Älä anna kilpailijasi viedä paikkaasi Googlen hakutulossivun kärjessä – Google Console eli Google Search Console on tiesi asiakkaiden tietoisuuteen. Koko hakukoneoptimointi pohjautuu siihen, kuinka Google näkee verkkosivustosi ja pitääkö se näkemästään. Jos saat Googlen rakastumaan, saat taatusti myös potentiaaliset asiakkaat tykästymään. Googlen suosikkisivut näkyvät hakutulossivulla paremmalla paikalla kuin huonosti optimoidut sivustot.
Google Console on maksuton palvelu, josta hyötyy niin yrityksen omistajat, markkinoijat, sivustojen ylläpitäjät kuin verkkokehittäjätkin. Sen avulla voit seurata, ylläpitää ja parantaa sijoitustasi Googlen hakutulossivulla. Sivustosi näkyy Googlen hakutuloksissa toki ilman Google Consoleakin, mutta missä siellä? Potentiaalinen asiakas jaksaa selata läpi useimmiten vain yhden tai maksimissaan kahden hakutulossivun etsiessään tietoa, tuotetta tai palvelua. Oikein käytettynä Google Console vie sinut ensimmäisen hakutulossivun kärkeen!
Mitä ominaisuuksia Google Console kätkee sisälleen? Toisin sanoen, mitä se tekee käytännössä? Kubla kertoo nyt muutaman hyödyn, jonka Google Consolen käyttäjä saa käyttöönsä. Jos kilpailevalla yrityksellä on käytössään Google Console, mutta sinulla ei, rosvoaa hän sinulta ison osan potentiaalisista asiakkaista. Ole siis fiksu ja ota aikaa työkalun opettelemiseen käyttämällä esimerkiksi Googlen omia ohjeita – tai pyydä Kubla tekemään käyttöönotosta tuplasti helpompaa.
Pyydä apua Kublalta!Google Console optimoi verkkosivustosi sisältöä hakuanalyyseillä. Pystyt seuraamaan, mistä sivustosi kävijät tulevat ja kuinka paljon he käyttävät aikaansa selaten sivustoasi. Kun huomaat kävijöiden silmissä kiinnostavan sisällön, osaat tuottaa sitä jatkossakin ja pitää kävijät sivustollasi.
Google Console analysoi tehokkaasti sivuston klikkauksia, näyttökertoja sekä sijaintia hakutulossivulla: mitä ylempänä sivustosi näkyy Google Haussa, sitä parempi. Tähtää siis ensimmäisten joukkoon! Voit jo nyt kokeilla googlettaa yrityksesi nimeä ja katsoa, mikä on sijoituksesi tällä hetkellä.
Google indeksoi verkkosivustoja ja arvioi, onko sen sisältö ajan tasalla. Indeksi on varasto, johon Googlen botit hamstraavat verkkosivustoja. Googlen silmissä arvokasta sisältöä sisältävä sivusto palautetaan arvioinnin jälkeen näkyväksi käyttäjän tehdessä haun.
Google Console mahdollistaa sen, että voit lähettää sivustokarttoja sekä yksittäisiä URL-osoitteita indeksoitavaksi. Kun Googlella on ajankohtainen kuva sivustostasi, näyttää se sinut hakutulossivulla todennäköisemmin. Mikäli Google luulee sivustosi sisältävän vanhentunutta tietoa, näyttää se päivitetyt verkkosivustot hakutuloksissa sinun vanhentunutta tietoa sisältävän sivuston sijaan.
Verkkosivustot sisältävät usein ongelmia, joiden havaitseminen voi olla lähes mahdotonta ilman siihen sopivan työkalun apua. Google Console havaitsee ongelmat ja auttaa korjaamaan ne: esimerkiksi monille tuttu 404-verkkosivuvirhe on helposti hoidettavissa kuntoon Google Consolella.
Google Console ilmoittaa sinulle sivuston ongelmista sähköpostitse. Se kertoo URL-osoitteet, joita ongelma koskee. Näin pääset helposti käsiksi ongelmakohtiin ja pystyt kertomaan Googlelle kun ongelma on ratkaistu. Mitä paremmin sivustosi toimii, sitä mukavampi sitä on käyttää. Kun kävijät saavat hyvän palvelukokemuksen, tulevat he taatusti vierailemaan sivustollasi uudestaan.
Miksi haluaisit tietää, miltä sivustosi näyttää Googlen silmin? Syy on yksinkertaisesti se, että haluat miellyttää Googlea. Mitä enemmän Google sivustostasi tykkää, sitä paremman paikan se saa hakutulossivulla. Googlen mielipiteeseen vaikuttaa kaikki aina tekstistä videoiden ja tärkeiden linkkien upottamiseen sekä hakukoneoptimointiin kokonaisuudessaan.
Google Console näyttää verkkosivustosi juuri siten, kuten Google sen näkee. Näin pystyt tekemään sivustostasi entistäkin paremman Googlen silmissä. Google Console sisältää URL-tarkastustyökalun, joka kertoo Google-hakemiston tietojen pohjalta muun muassa sivustosi indeksoinnista.
Google näkee sivustosi käytännössä vain tekstinä. Pääset tähän näkymään Fetch as Googlebot -työkalun avulla. Saatat nyt ymmärtää, miksi ajankohtainen ja laadukas teksti verkkosivuilla on korvaamattoman tärkeää Google-näkyvyyden kannalta.
Google Console on vain yksi niistä työkaluista, jonka Google on kehittänyt. Google-mainonta auttaa muun muassa silloin, kun verkkosivulle halutaan lisää vilinää tai uusi verkkokauppa viettää avajaisiaan. Googlen työkalujen käyttö pitää myös jo vuosia toimineiden yritysten pään pinnalla – et taatusti halua hukkua uusien alle. Verkkosivuja ja -kauppoja putkahtelee kuin sieniä sateella, mikä tekee Googlesta kilpaillun alustan. Etenkin suuret yritykset ovat usein valjastaneet markkinointitiimiinsä ammattilaisia, jotka tuntevat Googlen kuin omat taskunsa. Riittääkö sinulla aika ja osaaminen?
Kubla on yrityksesi luotettava Google-kumppani, joka auttaa sinua pysymään Googlen suosiossa. Ota yhteyttä jo tänään ja sovitaan tapaaminen, jotta kilpailijasi ei rosvoa asiakkaitasi ja paikkaasi hakutulossivun kärjessä!
Ota yhteyttä!Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.