Digimarkkinointi tunnetaan myös pidemmästä koko nimestään digitaalinen markkinointi. Kyseessä on yksi markkinoinnin osa-alue, joka kattaa kaiken yrityksen digitaalisen materiaalin ja viestinnän hakukoneoptimoinnista sähköpostimarkkinointiin. Kun koko maailma pyörii digitalisaation ympärillä, ei digimarkkinointia käsittelevään koulutukseen satsaaminen ole lainkaan hullumpi idea – ammattitaidolla tehty digimarkkinointi koulutus antaa yritykselle valmiudet markkinoinnin pelikentille sekä kauaskantoisen kilpailuedun. Digimarkkinointi koulutus on todella järkevä sijoituskohde, joka taatusti tuo sijoitetut eurot takaisin tuplana!
Digimarkkinointi on toimivaa, mutta miksi?
Elämme aikaa, jossa ihmiset viettävät päivänsä verkossa. Digitaaliset laitteet ovat kovassa käytössä aamusta iltaan niin lapsilla, nuorilla kuin aikuisillakin kattaen jopa 90 % koko Suomen väestöstä. Kuluttajat rakastavat puhelimensa näyttöä ja sitä maailmaa, joka ruudun toiselta puolelta avautuu. Kun digimarkkinoinnin avulla on mahdollista viedä suoraan potentiaalisen asiakkaan silmien eteen mainos omasta tuotteesta tai palvelusta, on kyseessä yksi parhaista väylistä tehdä mainontaa. Kaikenlainen digimarkkinointi ei kuitenkaan toimi – digimarkkinointi on osattava tehdä oikein, oikeassa paikassa ja oikealle kohderyhmälle, jotta tulosta syntyy.
Otetaan pikakertaus siitä, mitä digimarkkinointi oikeastaan on ja miksi se oikein tehtynä toimii.
Digimarkkinointi on yhtä kuin:
- display-mainonta
- hakusanamainonta
- hakukoneoptimointi
- affiliate-markkinointi
- sisältömarkkinointi
- sähköpostimarkkinointi
- asiakashankinta verkkosivujen kautta
- Facebook-, Twitter- ja LinkedIn -mainonta
- A/B-testaus, konversio-optimointi
Digimarkkinointi toimii, koska:
- mainos voidaan kohdentaa uskomattoman tarkasti
- digimarkkinointi ei vaadi suuren suurta budjettia
- mainonnasta on mahdollista tehdä koukuttavan interaktiivista
- tuloksia pystytään mittaamaan suurennuslasin alla
- maailma digitalisoituu päivä päivältä enemmän
Jotta digimarkkinointi toimii, tarvitsee se tuekseen osaamista ja strategian. Strategia kannattaa hioa timanttiseen kuntoon jo heti kättelyssä, jotta markkinoilla voidaan pärjätä – digitalisoitunut maailma hukkuu vaihtoehtoihin, joita markkinointi mahdollistaa. Jotta ei markkinointia ei tee vähän sinne päin, vaan viesti osuu juuri sinne minne pitääkin, on strategian oltava kunnossa.
Digimarkkinointistrategia on hyvä silloin, kun siitä selviää selkeästi seuraavat asiat:
- mitä markkinoinnilla halutaan saavuttaa
- mitkä ovat parhaiten toimivat kanavat
- kuinka kohderyhmää puhutellaan
- mikä on paras tapa saada laadukkaita liidejä
- miten ohjaat liikennettä verkkosivustollesi
Strategian laatiminen saattaa tuntua hankalalta, kun digimarkkinoinnin mahdollisuuksista ei ole samanlaista tietoa ja taitoa kuin ammattilaisella. Ole kuitenkin huoleti! Kublan digimarkkinointi koulutus antaa vastauksia vaikeisiinkin kysymyksiin ja auttaa erottumaan kilpailijoiden joukosta loistavalla digimarkkinoinnilla!
Kenelle digimarkkinointi koulutus on hyödyllinen?
Väliotsikkoon lyhyesti ja ytimekkäästi vastaten: ihan kaikille. Digimarkkinointi on osana lähes jokaisen yrityksen markkinointisuunnitelmaa, eikä syyttä. Digimarkkinointia hyödyntävät niin pienet, keskisuuret kuin jättimäisetkin yritykset, jokainen omalla tavallaan. Menestynyt verkkokauppa saattaa hyötyä eniten uusia asiakkaita ostoksille tuovasta hakusanamainonnasta, kun taas pienelle putiikille Helsingin keskustan sykkeessä Facebook-mainonta tuo parasta tulosta. Toimivia tapoja on yllin kyllin, työkaluja on vain osattava käyttää ja omalle toiminnalle sekä kohderyhmälle parhaiten toimivat tavat tunnistaa – tässä auttaa digimarkkinointi koulutus.
Digimarkkinointi koulutus sopii esimerkiksi:
- Yrittäjälle tai yrityksen työntekijälle, joka haluaa oppia aiheesta tai kehittää olemassa olevaa osaamistaan. Digimarkkinointi koulutus antaa yrittäjälle mahdollisuuden tehdä yrityksen markkinointia pitkälti omin avuin ja tuo myös yrityksen työntekijän tekemiseen lisäarvoa.
- Opiskelijalle tai alan harjoittelijalle, joka arvostaa käytännönläheistä opetusta sekä selkeää lähestymistapaa uuteen aiheeseen. Digimarkkinointi koulutus on nappivalinta etenkin markkinoinnin parissa opiskelevalle tai siitä haaveilevalle! Opitut tiedot paistavat taatusti läpi seuraavassa työhaastattelussa.
- Freelancerille, jonka on pidettävä osaamisensa ajan tasalla. Mikäli digimarkkinointi ei suoraan osu toimialaasi, voit tehdä siitä asiakkaillesi myytävän lisäpalvelun.
Digimarkkinointi koulutus opettaa kaiken aasta ööhön – Kubla räätälöi koulutuksen juuri sinulle!
Vaikka digimarkkinointi pitää sisällään kaiken Facebook-mainonnasta affliate-markkinointiin ja hakukoneoptimointiin, sinun ei tarvitse opetella tekemään kaikkea. Digimarkkinointi koulutus opettaa valitsemaan juuri sinun toimintaasi ajatellen parhaat työkalut sekä hyödyntämään kikkoja, joista et ole kuullutkaan aikaisemmin!
Eikä huolta vaikeasti ymmärrettävästä ammattisanastosta – digimarkkinointi koulutus räätälöidään sinulle sellaiseksi, että oppiminen on mielekästä ja hauskaa. Kysy lisää!