Google Analytics on tehokas työkalu, jonka avulla voit saada enemmän irti verkkosivustosi tiedoista. Kuten mikä tahansa työkalu, se on kuitenkin vain niin tehokas kuin käyttäjä tekee siitä. Seuraavassa on viisi vinkkiä, joiden avulla Google Analyticsista saa enemmän irti:
1. Käytä Google Analyticsin segmenttejä
Yksi Google Analyticsin tehokkaimmista ominaisuuksista on mahdollisuus segmentoida tiedot. Tämä tarkoittaa, että voit tarkastella tiettyjä käyttäjäryhmiä ja nähdä, miten he ovat vuorovaikutuksessa sivustosi kanssa. Voit esimerkiksi luoda segmentin mobiilikäyttäjille ja nähdä, miten he eroavat työpöytätietokoneen käyttäjistä konversioluvun tai sivustolla vietetyn ajan suhteen.
Haluatko mainostaa yritystäsi Googlessa tai saada tehot irti nykyisestä Google-tekemisestä?
Lue tarkemmin Google-mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä!
Tavoitteiden avulla voit seurata tiettyjä konversioita verkkosivustollasi, kuten uutiskirjeeseen rekisteröitymistä tai tuoteostoja. Asettamalla tavoitteita voit nähdä, mitkä sivustosi osa-alueet toimivat hyvin ja mitkä tarvitsevat parannuksia.
3. Käytä Google Analyticsin suodattimia
Suodattimien avulla voit mukauttaa raporteissa näkyviä tietoja. Voit esimerkiksi luoda suodattimen, jolla voit sulkea sisäisen liikenteen pois raporteistasi tai sisällyttää vain tietystä maasta tulevan liikenteen. Suodattimet voivat olla erittäin hyödyllisiä tietojen mukauttamisessa ja sen varmistamisessa, että näet vain sinulle merkitykselliset tiedot.
4. Luo mukautettuja raportteja Google Analyticsissa
Mukautettujen raporttien avulla voit koota sinulle tärkeimmät tiedot yhteen paikkaan. Jos esimerkiksi haluat seurata konversiolukua laitetyypeittäin, voit luoda mukautetun raportin, joka sisältää nämä tiedot. Mukautetut raportit ovat hyvä tapa säästää aikaa tietojen analysoinnissa ja auttaa sinua saamaan enemmän irti Google Analyticsista.
5. Käytä Google Analyticsin huomautuksia
Huomautusten avulla voit lisätä Google Analytics -raportteihin huomautuksia tiettyihin päiviin. Tämä voi olla hyödyllistä, kun merkitset tapahtumia, jotka ovat saattaneet vaikuttaa verkkosivustosi liikenteeseen, kuten myynti tai uusi markkinointikampanja. Merkintöjä voidaan käyttää myös muistuttamaan itseäsi tai muita verkkosivustollesi tehdyistä muutoksista, kuten uuden seurantakoodin lisäämisestä.
Google mainonta voi olla pelottavaa. Miten se toimii, mikä on paras tapa tehdä siellä mainontaa ja kuinka edes aloittaa? Vaikka Google mainonnan maailma olisi sinulle täysin vieras, älä sulje sen tuomia mahdollisuuksia pois. Me Kublalla viemme bisneksesi Googlen paraatipaikoille, jotta tavoitat asiakkaasi juuri sillä hetkellä, kun he haluavat ostaa. Tässä artikkelissa kerromme perusteet siitä mitä […]
Google Analytics on yksi digitaalisen markkinoinnin peruskiviä ja yksi tärkeimmistä digimarkkinoinnin työkaluista. Google Analytics auttaa yritystäsi arvioimaan kaikkea sähköisen markkinoinnin menestystä ja yrityksesi kotisivujen toimivuutta. Eli käytännössä sitä tuottaako yrityksesi kotisivut liidejä ja kauppoja tai vastaavasti mitä sivuilla pitäisi muokata niin että ovipumppu alkaisi laulamaan myös sähköisellä puolella. Suurella osalla yrityksistä perinteinen myynti toimii jo […]
Google Analytics on salainen agentti, joka seuraa verkkosivulla tai -kaupassa käyneiden asiakkaiden askeleita. Kyse on verkkopalvelun liikenteen analysointiin tarkoitetusta työkalusta, joka on nyt saanut rinnalleen uuden version. Vanha Google Analytics tunnettiin myös nimellä Universal Analytics, mutta nyt uutuus on nimetty nimellä Google Analytics 4 – ja se seuraa kävijöiden liikkeitä verkkosivustojen lisäksi myös sovelluksissa. Tämä […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.