoja mitata Google -mainosten menestystä, kuten verkkosivustollasi tehtyjen toimintojen seuranta, ostot ja liidien täyttäminen.
Näitä vinkkejä seuraamalla pääset hyvään alkuun. Pidä kuitenkin mielessä, että Google-mainonnan jatkuva kehittäminen ja optimointi tulee olla kokoaikaista ja systemaattista. Toimivaa ja tehokasta Google-mainontaa ei luoda hetkessä, siihen täytyy pistää aikaa, seurata jatkuvasta ja kehittää tätä kokoajan. Näin pystyt säästämään rahaa Google-mainonnassa ja tuomaan parhaat tulokset yrityksellesi. Jos koet tarvitsevasi apua yrityksesi Google-mainonnassa, otathan yhteyttä ja me Kublasssa autamme mielellämme.
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.