B2B myynti on jatkuvasti tarkemmin mitattavissa digimarkkinoinnin kanavissa. Voit käytännössä jäljittää jokaisen tavoittamasi asiakkaan liikkeet yrityksesi kotisivuilla ja esimerkiksi kohdistaa mainoksesi kaikkien yrityksesi kilpailijoiden sivuilla käyneille asiakkaille. B2B myynti on siis mahdollista myös digimarkkinoinnin kanavissa ja uusia mahdollisuuksia tulee vuosittain lisää!
Tehokkaimmat B2B myynti kanavat
Tehokkaimmat ja suosituimmat kanavat B2B myyntiin voidaan jakaa kahteen kategoriaan. Toinen pohjautuu tehtäviin hakuihin hakukoneissa kuten Googlessa. Toinen taas vaatii hieman enemmän perehtymistä mainonnan kohdistamiseen ja tämä kanava on sosiaalinen media (Facebook, LinkedIn, Instagram).
B2B myynti ja Google
B2B myynti Googlessa on ollut suosittu tapa mainostaa jo lähes kymmenen vuotta ja suurimmalle osalle yrityksistä tuttu tapa houkutella lisää asiakkaita yrityksen verkkosivuille. Googlessa mainonnan voit aloittaa tai lopettaa jopa tunnin tarkkuudella eikä pitkiä sitoumuksia tarvita toisin kuin perinteisessä mainonnassa (messut, printtimainonta etc). Näin voit siis valita suoraan parhaat hakusanat yrityksesi liiketoiminnalle ja saat ilmaisia näyttökertoja mainonnallasi ja maksat siis vain yrityksesi verkkosivuille saapuneista potentiaalisista asiakkaista. Mikäli siis myyt esimerkiksi B2B myyntiin valmennuksia voit valita “B2B myyntivalmennus” tai jopa tarkemmin esimerkiksi “B2B myyntivalmennus helsinki” hakusanoiksi. Maksat vain näistä mainoksista sivuillesi saapuneista potentiaalisista asiakkaista. Esimerkiksi 500 euron budjetilla tavoitat yleisimmin noin 5000 potentiaalista asiakkasta joista noin 500 saapuu lopulta yrityksesi kotisivuille. Maksat siis yhden euron per kävijä keskiarvoisesti Google-mainonnasta saaduista vierailijoista kotisivuillesi.
Alla esimerkki Google Ads-mainoksista hakusanalla “B2B myyntivalmennus”.
Haluatko aloittaa digitaalisen markkinoinnin tai tehostaa nykyistä tekemistä? Autamme mielellämme!
Lue tarkemmin digitaalisen mainonnan palveluistamme ja ota rohkeasti yhteyttä.
B2B myynti ja mainonta oman asiakastietosi pohjalta
Voit siis kohdistaa yrityksesi sosiaalisen median mainonnan esimerkiksi oman asiakastietosi (CRM) pohjalta kaikille niille asiakkaille jotka eivät ole ostaneet yritykseltäsi viimeisen kahden vuoden aikana. Voit toki myös kohdistaa mainonnan esimerkiksi vain niille jotka ovat jo aktiivisia asiakkaitasi.
Alla esimerkki Facebook-mainoksesta joka on kohdistettu toimitusjohtajille.
Alla esimerkki LinkedIn-mainoksesta joka on kohdistettu toimitusjohtajille.
B2B myynti ja mainonta asiakkaidesi kaltaisille asiakkaille
Mainonta voidaan sosiaalisen median kanavissa kohdistaa myös Facebookin/Instagramin/LinkedInin oman algoritmin pohjalta niille asiakkaille jotka vastaavat mahdollisimman tarkasti yrityksesi nykyisiä asiakkaita. Tätä kutsutaan look-a-like kohdennukseksi. Kyseessä siis on nerokas algoritmi joka pyrkii etsimään mahdollisimman potentiaalisia asiakkaita oman asiakkastietosi pohjalta. Tämä on kokemustemme pohjalta yksi kannattavimpia mainonnan muotoja digitaalisessa markkinoinnissa ja etenkin B2B myynti on mahdollista tällä keinolla somessa.
Mistä tiedän tehokkaimman kanavan yritykselleni?
Digimarkkinoinnin parhaita puolia on hyvin tarkka mittaaminen. Tavoitettuja asiakkaita voidaan seurata analytiikan avulla jopa henkilön tarkkuudella. Seuranta mahdollistaa muun muassa näiden mittaamisen:
Mainonnan hinta sentin tarkkuudella
Kattavuus - eli kuinka moni asiakas on nähnyt yrityksesi mainoksen
Näyttökerrat - eli kuinka monta kertaa mainoksesi on näkynyt potentiaalisille asiakkaille
Näyttötiheys - eli kuinka monta kertaa keskimäärin asiakas on nähnyt yrityksesi mainoksen
Klikkausprosentti - eli kuinka moni mainoksen nähneistä on klikannut mainostasi ja tämän jälkeen siirtynyt yrityksesi kotisivuille
Muut tavoitteet yrityksesi kotisivuilla
Puhelut
Sähköpostit
Yhteydenottolomakkeen lähettämiset
PDF-lataukset
Uutiskirjeen tilaukset
Yhteystietojen katsomiset
Blogien lukemiset
Ja kymmeniä muita mahdollisia seurattavia asioita riippuen yrityksesi kotisivujen ominaisuuksista ja sisällöistä
Miten kannattaa edetä?
B2B myynti on erittäin tarkasti mitattavaa ja tehokasta digimarkkinoinnin avulla. Lähde rohkeasti kokeilemaan mikäli asia kiinnostaa. Ota yhteyttä nyt niin saat veloituksetonta konsultaatiota Kublan asiantuntijoilta. Voit tämän jälkeen tehdä mainontaa itse tai pyytää tiimiltämme tarjouksen palveluistamme. Ota yhteyttä nyt!
Google mainonta voi olla pelottavaa. Miten se toimii, mikä on paras tapa tehdä siellä mainontaa ja kuinka edes aloittaa? Vaikka Google mainonnan maailma olisi sinulle täysin vieras, älä sulje sen tuomia mahdollisuuksia pois. Me Kublalla viemme bisneksesi Googlen paraatipaikoille, jotta tavoitat asiakkaasi juuri sillä hetkellä, kun he haluavat ostaa. Tässä artikkelissa kerromme perusteet siitä mitä […]
Google mainonta tulee lähestulkoon jokaisessa yrityksessä puheenaiheeksi jossain kohtaa. Miten Google mainonta toimii käytännössä? Kun haluat näkyä Googlessa, on sinulla kaksi vaihtoehtoa, joista toinen on ilmainen ja toinen maksullinen. 1. Hakukoneoptimointi on ilmaista 2. Google mainonta on maksullista Kumpi sitten kannattaa? Tänä päivänä yritykset tarvitsevat molempia keinoja, jotta näkyvyys Googlessa on optimaalista. Google mainonta on […]
Mainonnan keinot ovat melkein rajattomat digimarkkinoinnissa, koska asiakkaat ovat jo siirtyneet digitaalisiin kanaviin. Digitaaliset kanavat kasvavat jatkuvasti ja valikoimat tulevat myös monipuolisemmaksi vuosittain. Tähän kelkkaan on hyvä hypätä mukaan, koska jokaiselle yritykselle löytyy omat mainonnan keinot, jotka tuottavat uusia asiakkaita. Mainonnan keinot eri kanavissa Mainonnan keinot ja viestit vaihtelevat kanavittain. Sosiaalisessa mediassa on hyvä käyttää […]
Tyypillinen asiakkaamme saa hyviä tuloksia ja viihtyy kanssamme pitkään. Tuloksellinen tekeminen onkin kaiken tekemisemme keskiössä ja teemme kaikkemme, jotta markkinointinne tulokset paranevat kerta toisensa jälkeen.